Θεσσαλονίκη: Mετακομίζει φέτος το Καπάνι Project - To πρόγραμμα και οι καλλιτέχνες που θα συμμετάσχουν
Οι διοργανωτές να κάνουν λόγο για «αιφνίδια έξωση»
Στην συνέντευξή του στη «ΜτΚ» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας είπε ότι έως τώρα έχουν γίνει περίπου 22 εκατ. μετακινήσεις με το μετρό
Το ότι ήταν ελλιπής η προετοιμασία της Θεσσαλονίκης προκειμένου να αντιμετωπίσει τις κυκλοφοριακές δυσκολίες εξαιτίας της κατασκευής του flyover είναι πανθομολογούμενο.
Γι' αυτό άλλωστε δόθηκε και η εξάμηνη παράταση για την έναρξη των εργασιών. Εν συνεχεία, βοηθούσης και της αστυνόμευσης στους βασικούς οδικούς άξονες, η πόλη βρήκε κάποιο ρυθμό, τουλάχιστον στο κέντρο της.
Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι και τόσο καλά όσον αφορά τη διαδημοτική επικοινωνία με τους περιφερειακούς δήμους. Μία παράμετρος που θα μετρίαζε κάπως το πρόβλημα είναι η καλύτερη ρύθμιση των φωτεινών σηματοδοτών και μάλιστα σε πραγματικές συνθήκες. Δηλαδή, να υπάρχει δυνατότητα άμεσης προσαρμογής των φαναριών αναλόγως της κίνησης κάθε φορά.
Αυτό είχε επισημανθεί εγκαίρως από τους αρμόδιους φορείς και από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας η οποία έχει την αρμοδιότητα για τους περισσότερους φωτεινούς σηματοδότες. Το αρμόδιο υπουργείο, ωστόσο, εν προκειμένω το Υποδομών και Μεταφορών δεν το πήρε και πολύ ζεστά. Τι έπρεπε να κάνει; Τίποτε απλούστερο από το να εξασφαλίσει απλώς τα χρήματα τα οποία απαιτούνταν για να εκπονηθούν οι σχετικές μελέτες, να γίνουν οι κυκλοφοριακές μετρήσεις κ.ο.κ. Αυτό έγινε μόλις τον περασμένο Ιούλιο, δηλαδή σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά την έναρξη των εργασιών για το flyover.
Τη σκυτάλη παρέλαβε μετά η Περιφέρεια η οποία προχώρησε το ταχύτερο δυνατό στο σχεδιασμό της διακήρυξης του διαγωνισμού ο οποίος βγήκε μόλις χθες στον αέρα. Συγκεκριμένα, η διακήρυξη δημοσιεύτηκε στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σήμερα, αύριο θα δημοσιευτεί και εν Ελλάδι.
Η κατάθεση των προσφορών για την εκπόνηση των μελετών θα γίνει ως το τέλος Νοεμβρίου. Αυτό σημαίνει ότι ο ανάδοχος θα αναδειχθεί περί τον Ιανουάριο με Φλεβάρη του 2026 εάν δεν υπάρξουν απρόοπτα. Ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου, ο προϋπολογισμός του οποίου ανέρχεται σε 241.930 ευρώ, είναι δώδεκα μήνες. Δηλαδή έως τον Φεβρουάριο του 2027. Μόλις τρεις μήνες πριν από την ολοκλήρωση του flyover.
Η Ελλάδα που αντιστέκεται, η Ελλάδα που επιμένει...
Το μόνο παρήγορο είναι ότι οι μελέτες θα παραδίδονται τμηματικά οπότε κάποιες ρυθμίσεις θα εφαρμοστούν on time.
73.000 τη μέρα
Συμπληρώνονται σήμερα δέκα μήνες από την έναρξη της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης. Είναι ένα ικανό χρονικό διάστημα για να γίνει μια αποτίμηση από την έως τώρα λειτουργία του. Κυρίως για τη θετική επίδρασή του στο κυκλοφοριακό.
Βεβαίως, κάποια τελικά συμπεράσματα θα εξαχθούν μετά το τέλος Νοεμβρίου οπότε συμπληρώνεται ένας χρόνος λειτουργίας της βασικής γραμμής, η δε συνολική συνεισφορά του μετρό στις καθημερινές μετακινήσεις θα κριθεί σε περίπου έναν χρόνο από τώρα, όταν θα έχει ενσωματωθεί για τα καλά και η γραμμή επέκτασης προς Καλαμαριά.
