Σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία αστικών γραμμών της ανατολικής Θεσσαλονίκης διαπιστώνουν πολίτες οι οποίοι μετακινούνται καθημερινά με τα αστικά λεωφορεία. Κοινωνός αυτών των προβλημάτων έχει γίνει και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης προς τον οποίο έχουν σταλεί συγκεκριμένες καταγγελίες από επιβάτες οι οποίοι ζητούν από τον ΟΣΕΘ να επιληφθεί της κατάστασης. Οι καταγγελίες έχουν κοινοποιηθεί και προς το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ειδικότερα, στις 17 Ιουλίου στάλθηκαν στον ΟΣΕΘ καταγγελίες, μέσω υπευθύνων δηλώσεων, από δέκα πολίτες της ανατολικής Θεσσαλονίκης οι οποίες αφορούν τη λειτουργία της γραμμής Νο 87 (ΙΚΕΑ, Νέο Ρύσιο, Ταγαράδες, Βασιλικά).
Οι πολίτες αναφέρουν συγκεκριμένα περιστατικά που αφορούν λεωφορεία αυτής της γραμμής τα οποία δεν είχαν κλιματισμό με αποτέλεσμα οι θερμοκρασίες στο εσωτερικό τους να φτάνουν ως και στους σαράντα βαθμούς καθώς πρόκειται για οχήματα που δεν έχουν ανοιγόμενα παράθυρα. «Αναγκαζόταν ο οδηγός να ανοίγει την μπροστινή πόρτα για να πάρει αέρα το λεωφορείο γιατί επικρατούσαν συνθήκες θερμοκηπίου προς αποφυγή θερμοπληξίας των επιβαινόντων» περιγράφει συγκεκριμένος επιβάτης. Άλλες καταγγελίες αφορούσαν τα κουδούνια που ειδοποιούν τον οδηγό να σταματά στις στάσεις, τα οποία ήταν εκτός λειτουργίας, πόρτες που δεν άνοιγαν κ.ο.κ.
Αρκετές καταγγελίες αναφέρονταν επίσης σε προγραμματισμένα δρομολόγια τα οποία όμως δεν εκτελούνταν με αποτέλεσμα να περιμένουν οι επιβάτες στις στάσεις σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών. Άλλος επιβάτης επισημαίνει ότι εξαιτίας των ανεκτέλεστων δρομολογίων χάνονται ραντεβού σε γιατρούς ενώ και αρκετοί εργαζόμενοι οι οποίοι μετακινούνται με την αστική συγκοινωνία αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα με την προσέλευση στην εργασία τους.

Η γραμμή Νο 69
Άλλη καταγγελία πολίτη προς τον ΟΣΕΘ αφορά τη λεωφορειακή γραμμή Νο 69 (ΙΚΕΑ, Πλαγιάρι, Επανομή) η οποία κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, ιδιαίτερα τα σαββατοκύριακα χρησιμοποιείται από πολλούς επιβάτες οι οποίοι μετακινούνται προς τις παραλίες της Επανομής. Στην καταγγελία του ο πολίτης αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «τα δρομολόγια είναι αραιά και δεν καλύπτουν τις ανάγκες των πολιτών, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής», ότι «παρατηρούνται συχνές βλάβες και ακινητοποιήσεις λεωφορείων που οδηγούν σε ακυρώσεις δρομολογίων με αποτέλεσμα οι πολίτες να περιμένουν ακόμη και μία ώρα χωρίς καμία ενημέρωση», ότι «τα σαββατοκύριακα η εξυπηρέτηση είναι ελλιπέστατη παρότι παρατηρείται αυξημένη κίνηση προς τις παραλίες» κ.ά. Παρέμβαση για τα προβλήματα αυτά έχει κάνει προς τον ΟΣΕΘ και ο δήμαρχος Θέρμης, Θεόδωρος Παπαδόπουλος.
Συμπτωματικά και οι δύο αυτές λεωφορειακές γραμμές εκτελούνται από το ΚΤΕΛ Σερρών.
Σε δηλώσεις του στο emakedonia.gr ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας αναγνωρίζει ότι πράγματι υπάρχουν προβλήματα στις συγκεκριμένες λεωφορειακές γραμμές. Αναφέρει ότι ο στόλος του ΚΤΕΛ Σερρών, ενός από τα τέσσερα ΚΤΕΛ τα οποία εκτελούν την περιαστική συγκοινωνία, διαθέτει τα πιο παλιά λεωφορεία. «Το θέμα αυτό έχει απασχολήσει κι εμάς αλλά και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Για το λόγο αυτό εξετάζεται το ενδεχόμενο σε τυχόν νέο, ολιγόμηνο διαγωνισμό, έως ότου προκύψει ανάδοχος από τον μεγάλο διεθνή διαγωνισμό για το σύνολο των περιαστικών γραμμών, να υπάρξει πρόβλεψη μεγάλο μέρος των λεωφορείων να είναι ηλεκτρικά και τα υπόλοιπα ηλικίας έως δώδεκα χρόνων».
Σε ό,τι αφορά τα προγραμματισμένα δρομολόγια ο κ. Τόσκας αναφέρει ότι σε κάποιες λεωφορειακές γραμμές, όπως προς Επανομή και Αγγελοχώρι «πράγματι τα ανεκτέλεστα δρομολόγια ανέρχονται κάποιες φορές και στο 30% με αποτέλεσμα οι επιβάτες να περιμένουν για πολλή ώρα σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών».
Όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ θα εξεταστεί το ενδεχόμενο να επιβληθούν τα προβλεπόμενα από τη σύμβαση πέναλτι, στην περίπτωση που δεν εκτελούνται τα προγραμματισμένα δρομολόγια.