- Newsroom
Τις προκλήσεις και τα πλεονεκτήματα της ψηφιακής μετάβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση παρουσίασε ο Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, αρμόδιος για την Ανώτατη Εκπαίδευση, κ. Νίκος Παπαϊωάννου, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο Παγκόσμιο Συνέδριο Ψηφιακής Εκπαίδευσης, το οποίο έχει θέμα «Ανάπτυξη και Μετασχηματισμός της Εκπαίδευσης: Η Εποχή της Νοημοσύνης» και διεξάγεται στη Wuhan της Κίνας από τις 14 έως τις 17 Μαΐου 2025.
Ο Υφυπουργός, κ. Νίκος Παπαϊωάννου, πραγματοποίησε, επίσης, συνάντηση με τον Κινέζο αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας, Wang Guangyan. Στο επίκεντρο της συνάντησης βρέθηκαν οι προοπτικές ενίσχυσης της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών στον τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, με έμφαση την από κοινού ανάπτυξη ερευνητικών έργων, καθώς και την αξιοποίηση της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.


Το συνέδριο, που διοργανώνεται από το Υπουργείο Παιδείας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας για τρίτη συνεχή χρονιά, συγκέντρωσε κυβερνητικούς εκπροσώπους και ακαδημαϊκούς από όλον τον κόσμο, με στόχο την ανταλλαγή απόψεων και τη διαμόρφωση στρατηγικών για τη βέλτιστη αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση σε παγκόσμιο επίπεδο.
Κατά την ομιλία του στο συνέδριο ο Νίκος Παπαϊωάννου παρουσίασε τις στρατηγικές που εφαρμόζονται στα Ελληνικά Πανεπιστήμια για την ενίσχυση της ψηφιακής μετάβασης, υπογραμμίζοντας ότι «ο ψηφιακός κόσμος δεν αποτελεί πλέον συμπλήρωμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά κεντρικό πυλώνα της ακαδημαϊκής ζωής», αναφερόμενος στην ενσωμάτωση πλατφορμών τεχνητής νοημοσύνης, εικονικών αιθουσών διδασκαλίας και ερευνητικών υποδομών cloud στην καθημερινή λειτουργία των ιδρυμάτων.
Παράλληλα, στάθηκε στα πολλαπλά οφέλη που μπορεί να αποφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός, εφόσον υλοποιηθεί με στρατηγικό σχεδιασμό. «Η ψηφιακή αλλαγή δεν είναι απλώς μια αναγκαιότητα της εποχής – αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για κάθε πανεπιστήμιο και για κάθε εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα», τόνισε.
Ο υφυπουργός έκλεισε την ομιλία του με τρεις βασικές αρχές για την επιτυχή μετάβαση των Ιδρυμάτων στην ψηφιακή εποχή: «Να επενδύουμε στους ανθρώπους· να σχεδιάζουμε με όρους ισότητας και προσβασιμότητας· και να καλλιεργούμε κουλτούρα καινοτομίας μέσα στα Ιδρύματά μας», τονίζοντας ότι η μετάβαση στην ψηφιακή εκπαίδευση δεν μπορεί να είναι μια αποσπασματική ενέργεια, αλλά μια συνεχής και συλλογική διαδικασία μετασχηματισμού.