Στην προχθεσινή συνέντευξή του στη «ΜτΚ» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας είπε ότι έως τώρα έχουν γίνει περίπου 22 εκατ. μετακινήσεις με το μετρό. Δηλαδή περί τις 73.000 ημερησίως. Ο αριθμός αυτός είναι ικανοποιητικός, αλλά απέχει από τον στόχο που είναι οι 250.000 καθημερινές μετακινήσεις. Ας περιμένουμε όμως και την Καλαμαριά και ας κάνουμε τότε τον τελικό λογαριασμό.
Το βέβαιο, ωστόσο, είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος των μετακινούμενων αφορά κατοίκους της Θεσσαλονίκης. Το ποσοστό όσων χρησιμοποιούν το μετρό από περιοχές εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος είναι πολύ μικρό.
Μόνιμες σταθμεύσεις
Η κύρια αιτία γι’ αυτό είναι ότι όσοι έρχονται από περιοχές εκτός πόλης δεν βρίσκουν πάρκινγκ ώστε να αφήσουν τα ΙΧ τους και να πάρουν το μετρό.
Στο ένα άκρο, στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό δεν υπάρχει θέση ούτε για δείγμα.
Στο άλλο, στη Νέα Ελβετία, το δημοτικό πάρκινγκ των 400 θέσεων προσέφερε μια λύση, όμως, μέρα με τη μέρα ο χώρος στάθμευσης καταλαμβάνεται από μόνιμες σταθμεύσεις περίοικων.
Το πρόβλημα το είχαμε επισημάνει εξ’ αρχής. Η δημοτική αρχή θέλησε να δει πως θα πάει αυτή η ιστορία και μετά να λάβει μέτρα. Νομίζω πως είναι η ώρα να προχωρήσει στη λήψη μέτρων.
Θα το διαπιστώσει και η ίδια εάν επισκεφθεί στις 2 ή στις 3 τα ξημερώματα το πάρκινγκ όπου θα διαπιστώσει ότι υπάρχουν μέσα περί τα τουλάχιστον 150 ΙΧ.
Η λύση...
Η λύση στο πρόβλημα είναι απλή. Θα πρέπει να απαγορευτεί η στάθμευση σε αυτό το πάρκινγκ, μισή ώρα μετά το πέρας λειτουργίας του μετρό. Σε όσα οχήματα εξακολουθούν να παραμένουν εκεί να επιβάλλεται πρόστιμο παράνομης στάθμευσης. Εάν γίνει αυτό για ένα μικρό χρονικό διάστημα οι μόνιμες σταθμεύσεις θα εκλείψουν και το πάρκινγκ θα διατίθεται για το λόγο για τον οποίο δημιουργήθηκε.
...και τα αγριόχορτα
Επειδή το δημοτικό πάρκινγκ είναι πλήρες, οι οδηγοί αναζητούν θέση στάθμευσης και στα πέριξ. Ένας από τους δρόμους που δέχεται ΙΧ εκτός πόλης είναι και ο παράδρομος της Κ. Καραμανλή, στο τμήμα της μετά τη Μιχ. Ψελλού. Όπως φαίνεται, όμως, στη φωτογραφία που δημοσιεύουμε, όποιος σταθμεύει εκεί είναι υποχρεωμένος να βαδίσει στο οδόστρωμα προκειμένου να πάει στο σταθμό Ν. Ελβετία, καθώς το πεζοδρόμιο είναι κατειλημμένο από τα αγριόχορτα. Μήπως πρέπει ο δήμος να το καθαρίσει;
Ο Μάξιμος και η Μαρία
Το λέγαμε και το ξαναλέγαμε ότι η υπόθεση Novartis είχε διττό χαρακτήρα: ήταν και οικονομικό σκάνδαλο, καθώς ζημίωσε το δημόσιο ταμείο, ήταν και πολιτική σκευωρία. Για την ανάκτηση των ζημιών δεν επέδειξαν ιδιαίτερο ζήλο, ούτε η κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά, ούτε αυτή του Αλέξη Τσίπρα.
Σε αντίθεση με ό,τι συνέβη σε άλλες χώρες οι οποίες επίσης ζημιώθηκαν από τις πρακτικές της Novartis. Εκείνες επιδίωξαν και πέτυχαν εξωδικαστικούς συμβιβασμούς με την εταιρεία, ανακτώντας το σύνολο, ή έστω, μεγάλο μέρος των ζημιών τους.
