Δήμητρα Χατούπη: Η πατριαρχία είναι βαθιά ριζωμένη στο «είναι» μας
Η ηθοποιός επιστρέφει στην γενέτειρά της με την παράσταση «Ου Φονέυσεις» και μιλάει στη «ΜτΚ» για το έργο, τις γυναικοκτονίες και τη νέα γενιά
Απόψε η πρώτη από τις δύο συναυλίες στη χώρα - Χωρίς τη συμμετοχή του διεθνούς βιολονίστα Ντάνιελ Χόουπ λόγω ξαφνικής ασθένειας
Ο Εσθονός μαέστρος Mihkel Kütson χτυπάει τη μπαγκέτα του στο αναλόγιο… Σταματάει κάθε λίγο, κάνει διορθώσεις, ζητά χαμηλότερη ή υψηλότερη ένταση, επιμένει στη λεπτομέρεια, απευθύνεται σε ομάδες οργάνων… Μιλάει για τον χτύπο της καρδιάς, το συναίσθημα, τον Σούμαν, τον Μπαχ, τον τρόπο που βίωναν ό,τι έπαιζαν, τη φύση, τον φρέσκο αέρα, όλα όσα μπορούν να εμπνεύσουν… Είναι άλλωστε και ο πρώτος άνθρωπος που έφερε σε επαφή την ορχήστρα με το υπουργείο Πολιτισμού της Εσθονίας.
Οι μουσικοί τον ακούν ευλαβικά, πειθαρχούν σαν «αθλητές» σε αγώνες ομαδικού αθλήματος.
Ο εξάρχων βιολιστής Αντώνης Σουσάμογλου δίνει τις δικές του οδηγίες και κατευθύνσεις στους ομότεχνούς του στην κατηγορία του ή και σε άλλες ομάδες.
Δυστυχώς η πρόβα πραγματοποιήθηκε χωρίς τη συμμετοχή του διάσημου βιολονίστα Ντάνιελ Χόουπ ο οποίος λόγω ίωσης χρειάστηκε να νοσηλευτεί στο νοσοκομείο, ενώ οι γιατροί δεν του επέτρεψαν να συμμετάσχει και στις δύο συναυλίες.
Έτσι, το ένα από τα μέρη που θα ερμήνευε για το κοντσέρτο για αρχαία ελληνική λύρα, το οποίο γράφτηκε με ανάθεση της ΚΟΘ από τον διάσημο Αμερικανό συνθέτη Λόουελ Λίμπερμαν, πρόκειται να εκτελέσει ο Νίκος Ξανθούλης σε "διάλογο" με τον Αντώνη Σουσάμογλου, ενώ το κομμάτι του Μπέρνστάιν, που υπήρχε στο πρόγραμμα με σολίστ τον Χόουπ δεν θα παρουσιαστεί καθόλου.
Είναι η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και μια μικρή μόνο γεύση από το κλίμα της πρώτης δοκιμής η οποία πραγματοποιήθηκε χθες Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής του Πάρνου της Εσθονίας ως αργά το βράδυ.
Οι μουσικοί φάνηκε να ανταποκρίνονται πλήρως στις προσδοκίες τόσο του διευθυντή ορχήστρας όσο και των διοργανωτών, αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά την ομαδικότητα που τους διακρίνει. Ακολουθεί σήμερα Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου το πρωί η γενική δοκιμή και αμέσως μετά, στις 7μμ η πρώτη από τις δύο συναυλίες στη χώρα αυτή της Βαλτικής. Στη συνέχεια σειρά έχει το Μέγαρο Μουσικής του Ταλίν στις 27 Σεπτεμβρίου.
Μέγαρο Μουσικής Πάρνου
Η Αίθουσα Συναυλιών του Πάρνου, που εγκαινιάστηκε το 2002, αποτελεί σημείο αναφοράς για την πολιτιστική ζωή της πόλης και βρίσκεται στο κέντρο του γνωστού αυτού θερέτρου της Εσθονίας. Η γκαλερί, το καφέ, η μουσική σχολή και το κατάστημα κρατούν το κτίριο ζωντανό καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ενώ η εντυπωσιακή γυάλινη πρόσοψή του μαγνητίζει τα βλέμματα τη νύχτα, φωτισμένη από μέσα.
Το κτίριο διαθέτει δύο αίθουσες με εξαιρετική ακουστική, κατάλληλες για ένα ευρύ φάσμα εκδηλώσεων· από ρεσιτάλ μουσικής δωματίου έως παραστάσεις μεγάλων ορχηστρών, και από επιστημονικά συνέδρια έως λαμπρές δεξιώσεις.
Οι αρχιτέκτονες που το σχεδίασαν είναι οι: K. Koov, K. Nomm, H. Grossschmidt.
Στο κτίριο βρίσκεται το μοναδικό εκκλησιαστικό όργανο της Εσθονίας με 49 μηχανισμούς
Η ηθοποιός επιστρέφει στην γενέτειρά της με την παράσταση «Ου Φονέυσεις» και μιλάει στη «ΜτΚ» για το έργο, τις γυναικοκτονίες και τη νέα γενιά
Λίγο πριν τη δοκιμή για την αυριανή συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής του Πάρνου ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης μιλά για την εξωστρέφεια και το προϊόν της
«Η μία μάχη μετά την άλλη» με τη σκέψη μας στον «Μπερλίνγκουερ»
Την Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2025 στην Μονή Λαζαριστών