Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Αποχωρεί από πρόεδρος του ΟΛΘ ο Αθανάσιος Λιάγκος μετά από πρόταση εκπροσώπου του Ιβάν Σαββίδη

Ραγδαίες εξελίξεις στον ΟΛΘ - «Αποχωρώ με αίσθημα ευθύνης και υπερηφάνειας» - Το παρασκήνιο και ο ρόλος των Γάλλων συνεταίρων της εταιρείας

Αυλαία ρίχνει η θητεία Λιάγκου στον ΟΛΘ (μετά από 5 χρόνια) καθώς κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης (ΓΣ) της εταιρείας, ο κ. Φωτιάδης, εκπρόσωπος του βασικού μετόχου (ομίλου Σαββίδη), ζήτησε να μην είναι υποψήφιος στο νέο διοικητικό συμβούλιο ο μέχρι πρότινος εκτελεστικός πρόεδρος, Αθανάσιος Λιάγκος.

Λίγο νωρίτερα ο εκπρόσωπος του ομίλου Σαββίδη, που απέδωσε την πρόταση για αντικατάσταση του απερχόμενου προέδρου στην ανάγκη για ανανέωση («τιμούμε την προσφορά του» ανέφερε), είχε ζητήσει να μην εγκρίνει η γενική συνέλευση τη συνολική διαχείριση του Δ.Σ. αλλά μόνο την απαλλαγή των μελών.

Ακόμα ζήτησε να αυξηθούν το 2025 οι αμοιβές των μελών του Δ.Σ. και το ύψος της να καθοριστεί από το νέο διοικητικό συμβούλιο.

Το παρασκήνιο και η υπόκωφη δυσαρέσκεια

Τις τελευταίες μέρες είχε αναπτυχθεί έντονη φημολογία που έκανε λόγο για δυσαρέσκεια του Ιβάν Σαββίδη από συγκεκριμένες ενέργειες του πρώην προέδρου του ΟΛΘ με τον μεγαλομέτοχο του λιμανιού να λαμβάνει την απόφαση της αποπομπής Λιάγκου που κλείνει μία εποχή. 

Τις προηγούμενες... φουρτουνιασμένες μέρες το Υπερταμείο είχε ζητήσει αναβολή της σημερινής ΓΣ με επιστολή του, την οποία ωστόσο πήρε... πίσω σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες, με τη ΓΣ να διεξάγεται κανονικά.

 Πλέον το λιμάνι καλείται να πλεύσει αποφασιστικά σε μία νέα ρότα ανάπτυξης έχοντας να διέλθει μέσα από κρίσιμες προκλήσεις με κορυφαία όλων την επέκταση του έκτου προβλήτα.

«Αίσθημα ευθύνης και υπερηφάνειας»

«Η εταιρεία ενίσχυσε τη διεθνή της θέση και παρουσία, προχωρήσαμε σε επενδύσεις πάνω από 77 εκατ. ευρώ από το 2018 έως το 2024, αυξήσαμε τους επιβάτες κρουαζιέρας», επεσήμανε ο μέχρι πρότινος πρόεδρος του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος (θα παραμείνει στον ΟΛΘ ως σύμβουλος διοίκησης) προχωρώντας σε έναν μίνι απολογισμό της θητείας του.

«Με αίσθημα ευθύνης και υπερηφάνειας αποχωρώ από τη θέση του προέδρου, αισθάνομαι ευγνωμοσύνη που υπηρέτησα την εταιρεία η οποία με εμπιστεύτηκε, παραμένω στη διάθεσή της. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ένα λιμάνι διεθνούς προσανατολισμού, αυξήσαμε έσοδα, κέρδη και μερίσματα», τόνισε μεταξύ άλλων.

Το νέο ΔΣ

Μarten Manson

Ιωάννης Τσάρας,

Κωνσταντίνος Φωτιαδης,

Jessy Lou,

Παντελής Μιχαλοπουλος,

Αγγελική Σαμαρά,

Ευστάθιος Κουτμερίδης,

Παναγιώτης Σταμπουλίδης,

Ευάγγελος Δαμίγος

Την ίδια στιγμή, το λιμάνι πατάει γκάζι για την επέκταση του έκτου προβλήτα (θα αναβαθμιστεί το γεωστρατηγικό και γεωοικονομικό αποτύπωμα του λιμένα σε πολλαπλά επίπεδα) ενώ φουλάρει και για την β΄φάση (ανταγωνιστικός διάλογος) του διαγωνισμού για την δημιουργία logistic center στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.