Στην Ελλάδα, η οποία ήταν έτσι κι αλλιώς χρεοκοπημένη, δεν ενδιαφέρθηκε κανείς για την επιστροφή μερικών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Αντιθέτως, από την κυβέρνηση Τσίπρα υπήρξε ιδιαίτερος ζήλος για το κυνήγι των πολιτικών αντιπάλων της που ήταν εμπλεκόμενοι στο, κατά Παπαγγελόπουλο, «μεγαλύτερο σκάνδαλο όλων των εποχών», το οποίο κατέληξε τελικά σε φιάσκο.
Ο πλουσιότερος
Τα θυμήθηκα όλα αυτά με αφορμή τη δημοσιοποίηση του Πόθεν Έσχες του ανεξάρτητου βουλευτή Παύλου Σαράκη ο οποίος είχε εκλεγεί με την Ελληνική Λύση. Σύμφωνα λοιπόν με τα Πόθεν Έσχες των πολιτικών τα οποία ανακοινώθηκαν χθες, ο Σαράκης φαίνεται να διαθέτει τις υψηλότερες τραπεζικές καταθέσεις στο σύνολο των τριακοσίων της Βουλής. Συγκεκριμένα, στη δήλωση του 2024 (για το οικονομικό έτος 2023) ο -και δικηγόρος- Σαράκης εμφανίζει εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα 18.442.402 ευρώ ενώ την προηγούμενη χρονιά είχε δηλώσει 179.000 ευρώ. Εάν αναρωτιέστε από που προέρχονται αυτά τα 18,4 εκατ. ευρώ η απάντηση είναι πως αποτελεί μέρος των περίπου 30 εκατ. ευρώ που δόθηκαν συνολικά από τις αμερικανικές αρχές σε δικηγόρους και προστατευόμενους μάρτυρες για την υπόθεση Novartis.
Οι εκατομμυριούχοι
Βλέπετε, οι ΗΠΑ δεν αναλώθηκαν σε κυνήγι μαγισσών. Ενδιαφέρονταν να πάρουν πίσω τα «κλεμμένα» από τη Novartis διότι ήξεραν ότι αν επιχειρήσουν να τα πάρουν από τους γιατρούς και λοιπούς στις τσέπες των οποίων είχαν στο μεταξύ καταλήξει, ζήσε Μάη μου.
Στο πλαίσιο αυτό αξιοποίησαν και τους γνωστούς μάρτυρες από την Ελλάδα οι οποίοι κατέθεσαν στις ΗΠΑ για τις παράνομες πρακτικές της Novartis, έναντι αδράς αμοιβής.
Το ποσό της αμοιβής των περίπου 30 εκατ. το είχε εισπράξει, κατά δήλωσή του, ο Σαράκης με την ιδιότητα του δικηγόρου (όχι του μάρτυρα). Τώρα, από τη δήλωση Πόθεν Έσχες φαίνεται ότι το μερίδιό του ήταν 18,4 εκατ. ευρώ. Άρα, εύκολα συμπεραίνεται πόσα κατέληξαν στους άλλους δύο μάρτυρες, Φιλίστωρ Δεστεμπασίδη και Μαρία Μαραγγέλη.
Στη συνέχεια οι δύο… εκατομμυριούχοι φόρεσαν τις «κουκούλες», μεταμφιέστηκαν, για χάρη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ σε Μάξιμος Σαράφης και Αικατερίνη Κελέση προκειμένου με τις ψευδομαρτυρίες τους να εξοντωθούν δέκα πολιτικοί αντίπαλοι του Αλέξη.
Η κατάληξη είναι γνωστή, με τον επίλογο να γράφεται πριν από δύο εβδομάδες, με την καταδίκη των δύο ψευδομαρτύρων οι οποίοι, στο μεταξύ όμως, έχουν γίνει πλουσιότεροι κατά μερικά εκατομμύρια ευρώ. Αυτές είναι δουλειές!
Οι διοργανωτές να κάνουν λόγο για «αιφνίδια έξωση»
Ζωηρό ενδιαφέρον κι από αμερικανικές εταιρείες
Ενόψει της επέκτασης του δικτύου προς την Καλαμαριά - Προστίθενται νέα δρομολόγια αστικών λεωφορείων
Ο διαγωνισμός, που φιλοξενήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας, προσέλκυσε επιστήμονες, προγραμματιστές, μηχανικούς και φοιτητές