Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε έξι μήνες έγιναν 10 εκατομμύρια μετακινήσεις
Λιγότεροι σε σχέση με τη μέγιστη μεταφορική του δυνατότητα είναι οι επιβάτες που εξυπηρέτησε το νέο μέσο τους πρώτους έξι μήνες λειτουργίας του
«Οι Θεσσαλονικείς έχουν κάθε λόγο και πρέπει να αισθάνονται υπερήφανοι για το Μετρό τους και να το εμπιστεύονται πλήρως ως ένα απόλυτα ασφαλές μέσο μετακίνησης», τονίζει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα Υποδομών
«Οι Θεσσαλονικείς έχουν κάθε λόγο και πρέπει να αισθάνονται υπερήφανοι για το Μετρό τους και να το εμπιστεύονται πλήρως ως ένα απόλυτα ασφαλές μέσο μετακίνησης», τονίζει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα Υποδομών Νίκος Ταχιάος.
Μιλώντας στη «ΜτΚ» δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένος από το πρώτο εξάμηνο λειτουργίας του Μετρό. Σε ό,τι αφορά την επιβατική κίνηση, τη χαρακτηρίζει ικανοποιητική, επισημαίνοντας ότι το Μετρό δεν λειτουργεί ακόμη στη μέγιστη δυνατότητά του. Αναφορικά με την επέκταση προς την Καλαμαριά αναφέρει ότι αυτή θα δοθεί σε λειτουργία στο χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, δηλαδή τον Φεβρουάριο του 2026, ενώ κάπου αρκετά μετά το καλοκαίρι, θα σταματήσει και η βασική γραμμή για έναν μήνα περίπου, προκειμένου να γίνουν οι αναγκαίες δοκιμές για την Καλαμαριά.
Τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου λειτουργίας της βασικής γραμμής του Μετρό δικαίωσαν τις προσδοκίες σας; Περιμένατε κάτι καλύτερο;
Αν με ρωτάτε για την επιβατική κίνηση, μπορώ να σας πω ότι αυτή παρουσιάζει σταθερή και συνεχή αύξηση. Ο κόσμος εντάσσει το Μετρό σταδιακά στην καθημερινότητά του. Αυτό, ωστόσο, δεν είναι κάτι που μπορεί να συμβεί από τη μία μέρα στην άλλη, ειδικά σε μία πόλη όπως η Θεσσαλονίκη, η οποία έχει συνδέσει διαχρονικά το Μετρό με τη λέξη «δυσπιστία».
Συνεπώς, από πλευράς επιβατικής κίνησης, θεωρώ ότι τα πράγματα εξελίσσονται ικανοποιητικά. Ωστόσο, δεν πρέπει να παραβλέπουμε το γεγονός ότι το Μετρό αυτή τη στιγμή δεν λειτουργεί στη μέγιστη δυναμικότητά του, επομένως δεν έχουμε ακόμη πλήρη και συγκρίσιμα στατιστικά στοιχεία σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις μετακίνησης. Με την ένταξη της Καλαμαριάς στο δίκτυο, θα μπορούμε να διευρύνουμε και την ανάλυση των χρονο-αποστάσεων και να έχουμε σαφέστερη εικόνα για το τελικό αποτέλεσμα.
Αν, από την άλλη πλευρά, αναφέρεστε στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του έργου, ναι, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι. Το έργο, παρά τις μικρές και αναμενόμενες αδυναμίες που εμφανίζονται σε κάθε καινούρια και τόσο σύγχρονη υποδομή, επιβεβαιώνει την αξία και τη σημασία του και δικαιώνει τον εαυτό του.
Με βάση τα έως τώρα στοιχεία, φαίνεται πως καθημερινά γίνονται περίπου 50.000 μετακινήσεις με το Μετρό. Είναι ικανοποιητικός αυτός ο αριθμός, δεδομένου ότι η φέρουσα μεταφορική ικανότητα του Μέσου είναι πολύ μεγαλύτερη;
Η φέρουσα μεταφορική ικανότητα του μέσου εξαρτάται άμεσα από τις χρονο-αποστάσεις. Όπως ανέφερα και προηγουμένως, το Μετρό αυτή τη στιγμή δεν λειτουργεί στη μέγιστη δυναμικότητά του, καθώς δεν έχουν ακόμη προστεθεί όλοι οι συρμοί που απαιτούνται για την πλήρη υποστήριξή του. Παρ’ όλα αυτά, πιστεύω ότι η επιβατική κίνηση που καταγράφεται στο αρχικό στάδιο λειτουργίας του Μετρό είναι ικανοποιητική.