«Επένδυση 200 εκατ. για τον έκτο προβλήτα»

«To λιμάνι παρουσίασε ανθεκτικές επιδόσεις το 2024, παρά τις προκλήσεις που αντιμετώπισε, η διακίνηση συμβατικών φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν, η κρουαζιέρα αυξήθηκε κατά 19% σε σχέση με το 2023, οι επιβάτες κρουαζιέρας ανήλθαν σε 125.000, πάνω από 100% αύξηση σε σχέση με το 2023. Και φέτος αναμένουμε πολύ καλή πορεία της κρουαζιέρας. Περίπου 7% αυξήθηκαν πέρσι τα έσοδα από την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας μας. Το container terminal μας αποδίδει τα περισσότερα έσοδα. Το πλέον εμβληματικό έργο που θα εκτελεστεί αφορά την επέκταση του έκτου προβλήτα (επένδυση κοντά στα 200 εκατ. ευρώ), το περιμένουμε όλοι, η κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ -ΤΕΚΑΛ ανακηρύχτηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου. Με το master plan που έχουμε μπορούμε να προχωρήσουμε στον αναπτυξιακό μας σχεδιασμό ο Ιωάννης Τσάρας, διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ.

Ρότα για logistic center στον Γκόνο

«Χθες η μονάδα των συμβάσεων στρατηγικής σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ επικύρωσε το ενδιαφέρον που είχε εκφράσει και ο ΟΛΘ για την διαγωνισμό που αφορά την ανάπτυξη logistic center στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, προχωράει συνεπώς η β΄φάση του διαγωνισμού, δηλαδή ο ανταγωνιστικός διάλογος, υλοποιούμε με συνέπεια την στρατηγική μας», ανέφερε. λλ

Ταυτόχρονα, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για νομικές ενέργειες αναφορικά με την ακύρωση του διαγωνισμού από το Υπερταμείο για τον λιμάνι του Βόλου στον οποίο είχε επικρατήσει ο ΟΛΘ.

Οι παρασκηνιακές διαφωνίες και το μετοχικό κουβάρι με «αυτοδύναμο» τον Ιβάν Σαββίδη

Αξίζει να σημειωθεί πως οι σχέσεις του ομίλου Σαββίδη και των συνεταίρων του στον ΟΛΘ (την γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων CMA-CGM) δεν διάγουν και την καλύτερη φάση τους (έπαιξε και αυτό το ρόλο του στην αποχώρηση Λιάγκου), αν και μετά την άδοξη κατάληξη της πρότασης των Γαλλοελβετών κροίσων Ντρέιφους για την εξαγορά του 21% του ΟΛΘ (εν τέλει κατέχουν το… 2,6%), ο ισχυρός άνδρας του ΠΑΟΚ ενίσχυσε αναμφίβολα τη θέση του.

Η γαλλοκινεζική κοινοπραξία (στην οποία συμμετέχει και τουρκική εταιρεία) CMA CGM (με ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά της ναυτιλίας), κατέχει το 33,3% της εταιρείας South Europe GateWay Thessaloniki, το 67% της οποίας ανήκει στην Belterra του Ιβάν Σαββίδη. Η Belterra μόνη της έχει το 5,91% του ΟΛΘ. Η South Europe GateWay Thessaloniki είναι το «αφεντικό» του λιμανιού καθώς ελέγχει για λογαριασμό και των δύο πλευρών το 67% του ΟΛΘ.

Για να ξεμπλέξουμε το… μετοχικό κουβάρι, ο Ιβάν Σαββίδης ελέγχει μόνος του περίπου το 52% του λιμανιού και η CMA CGM ποσοστό κοντά στο 20% του ΟΛΘ. Εμμέσως, ο Ιβάν Σαββίδης ελέγχει σχεδόν το 73% του λιμανιού.

Λίγο πάνω από 7% είναι το ποσοστό που ελέγχει το κράτος (μέσω του Υπερταμείου) και ποσοστό πέριξ του 19% του ΟΛΘ είναι σε ελεύθερη διασπορά (μεμονωμένοι μικρομέτοχοι), όπως επιτάσσει ο κανονισμός του Χρηματιστηρίου.

Loader