Ο Γιάννης Μπουτάρης παρενέβη υπέρ της συνέχισης της επένδυσης στα "Ηλύσια"

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης τόνισε σε ανάρτησή του ότι η κίνηση είναι από καιρό δρομολογημένη και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας

Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google

Πρόσθεσέ το στην Google

- Newsroom

Μια παρέμβαση υπέρ της συνέχισης της επένδυσης στον παλαιό κινηματογράφο Ηλύσια έκανε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ενώ αναμένεται η απάντηση του Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων. Ο Γιάννης Μπουτάρης τιτίβισε λέγοντας πως πρόκειται για μια κίνηση που έχει δρομολογηθεί εδώ και καιρό και πως θα προσφέρει στην πόλη δεκάδες νέες θέσεις εργασίας. Υπενθύμισε πως θα πρέπει να παραμεριστούν οι υπερβολές καθώς το κτίριο είχε ήδη χρησιμοποιηθεί για εμπορικούς λόγους - κατάστημα ένδυσης, ηλεκτρονικών παιχνιδιών και κινηματογράφου.  

Αναφέρεται δε ακόμη πως το κτίριο θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα του μεσοπολέμου που έχει να αναδείξει η αρχιτεκτονική της Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης έγραψε:  "Το Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων αναμένεται να αποφασίσει τις επόμενες ημέρες εάν ο πρώην κινηματογράφος “Ηλύσια” στο κέντρο της Θεσσαλονίκης θα χαρακτηριστεί ως διατηρητέο μνημείο και ως προς την χρήση του (είναι ήδη χαρακτηρισμένο ως διατηρητέο μνημείο).

Ας αναλογιστούμε, όμως, αφήνοντας επιτέλους τις υπερβολές, ότι η χρήση του κτιρίου ήταν εμπορική ως σήμερα (κινηματογράφος, κατάστημα ηλεκτρονικών παιχνιδιών, κατάστημα ένδυσης).

Εξάλλου, ο παλαιόθεν χαρακτηρισμός του ως διατηρητέου ούτως ή άλλως διασφαλίζει τον ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό χαρακτήρα του. Ας μην μπλοκάρουμε μια επένδυση που έχει δρομολογηθεί από καιρό και η οποία θα δημιουργήσει δεκάδες νέες θέσεις εργασίας."

Τον Μάρτιο η συζήτηση

Υπενθυμίζεται πως το θέμα της κήρυξης ως διατηρητέου μνημείου του πρώην κινηματογράφου «Ηλύσια» στη Θεσσαλονίκη, θα απασχολήσει το Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου, όπως ενημερώνει με ανακοίνωσή του το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

«Πρόκειται για ένα από τα πολλά πολύπαθα κτίρια που υπήρξαν στο παρελθόν δείγματα ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής και συνδέθηκαν με την πολιτισμική ταυτότητα της πόλης και την ιστορική μνήμη των κατοίκων», συμπληρώνει το ΥΠΠΟΑ, ενημερώνοντας ότι «το 1994, με απόφαση του ΥΠΠΟ, είχε χαρακτηρισθεί διατηρητέο, αλλά αντί να παραμείνει κινηματογράφος ή ένας χώρος πολιτισμού για την πόλη, χρησιμοποιήθηκε για εμπορικές χρήσεις, από κατάστημα ηλεκτρονικών παιχνιδιών μέχρι πολυκατάστημα ειδών ένδυσης, την πρώτη δεκαετία του 2000».

«Αποτέλεσμα της κακής πολύχρονης χρήσης ήταν να καταστραφούν σημαντικά στοιχεία της μοναδικής αρχιτεκτονικής του κτιρίου, που ανήκε στα χαρακτηριστικότερα του Μεσοπολέμου (Εξπρεσιονισμός, Art Deco) και σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Λέανδρο Ι. Ζωίδη και τους αδελφούς Χατζηνάκου το 1930. Το ΥΠΠΟΑ θεωρεί ότι πολιτιστικοί χώροι ιστορικής σημασίας, όπως κινηματογράφοι, θέατρα κ.ά, θα πρέπει να εξετάζονται κάθε φορά σε σχέση με τη σύνδεση των κτιρίων με την ιστορική μνήμη αλλά και την πολιτισμική ταυτότητα της πόλης», καταλήγει η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ.

Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google

Πρόσθεσέ το στην Google
Loader
ESPA