Βουλή-Ν. Κακλαμάνης: Τη Δευτέρα η κλήρωση για το Δικαστικό Συμβούλιο σχετικά με την υπόθεση Τριαντόπουλου
Σημείωσε ότι ο Γ. Φλωρίδης έχει αποστείλει στη Βουλή από τις 30 Απριλίου τον κατάλογο δικαστών που δικαιούνται να μετάσχουν στην κλήρωση
- Newsroom
Tης Μαρίας Καραούλη
Ανάλογη είναι η περίπτωση και σε τμήματα της εθνικής οδού Αθηνών - Πατρών, όπου τα περισσότερα διανύονται σε μία λωρίδα κυκλοφορίας (και... μισή βοηθητική), χωρίς την ύπαρξη νησίδας και χωρίς φωτισμό το βράδυ
Η οδηγία αυτή ορίζει ότι: “Διόδια και τέλη χρήσης επιβάλλονται μόνο στους χρήστες αυτοκινητοδρόμων ή άλλων οδών με περισσότερες από μία λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όταν οι οδοί αυτές έχουν χαρακτηριστικά ανάλογα προς τα χαρακτηριστικά των αυτοκινητοδρόμων, καθώς και στους χρήστες γεφυρών, σηράγγων και ορεινών διαβάσεων”.
Στην προκειμένη περίπτωση ο αυτοκινητόδρομος Λεπτοκαρυάς - Τεμπών είναι διπλής κατεύθυνσης στο μεγαλύτερο τμήμα του και ως εκ τούτου η καταβολή διοδίων, που εισπράττει η ιδιωτική εταιρεία “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.”, αντίκειται στην κοινοτική νομοθεσία.
Όπως επίσης αναφέρεται στην κοινοτική οδηγία, “ως αυτοκινητόδρομος ορίζεται κάθε οδός που διαθέτει για τις δύο κατευθύνσεις της κυκλοφορίας διακεκριμένα οδοστρώματα, τα οποία χωρίζονται μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα, που δεν προορίζεται για την κυκλοφορία, είτε, κατʼ εξαίρεση, με άλλα μέσα”. Επίσης, “δεν διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό, με σιδηροδρομική ή τροχιοδρομική γραμμή ή με λωρίδα για πεζούς”.
Εξηγώντας την ενέργειά του στη “Μ” ο κ. Βιτάλης αναφέρει: “Την προηγούμενη Κυριακή πέρασα από τα διόδια της Λεπτοκαρυάς και κάλεσα την Τροχαία, για να εξηγήσω το λόγο που δεν πληρώνω διόδια. Παράλληλα ενημέρωσα και τον επόπτη της Αιγαίο Α.Ε. Ο επόπτης μου ζήτησε να συμπληρώσω και να υπογράψω το έντυπο ʽαδυναμίας καταβολής τέλους διοδίωνʼ και του εξήγησα ότι δεν αρνούμαι να πληρώσω γιατί είμαι άπορος, αλλά γιατί είναι παράνομη η είσπραξη διοδίων.
Μάλιστα ζήτησα να μου κάνουν και μήνυση, αλλά έως τώρα δεν μου έκαναν”.
Γεγονός είναι ότι χιλιάδες αυτοκίνητα περνούν καθημερινά από τα διόδια της Λεπτοκαρυάς και των Τεμπών πληρώνοντας διόδια, χωρίς οι οδηγοί στην πλειοψηφία τους να γνωρίζουν την κοινοτική οδηγία. Ανάλογη είναι η περίπτωση σε τμήματα της εθνικής οδού Αθηνών - Πατρών. Να σημειωθεί μάλιστα ότι από τα 141 χιλιόμετρα που χωρίζουν την Κόρινθο από την Πάτρα τα περισσότερα διανύονται σε μία λωρίδα κυκλοφορίας (και... μισή βοηθητική), χωρίς την ύπαρξη νησίδας και χωρίς φωτισμό το βράδυ!
Η Δημοκρατική Αναγέννηση σε ανακοίνωσή της καλεί το ΥΠΕΧΩΔΕ να αποδεχθεί αμέσως τις συνθήκες που προκύπτουν από την ευρωπαϊκή οδηγία 1999/62/EC και να καταργήσει τα διόδια που επιβάλλονται σε δρόμους που δεν έχουν διπλή λωρίδα ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας, όπως είναι ο δρόμος των Τεμπών και τμήματα της εθνικής οδού Αθηνών - Κορίνθου.
“ΝΟΜΙΜΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ”
Η “Μ” απευθύνθηκε στην εταιρεία “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.”, η οποία διά της νομικής συμβούλου της εξηγεί ότι “πράγματι υπάρχει αυτή η οδηγία, στην οποία όμως αναφέρεται ότι το κράτος-μέλος μπορεί να λειτουργεί διόδια σε οδικό δίκτυο το οποίο έχει χαρακτηριστεί ορεινό, προβλέπεται η κατασκευή σηράγγων και γεφυρών”.
Πράγματι αυτό αναφέρει η κοινοτική οδηγία, όμως διευκρινίζει ότι αφορά αυτοκινητόδρομους με περισσότερες από μία λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.
Σημείωσε ότι ο Γ. Φλωρίδης έχει αποστείλει στη Βουλή από τις 30 Απριλίου τον κατάλογο δικαστών που δικαιούνται να μετάσχουν στην κλήρωση
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη και η ηγεσία της ΕΛΑΣ στη Θεσσαλονίκη παρουσίασαν στατιστικά για τα δυο κοινωνικά ζητήματα πoυ απασχολούν
Βρισκόταν στον παιδικό σταθμό - Οι συνθήκες υπό τις οποίες συνέβη το περιστατικό διερευνώνται
Το πρόγραμμα προβλέπει την κάλυψη 1.000 θέσεων πλήρους ή μερικής απασχόλησης