Κ. Τασούλας: «Ο εμβολιασμός κατά της γρίπης αποτελεί μια από τις πιο αποτελεσματικές πράξεις πρόληψης»
Ο ΠτΔ δέχτηκε αντιπροσωπεία της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας στο Προεδρικό Μέγαρο
Απότομη άνοδος του μέσου κόστους ζημιών, εκτόξευση του δείκτη ζημιών άνω του 80% και μεγάλα περιθώρια ζημίας – Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΑΕΕ και ποιες θετικές εξελίξεις αλλάζουν το τοπίο
- Newsroom
Για μια ακόμη χρονιά, τα στοιχεία του 2024 που δημοσίευσε χθες η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) για τις επιδόσεις του κλάδου οχημάτων προκάλεσαν τον προβληματισμό της αγοράς, καθώς πολλές εταιρείες φαίνεται να υποχρεώνονται σε αρνητικό ασφαλιστικό αποτέλεσμα, το οποίο σε κάποιες από αυτές, πολύ πιθανόν να μην καλύπτεται ούτε από τα αντίστοιχα έσοδα του επενδυτικού τους χαρτοφυλακίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ, από το 2018 έως το 2024 η συχνότητα των τροχαίων ατυχημάτων –με εξαίρεση τη διετία της πανδημίας Covid-19– διατηρήθηκε στα ίδια περίπου επίπεδα, σε αντίθεση με το μέσο κόστος των ζημιών που αυξήθηκε κατά πολύ, επηρεαζόμενο και από την επίπτωση του πληθωρισμού στις τιμές των ανταλλακτικών και των συνεργείων.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του παρατιθέμενου πίνακα, το μέσο κόστος ζημιών από τα 1.186 ευρώ (2018) ανέβηκε στα 1.344 ευρώ (2024) και ο δείκτης ζημιών στις καλύψεις αστικής ευθύνης οχημάτων (ΑΕΟ) από το 47,9% της παραγωγής το 2018 εκτοξεύθηκε στο 65,99% πέρυσι. Αν μάλιστα στο κόστος των ζημιών συνεκτιμήσουμε και τα στατιστικά και αναλογιστικά αποθέματα, τότε ο δείκτης ζημιών κατά τη διετία 2023-2024 ξεπέρασε το 80%.
Με δεδομένο ότι από το υπόλοιπο 20% των ασφαλίστρων θα πρέπει να καλυφθούν τόσο οι προμήθειες των διαμεσολαβητών, όσο και τα λειτουργικά έξοδα των εταιρειών (ενοίκια, μισθοί, διαφημίσεις κ.λπ.), είναι προφανές ότι σε πολλές εταιρείες το ασφαλιστικό αποτέλεσμα κινήθηκε σε αρνητικά επίπεδα, και σε αρκετές εξ’ αυτών πιθανόν να μην καλύφθηκε ούτε και από τα αναλογούντα έσοδα του επενδυτικού χαρτοφυλακίου τους.
Ωστόσο, όπως έχει επισημάνει σε παλαιότερο δημοσίευμά του το Euro2day.gr, το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν λάβει χώρα κάποιες θετικές εξελίξεις που θα μπορούσαν να επηρεάσουν θετικά τις επιδόσεις του κλάδου οχημάτων. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται:
α) Το γεγονός ότι έχουν αρχίσει να αποδίδουν σημαντικά οι κινήσεις της Πολιτείας προκειμένου να αντιμετωπίσει το χρόνιο πρόβλημα των ανασφάλιστων αυτοκινήτων και δικύκλων.
β) Η υποχρεωτική κάλυψη των οχημάτων από την 1η Ιουνίου 2025 έναντι φυσικών καταστροφών.
γ) Η εφαρμογή του αυστηρότερου νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), με τα στοιχεία των πρώτων πέντε μηνών να δείχνουν υποχώρηση των τροχαίων ατυχημάτων στην Αθήνα.
Σύμφωνα επίσης με τα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, το 2024:
Βέβαια, δεν σημαίνει ότι υπάρχει ταύτιση μεταξύ των νομών με υψηλή συχνότητα ατυχημάτων και εκείνων που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο μέσο κόστος ζημιών, καθώς οι παράγοντες που διαμορφώνουν το ύψος των αποζημιώσεων διαφοροποιούνται σημαντικά από περιοχή σε περιοχή.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, ot.gr και euro2day.gr
Ο ΠτΔ δέχτηκε αντιπροσωπεία της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας στο Προεδρικό Μέγαρο
Έχει απασχολήσει τις αρχές για βιασμό ανηλίκου και παιδική πορνογραφία
Πλέον το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» καλύπτει τις ανάγκες σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα