ΣΕΒΤ: Υγιεινή διατροφή και επάρκεια, τα ζητούμενα για την Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων και Ποτών
"Στόχος μας είναι οι καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε επώνυμα ποιοτικά προϊόντα"
Ποια στοιχεία επιτρέπονται σε μια εμπορική επικοινωνία αλλά και εκείνα που παραβιάζουν τη νομοθεσία
- Newsroom
Εικονογραφημένο οδηγό με 10 σημεία που πρέπει να προσέχουν οι επιχειρήσεις στη διαφήμιση προσφορών, εκπτώσεων και μειώσεων στις τιμές εξέδωσε ο ΣΕΒ με πρακτικές πληροφορίες για τα στοιχεία που επιτρέπονται σε μια εμπορική επικοινωνία αλλά και εκείνα που παραβιάζουν τη νομοθεσία.
Το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων παρουσιάζει σήμερα τον «Δεκάλογο», ο οποίος πρόκειται να ανακοινωθεί επίσημα μεθαύριο, Τρίτη, σε εκδήλωση που διοργανώνει ο ΣΕΒ σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) και τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών (ΕΣΑ).
Η εκδήλωση πραγματοποιείται ενόψει της Black Friday και της Cyber Monday που ακολουθεί, οπότε τα μηνύματα εμπορικής επικοινωνίας για εκπτώσεις και προσφορές πολλαπλασιάζονται.
Ο οδηγός απαντά, μεταξύ άλλων, στα ερωτήματα:
*Πώς πρέπει να σχεδιάζεται μια καμπάνια μάρκετινγκ ή μια εκστρατεία μείωσης τιμών;
*Ποια είναι η «σωστή» τιμή;
*Τι πρέπει να αναγράφεται στο «ταμπελάκι» πάνω στο προϊόν ή στο ράφι;
*Επιτρέπονται οι εκπτώσεις «διαρκείας»;
*Δίνουν οι επιχειρήσεις τις σωστές πληροφορίες στους καταναλωτές, ώστε αυτοί να οδηγούνται σε επωφελείς, για τους ίδιους, αγορές;
Για παράδειγμα, επισημαίνεται ότι ο ισχυρισμός «έως και» μπορεί να θεωρηθεί παραπλανητικός αν δεν ανταποκρίνεται στους πραγματικούς όρους της προσφοράς ενώ δηλώσεις όπως «η έκπτωση υπολογίζεται στο ταμείο» ή «η έκπτωση περιλαμβάνεται στην τιμή» δεν επιτρέπονται.
Στόχος είναι αφενός να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις για τη σωστή εφαρμογή της νομοθεσίας και αφετέρου να προστατεύονται τα συμφέροντα των καταναλωτών. «Η εμπιστοσύνη μεταξύ καταναλωτών και αγοράς στηρίζεται στη σωστή και έγκαιρη ενημέρωση. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις που θέτει το ρυθμιστικό πλαίσιο, ενώ από την πλευρά τους, οι καταναλωτές είναι σημαντικό να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και πώς να τα προφυλάξουν, είτε επιλέγουν φυσικό είτε ψηφιακό κατάστημα για τις αγορές τους», επισημαίνει ο ΣΕΒ.
Σημειώνεται ότι ο ΣΕΒ, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης, εξέδωσε Εικονογραφημένο Οδηγό τον Μάϊο του 2023 για τη σωστή επικοινωνία των ανακοινώσεων μείωσης τιμής και 2η έκδοση τον Σεπτέμβριο με περισσότερες χρήσιμες πληροφορίες προς τις επιχειρήσεις (η έκδοση του Σεπτεμβρίου βρίσκεται στη διεύθυνση: https://www.sev.org.gr/wp-content/uploads/2023/05/ODHGOS_FINAL_SEP2023.pdf) . Τώρα, επικαιροποιεί εκ νέου τον Οδηγό με απαντήσεις σε συχνά ερωτήματα της αγοράς.
"Στόχος μας είναι οι καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε επώνυμα ποιοτικά προϊόντα"
Ο Δ. Παπαλεξόπουλος αναφέρθηκε επίσης και στα υπόλοιπα αιτήματα των βιομηχάνων συνομιλώντας με τον πρωθυπουργό, Κ. Μητσοτάκη
Δεκαπλασιασμό των προστίμων με νέα διάταξη στη Βουλή - Θα εφαρμοσθούν αναδρομικά από 1η Απριλίου -
Η αμύθητη περιουσία των 2,6 δισ. ευρώ - Το τεράστιο επιχειρηματικό εκτόπισμα και η διαδρομή του βασιλιά του χαλκού – Πού έχει επενδύσει στη Βόρεια Ελλάδα