Θεσσαλονίκη: Πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της έκθεσης «Κύπρος 1974 - Η μνήμη είναι η μόνη πατρίδα των ανθρώπων»
Η μνήμη της τουρκικής εισβολής του 1974 ανιχνεύεται μέσα από εξαιρετικά μεγάλο αριθμό εκθεμάτων
Σε συνεργασία με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος - Για δυο βραδιές
- Newsroom
H παράσταση «Οιδίπους Τύραννος» σε σκηνοθεσία του Θανάση Σαράντου έρχεται στη Θεσσαλονίκη σε συνεργασία με το ΚΘΒΕ για 2 μόνο παραστάσεις στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών το Σάββατο 23 και την Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου.
Τον Οιδίποδα υποδύεται ο Θανάσης Σαράντος και την Ιοκάστη και τον Τειρεσία ερμηνεύει η Μάνια Παπαδημητρίου.
Υπόθεση:
Ο Οιδίποδας, βασιλιάς της Θήβας, αναλαμβάνει να βρει τον δολοφόνο του Λαΐου ο οποίος, σύμφωνα με τον χρησμό, είναι υπεύθυνος για τον φοβερό λοιμό που έχει πλήξει την πόλη του. Στην πορεία, ανακαλύπτει πως όχι μόνο είναι ο ίδιος ο φονέας του προηγούμενου βασιλιά της Θήβας, αλλά και ο δολοφόνος του πατέρα του και σύζυγος της μητέρας του. Έπειτα από αυτή την αποκάλυψη της τραγικής αλήθειας, η Ιοκάστη απαγχονίζεται και ο Οιδίποδας αυτοτυφλώνεται.
Ο Σοφοκλής στο πρόσωπο του Οιδίποδα σκιαγραφεί έναν βασιλιά στα όρια της αλαζονείας, τυφλωμένο από το «εγώ» και την υπέρμετρη πίστη του στη δύναμη της λογικής –λόγοι ικανοί να τον οδηγήσουν στην ύβρη και από εκεί στην πτώση–, και την ίδια στιγμή έναν άνθρωπο γυμνό, μόνο απέναντι στο αναπάντητο υπαρξιακό ερώτημα: «ποιος είμαι;».
Ο «Οιδίπους Τύραννος» δείχνει εύστοχα την ικανότητα του ανθρώπου να διαχειρίζεται, στην πορεία των αιώνων, όλα τα δεινά που αποδόθηκαν σε πλανητική ανισορροπία ή θεϊκή τιμωρία, αλλά στην πραγματικότητα προκλήθηκαν λόγω της ανθρώπινης πλεονεξίας και ματαιοδοξίας».
Ο Θανάσης Σαράντος με μία ομάδα εκλεκτών ηθοποιών αναμετρώνται με το συγκλονιστικό έργο του αρχαίου ελληνικού δράματος, επιχειρώντας να φωτίσουν τις αναλογίες του με το σήμερα.
Σκηνοθετικό σημείωμα
Ο Θανάσης Σαράντος σημειώνει:
«Δύσκολα μπορεί να αμφισβητηθεί το πόσο επίκαιρη είναι η τραγωδία Οιδίπους Τύραννος για τη χώρα μας την περίοδο που διανύουμε. Είναι η τραγωδία της Γνώσης και της αυτογνωσίας. Τα πάθη που διαδραματίζονται στη σκηνή, τα εγκλήματα, τα μίση και οι αυτοκαταστροφές είναι σημερινά. Ο λαός, οργανωμένα ή ανοργάνωτα, ως σύγχρονος Χορός αρχαίας τραγωδίας, επιζητά τη θεραπεία αλλά και την αλήθεια. Απαιτεί διαφάνεια και δικαιοσύνη στις αποφάσεις, σωτηρία από το μίασμα της χώρας πριν την ολική καταστροφή. Η προσωπικότητα του Οιδίποδα ανταποκρίνεται απόλυτα, και σε όλες της τις λεπτομέρειες, στο πρότυπο του ηγέτη που όμως ολισθαίνει προς τον αυταρχισμό στην προσπάθειά του να φτάσει με κάθε προσωπικό τίμημα στην τρομερή αποκάλυψη της αλήθειας».
Η μνήμη της τουρκικής εισβολής του 1974 ανιχνεύεται μέσα από εξαιρετικά μεγάλο αριθμό εκθεμάτων
Οι δύο οργανισμοί με αφορμή την κοινή επέτειο των 25 χρόνων λειτουργίας τους διοργανώνουν μουσική βραδιά την Κυριακή 12 Οκτωβρίου στις 19:15
Η συμβολή του στη διατήρηση της ηπειρώτικης μουσικής παράδοσης και η προσφορά του στον πολιτισμό τον καθιέρωσαν ως μοναδική μορφή