Το μυστικό τελευταίο πρότζεκ του Ντέιβιντ Μπόουι, αποκαλύφθηκε στο αρχείο του
Περιγράφεται στις σημειώσεις του ως «μιούζικαλ του 18ου αιώνα» με τίτλο «The Spectator»
Του ζητούν να πάρει αποστάσεις από την επίθεση στην Ουκρανία
- Newsroom
Μετά τον δήμαρχο του Μιλάνου και ο δήμαρχος του Μονάχου Ντίτερ Ράιτερ έδωσε σήμερα στον μαέστρο Βαλερί Γκέργκιεφ τελεσίγραφο, να πάρει αποστάσεις από τις ενέργειες του προέδρου της Ρωσικής Ομοσπονδίας Βλαντίμιρ Πούτιν στην Ουκρανία ή να απομακρυνθεί από τη Φιλαρμονική της πόλης. Τη συνεργασία της με τον Ρώσο μαέστρο ανέστειλε και η Φιλαρμονική της Βιέννης, ενόψει των εμφανίσεών της στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης.
«Κατέστησα ξεκάθαρη τη θέση μου στον Βαλερί Γκέργκιεφ και του ζήτησα να πάρει σαφείς και χωρίς περιστροφές αποστάσεις από τη βάναυση πολεμική επίθεση. Εάν δεν έχει τοποθετηθεί ξεκάθαρα έως τη Δευτέρα, δεν μπορεί πλέον να παραμείνει επικεφαλής της Φιλαρμονικής μας», δήλωσε ο κ. Ράιτερ, ο οποίος, όπως εξήγησε, βρισκόταν σε συμφωνία με τους εκπροσώπους της ορχήστρας του Μονάχου.
Το Μόναχο, αδελφή πόλη του Κιέβου, ακολούθησε το παράδειγμα του Μιλάνου, όπου ο δήμαρχος Μπέπε Σάλα, σε συνεννόηση με τον διευθυντή της Σκάλας Ντομινίκ Μάιερ, ζήτησε χθες από τον κ. Γκέργκιεφ, γνωστό φίλο και υποστηρικτή του Βλαντίμιρ Πούτιν, να τοποθετηθεί ξεκάθαρα κατά της ρωσικής εισβολής. «Αν δεν το κάνει, θα αναγκαστούμε να σταματήσουμε τη συνεργασία», ανέφερε ο δήμαρχος.
Το 2014 ο Βαλερί Γκέργκιεφ, ο οποίος είναι και διευθυντής του Θεάτρου Μαριίνσκι (πρώην Κίροφ), είχε υπογράψει ανοιχτή επιστολή καλλιτεχνών υπέρ της προσάρτησης της Κριμαίας από τη Ρωσία. Στην ίδια επιστολή υπήρχε και η υπογραφή της διάσημης σοπράνο 'Αννα Νετρέμπκο. Έναν χρόνο νωρίτερα ο Ρώσος πρόεδρος, αναβιώνοντας ένα βραβείο της εποχής του Στάλιν, τίμησε τον μαέστρο ως Ήρωα της Εργασίας της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Προηγουμένως ο Γκέργκιεφ είχε εμφανιστεί σε βίντεο για την προεκλογική καμπάνια του Βλαντιμίρ Πούτιν. Η σχέση των δύο ανδρών ωστόσο είναι πολύ παλαιά, από την εποχή που ο Πούτιν, ως αντιδήμαρχος της Αγίας Πετρούπολης, υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής της Όπερας Μαριίνσκι της οποίας ο Γκέργιεφ ήταν ήδη γενικός και καλλιτεχνικός διευθυντής.
