Καραβάκια Θεσσαλονίκης: «Καλοκαιρινή εμπειρία» για τους τουρίστες – Aκριβά για τους Θεσσαλονικείς

Για το «τσιμπημένο» εισιτήριο και την χαμένη ευκαιρία της πόλης να στραφεί στη θαλάσσια συγκοινωνία μίλησε στο emakedonia.gr ο ιδιοκτήτης τους Μιχάλης Χατζηαβραάμ

«Περίπου 10.000 τουρίστες επιβιβάζονται τον μήνα στα καραβάκια “Θερμαϊκός” και “Θεσσαλονίκη”», όπως υπογράμμισε στο emakedonia.gr ο ιδιοκτήτης τους Μιχάλης Χατζηαβραάμ. Καθημερινά, από την «καρδιά» της πόλης τον Λευκό Πύργο και το λιμάνι ξεκινούν ένα ταξίδι 45 λεπτών από και προς τις περιοχές της Περαίας, της Αγίας Τριάδας και των Νέων Επιβατών.

«Οι επιβαίνοντες είναι αποκλειστικά τουρίστες, καθώς οι Έλληνες βρίσκουν ακριβό το εισιτήριο», επεσήμανε ο υπεύθυνος των πλοίων, ο οποίος βρίσκεται στο «τιμόνι» τους από το 2010.

«Η τιμή του εισιτηρίου δεν μπορεί να συγκριθεί με το κόμιστρο του ΟΑΣΘ»

Το εισιτήριο της μονής διαδρομής ανέρχεται στα 10 ευρώ. Υπάρχουν, επίσης, και τα εισιτήρια δέκα διαδρομών που ανέρχονται στα 60 ευρώ, καθώς και μειωμένα κατά 50% για τα ΑμεΑ, όπως και τα παιδικά εισιτήρια στα δύο ευρώ.

4-thessaloniki-boat-people-karavakia-2025.jpg?v=0

Για την «αλμυρή» τιμή του εισιτηρίου ο κ. Χατζηαβραάμ πρόσθεσε πως «θα θέλαμε το εισιτήριο να είναι πολύ πιο οικονομικό, αλλά πρέπει να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις μας. Στην τιμή αυτή περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ και τα λιμενικά τέλη. Η τιμή του εισιτηρίου δεν μπορεί να συγκριθεί με το κόμιστρο του ΟΑΣΘ στα 0,60 λεπτά που επιδοτείται», εξήγησε.

«Αγκάθι» η έλλειψη υποδομών και οι παλιές προβλήτες

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο των πλοίων, σοβαρή είναι η έλλειψη υποδομών στην τουριστική αυτή θαλάσσια γραμμή. «Δυστυχώς δεν υπάρχουν οι απαιτούμενοι χώροι αναμονής για τους τουρίστες, ώστε να μπορούν να περιμένουν τα καραβάκια κάτω από καλύτερες συνθήκες», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Επιπρόσθετα, όπως σημείωσε, οι προβλήτες στα λιμάνια, ειδικότερα των Νέων Επιβατών, έχουν περιέλθει σε μία απαρχαιωμένη κατάσταση, εξαιτίας της παλαιότητάς τους αλλά και της διάβρωσης του παραλιακού μετώπου. «Το πλοίο δεν μπορεί να δέσει στην προβλήτα και έτσι παραμένει στα ανοιχτά», εξήγησε ο υπεύθυνος.

karavakia-thessaloniki-boat-paralia.jpg?v=0

Η θαλάσσια αυτή συγκοινωνία, αποτελεί για τον κ. Χατζηαβραάμ μία ευκαιρία για την πόλη να στραφεί στη μετακίνηση μέσω της θάλασσας, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. «Θα μπορούσε να αποσυμφορηθεί το κυκλοφοριακό ειδικά το καλοκαίρι, όταν στους δρόμους από και προς το αεροδρόμιο “Μακεδονία” και τη Χαλκιδική παρατηρείται αυξημένο μποτιλιάρισμα».

Ωστόσο, όπως σημείωσε για να γίνει αυτό πράξη απαιτείται συνεργασία όλων των φορέων, Δήμων, λιμεναρχείων και κεντρικής κυβέρνησης.

Για να μετακινηθεί κάποιος από τις παραπάνω περιοχές του Δήμου Θερμαϊκού προς το κέντρο της πόλης και το αντίστροφο, απαιτείται να ταξιδέψει για περίπου 2 ώρες με την αστική συγκοινωνία. Παρόλο που τα καραβάκια μειώνουν τον χρόνο μετακίνησης, το αυξημένο κόστος του εισιτηρίου αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα επιλογής τους από τους ντόπιους.

Loader