Κάποιες σποραδικές βλάβες που παρουσιάστηκαν κατά καιρούς, έχουν δώσει αφορμή σε ορισμένους να θέσουν ζήτημα ασφαλούς λειτουργίας του Μετρό. Τι απαντάτε;
Τα όποια προβλήματα προέκυψαν, προέκυψαν ακριβώς επειδή λειτούργησαν τα συστήματα ασφαλείας και όχι γιατί υπήρξαν ζητήματα τα οποία την διακύβευαν. Αυτό είναι σαφές. Το έχω εξηγήσει από την πρώτη στιγμή. Δυστυχώς, εξακολουθούν να υπάρχουν πάρα πολλοί κακοπροαίρετοι οι οποίοι δεν θα εύχονταν την επιτυχία του Μετρό, ούτε ως μέσου αλλά ούτε και ως έργου. Προσωπικά, δεν μπορώ να τους παρακολουθήσω και δεν θα ασχοληθώ με τέτοιου είδους τοποθετήσεις. Οι Θεσσαλονικείς έχουν κάθε λόγο και πρέπει να αισθάνονται υπερήφανοι για το Μετρό τους και να το εμπιστεύονται πλήρως ως ένα απόλυτα ασφαλές μέσο μετακίνησης.
Έχετε δεσμευτεί ως υπουργείο ότι το Μετρό θα φτάσει στην Καλαμαριά στο τέλος Φεβρουαρίου 2026. Ισχύει η δέσμευση; Κι επίσης, έχετε καταλήξει για πόσο χρόνο και πότε, θα διακοπεί η λειτουργία της βασικής γραμμής προκειμένου να γίνουν οι αναγκαίες δοκιμές; Οι διακοπές θα γίνουν τμηματικά ή θα αφορούν ένα ενιαίο χρονικό διάστημα;
Δουλεύουμε συστηματικά προς την κατεύθυνση της τήρησης του χρονοδιαγράμματος που έχουμε θέσει, παρά το γεγονός ότι μέχρι στιγμής δεν έχει δοθεί επίσημη παράταση στο έργο. Αυτή είναι μια διαδικασία που πρέπει να κινηθεί από τους αναδόχους των έξι διαφορετικών συμβάσεων που συνθέτουν την ολοκλήρωσή του. Η απάντηση όμως είναι ότι ναι, παραμένουμε αισιόδοξοι ότι θα επιτύχουμε τον στόχο για τον Φεβρουάριο του 2026.
Όσον αφορά τη διακοπή της λειτουργίας, η ακριβής ημερομηνία δεν καθορίζεται από εμάς, αλλά από τον ανάδοχο κατασκευής, ο οποίος οφείλει να μας ενημερώσει εγκαίρως. Στη συνέχεια, εμείς με την σειρά μας θα ενημερώσουμε κατ’ αρχάς την εταιρεία λειτουργίας, με την οποία πρέπει να υπάρξει σχετική συμφωνία, καθώς και τον τομέα Μεταφορών του Υπουργείου, ώστε να προβλεφθεί η ενίσχυση με τις λεωφορειακές γραμμές που θα αναπληρώσουν τις απώλειες. Παράλληλα, θα ενημερωθεί και το επιβατικό κοινό, ώστε να προετοιμαστεί για αυτή την προσωρινή μεταβολή στις μετακινήσεις του.
Το μόνο που μπορώ να πω με ασφάλεια αυτή τη στιγμή, είναι ότι η διακοπή προγραμματίζεται για αρκετά μετά το καλοκαίρι και θα έχει ενιαία διάρκεια, περίπου ενός μηνός.
Δώστε μας μια εικόνα για το τι γίνεται με τις επεκτάσεις προς τη βορειοδυτική πλευρά της πόλης. Πότε θα δούμε να στήνονται εκεί εργοτάξια;
Σε αυτή τη φάση, δεν θα δώσω συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή. Αυτή τη στιγμή, προχωρούν οι απαραίτητες μελέτες για την οριστικοποίηση των σταθμών, και φυσικά, για την τελική κοστολόγηση του έργου, η οποία είναι απαραίτητη προκειμένου να διασφαλίσουμε την απαιτούμενη χρηματοδότηση.
Το Μετρό είναι ένα έργο που, όπως έχω τονίσει επανειλημμένα, υλοποιείται αρθρωτά. Η χρηματοδότησή του αποτελεί μια διαρκή πρόκληση, καθώς πρόκειται για μια σημαντική αλλά και δαπανηρή επένδυση. Όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και είμαστε πλήρως έτοιμοι, θα είμαι σε θέση να δώσω ασφαλείς και σίγουρα θετικές απαντήσεις.
*Δημοσιεύθηκε στη «ΜτΚ» στις 01.06.2025
Λιγότεροι σε σχέση με τη μέγιστη μεταφορική του δυνατότητα είναι οι επιβάτες που εξυπηρέτησε το νέο μέσο τους πρώτους έξι μήνες λειτουργίας του
Συνοδευόμενος από το Γενικό Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, Δημήτρη Σκάλκο
Ο υπουργός Εξωτερικών υποδέχτηκε τον ισπανό υπουργό Εξωτερικών, Ευρωπαϊκής Ένωσης και Συνεργασίας της Ισπανίας, Χοσέ Άλμπαρες Μπουένο στην Αθήνα
«Κανείς δεν μπορεί να πανηγυρίζει για δικαστική δικαίωση όταν ο κρατικός μηχανισμός δεν μπόρεσε να αποτρέψει τον χαμό των συνανθρώπων μας»