Και στο Μιλάνο
Στην Όπερα του Μιλάνου ο Γκέργκιεφ διευθύνει αυτή την περίοδο το «Pique Dame» του Τσαϊκόφσκι, οι παραστάσεις του οποίου έχει προγραμματιστεί να διαρκέσουν έως τις 15 Μαρτίου. Την περασμένη Τετάρτη, στην πρεμιέρα, κάποιοι από το κοινό σφύριζαν αποδοκιμαστικά. Την προηγουμένη, τα ιταλικά θεατρικά σωματεία είχαν ήδη απευθύνει έκκληση στον διάσημο μαέστρο, να στείλει «ένα μήνυμα ελπίδας και ειρήνης ως άνθρωπος της Τέχνης από μια τόσο σημαντική σκηνή, από την Ιταλία προς την Ευρώπη», κάτι που όμως εκείνος δεν έκανε.
Χθες και η Φιλαρμονική της Βιέννης, με την οποία ο Βαλερί Γκέργκιεφ συνεργαζόταν για πέντε συναυλίες στη Νέα Υόρκη, ακύρωσε τις εμφανίσεις, χωρίς περισσότερες εξηγήσεις. Στο Twitter είχε ήδη ξεκινήσει εκστρατεία αποδοκιμασίας με το hashtag #CancelGergiev («Ακυρώστε τον Γκέργκιεφ»). Το 2014, μετά την προσάρτηση της Κριμαίας, ακτιβιστές είχαν συγκεντρωθεί μπροστά στο Carnegie Hall, όπου θα πραγματοποιούνταν οι συναυλίες, διαμαρτυρόμενοι για τις παραστάσεις, όπως συνέβη την ίδια περίοδο και στο Μόναχο. Τη Φιλαρμονική της Βιέννης θα διευθύνει τελικά ο Γιανίκ Νεζέτ-Σεγκέν, επικεφαλής μαέστρος της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης. Από την Ορχήστρα θα απουσιάζει και ο πιανίστας Ντένις Ματσούεφ, ένας ακόμη προβεβλημένος υποστηρικτής του Βλαντίμιρ Πούτιν, ο οποίος είχε επίσης υπογράψει την ανοιχτή επιστολή του 2014 και είχε τοποθετηθεί από το Κρεμλίνο στην ομάδα εργασίας για την αναθεώρηση του ρωσικού συντάγματος. Από το Carnegie Hall οι αλλαγές διευκρινίστηκε ότι έγιναν «λόγω των πρόσφατων διεθνών γεγονότων».
Όπως αναφέρει η αυστριακή Kurier, στο παρελθόν η Φιλαρμονική της Βιέννης υπήρξε κατευναστική και διπλωματική, σε ό,τι αφορά την επί δεκαετίες συνεργασία της με τον Γκέργκιεφ. «Ο πολιτισμός δεν πρέπει να γίνεται πιόνι στις πολιτικές διαμάχες και για αυτό δεν θα υπάρξει σχόλιο για πολιτικά ζητήματα που σχετίζονται με μαέστρους ή μουσικούς», ανακοίνωσε μόλις χθες το διοικητικό συμβούλιο της Φιλαρμονικής της Βιέννης, το οποίο ωστόσο βρέθηκε σε εξαιρετικά δύσκολη θέση τόσο από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία όσο και από την πίεση του κοινού που την ακολούθησε, για να αποφασίσει τελικά την ακύρωση της συνεργασίας. Ταυτόχρονα, το μέλος του ΔΣ Ντάνιελ Φροσάουερ καταδίκασε με ανακοίνωση κάθε μορφής βία και πόλεμο.
Περιγράφεται στις σημειώσεις του ως «μιούζικαλ του 18ου αιώνα» με τίτλο «The Spectator»
Εκατοντάδες άνθρωποι από νωρίς το πρωί σχηματίζουν ουρές στο σημείο
Δεν υπάρχουν πληροφορίες για τραυματισμούς ή θανάτους
Ο Αμερικανός πρόεδρος φαίνεται να χαμογελά δίπλα στα σκαλισμένα στον βράχο πρόσωπα των τεσσάρων προέδρων