- Newsroom
Ως κεραυνός εν αιθρία έπεσε χθες μεταξύ των ιδιοκτητών ταξί της Θεσσαλονίκης η ανακοίνωση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Ραγκούση ότι προχώρησε στην πλήρη απελευθέρωση της λειτουργίας των επιβατικών δημόσιας χρήσης αυτοκινήτων από τις 2 Ιουλίου.
Όπως λέει στη «Μ» ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής» Κώστας Γιαννακάκης, η εν λόγω απόφαση αποτελεί ταφόπλακα για τον κλάδο και απειλεί με ανεργία τους 3.500 οδηγούς της πόλης.
«Η ανακοίνωση του υπουργού έπεσε σαν κεραμίδα στο κεφάλι μας. Δεν έχει καμία σχέση με όσα συζητούσαμε και με αυτά που μας είχαν υποσχεθεί από το υπουργείο τις τελευταίες τρεις με τέσσερις εβδομάδες. Νιώθουμε ότι μας κορόιδεψαν. Ο διάλογος τελικά ήταν προσχηματικός», σημειώνει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι, στο πλαίσιο των συζητήσεων, είχε τεθεί ως πρόταση να εκδίδονται οι νέες άδειες με βάση τον πληθυσμό κάθε περιοχής, χωρίς να γίνει καμία αναφορά στην πλήρη απελευθέρωση της αγοράς. Η απόφαση, όπως λέει, εκμηδενίζει την αξία των υφιστάμενων αδειών, για την έκδοση των οποίων έχει πληρώσει αδρά το 90% των ιδιοκτητών, με ποσά που αγγίζουν και τις 350.000 ευρώ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, σήμερα στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν 2.000 ταξί, αριθμός που υπερκαλύπτει τις ανάγκες της περιοχής. Την ίδια στιγμή, η οικονομική κρίση έδωσε ένα επιπλέον χτύπημα στους οδηγούς. «Τις επιπτώσεις της κρίσης στον κλάδο μπορεί να τις διαπιστώσει εύκολα ο καθένας αν προσέξει πόσα αυτοκίνητα βρίσκονται καθημερινά στις πιάτσες», υπογραμμίζει.
Από τις περιφέρειες οι άδειες
Ο κ. Ραγκούσης δήλωσε χθες πως δεν θα υπογράψει το προεδρικό διάταγμα για την απελευθέρωση των ταξί που είχε συντάξει ο προκάτοχός του Δημήτρης Ρέππας και το οποίο έθετε μία σειρά από προϋποθέσεις για το άνοιγμα του κλάδου. Ουσιαστικά, όπως είπε, κρατούσε κλειστό το επάγγελμα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς δεν προέβλεπε την έκδοση νέων αδειών ταξί.
Ο υπουργός Μεταφορών διευκρίνισε ότι η πλήρης απελευθέρωση του επαγγέλματος τέθηκε σε ισχύ από τις 2 Ιουλίου, όπως άλλωστε επιβάλει ο νόμος 3919 για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων, ενώ εντός του επόμενου τριμήνου θα οριστικοποιηθούν οι προϋποθέσεις για την έκδοση νέων αδειών. Στο εξής, με απλό αίτημα στην εκάστοτε περιφέρεια ο καθένας μπορεί να αποκτήσει άδεια ταξί.
Πάντως, ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι είναι έξω από τις προθέσεις του υπουργείου να ορίζει τον αριθμό των ταξί που θα κυκλοφορούν σε μία περιοχή, αφού, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, η αγορά με αυτορρύθμιση θα κρίνει πόσα ταξί αντέχει η κάθε περιοχή. Ο ίδιος έσπευσε να σημειώσει ότι ειδική μέριμνα θα ληφθεί μόνο για ορισμένες απομονωμένες ή με έντονη εποχικότητα περιοχές.
Ερωτηθείς αναφορικά με όσους έχουν αγοράσει άδεια ταξί πρόσφατα έχοντας λάβει για τον σκοπό αυτό μεγάλα δάνεια, ο κ. Ραγκούσης περιορίστηκε απλώς να σημειώσει ότι αποτελεί μία στρέβλωση που έφτασε η ώρα να αντιμετωπιστεί.