Θεσσαλονίκη: Έκαναν γκράφιτι στο Γαλλικό Ινστιτούτο και συνελήφθησαν
Χειροπέδες σε πέντε άτομα - Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία για φθορά ξένης ιδιοκτησίας κατά συναυτουργία και απείθεια.
Φιλοξενούνται σε οικογένειες συνεργαζόμενων χωρών στο πλαίσιο του Erasmus+
Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς, συμμετέχει από το 2022 σε δράσεις του προγράμματος Erasmus+, με τα οφέλη να είναι πολλαπλά για τους μικρές μαθητές, όπως εξηγεί στο emakedonia.gr, η Ευδοκία Βαγκίδου, διευθύντρια του σχολείου.
Κατά τη φετινή σχολική χρονιά και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο, τα παιδιά βρέθηκαν στο Μαρτάνο της κάτω Ιταλίας, όπου είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν για τη βιωσιμότητα και να αναπτύξουν σχετικές δράσεις, γνωρίζοντας παράλληλα την Ιταλία. Τον Οκτώβριο είχε προηγηθεί επίσκεψη μαθητών-τριων και εκπαιδευτικών από σχολεία της Ιταλίας, του Λουξεμβούργου και της Ισπανίας, στη Θεσσαλονίκη.
«Τους ξεναγήσαμε στη Θεσσαλονίκη κάναμε πολλές δράσεις μέσα στο σχολείο και προχωρήσαμε σε ανταλλαγή μορφωτικών στοιχείων. Τα παιδιά ήταν ιδιαίτερα ενθουσιασμένα. Κάναμε ευρωπαϊκές εκλογές, όπου κάθε χώρα έκανε προσομοίωση της διαδικασίας. Είχαμε εκπροσώπους κομμάτων που ανέπτυξαν ιδέες βιωσιμότητας και τα σχολεία αντάλλαξαν μεταξύ τους τα αποτελέσματα και φυσικά, τις ιδέες που είχαν επικρατήσει. Τι μπορεί δηλαδή να κάνει το κάθε κράτος και ατομικά οι πολίτες ώστε να έχουμε μία βιώσιμη Ευρώπη», αναφέρει η κ. Βαγκίδου.
Δράσεις ενεργού πολίτη
Στο πρόγραμμα μετέχουν μαθητές και μαθήτριες της πέμπτης και έκτης δημοτικού. «Οι βασικοί μας στόχοι αφορούν την ευρεία συμμετοχικότητα των παιδιών, σε δράσεις ενεργού πολίτη, δημόσιου λόγου ώστε να μπορούν τα παιδιά να εκφράζονται και να συμμετέχουν στην εξεύρεση λύσεων για την αντιμετώπιση προβλημάτων παγκόσμιας κλίμακας», εξηγεί η κ. Βαγκίδου.
Ενδεικτικά, τα παιδιά προτείναν καινοτόμες ιδέες όπως, ειδικά υπερρεαλιστικά δέντρα με ηλιακά πάνελ που θα φωταγωγούν τις πόλεις και θα απορροφούν το υπερβάλλον CO2 της ατμόσφαιρας, έξυπνες μαθητικές τσάντες με πάνελ που θα φορτίζουν από τον ήλιο και θα μπορούν να αποθηκεύουν και να δίνουν ενέργεια σε οικιακές συσκευές, έξυπνα ηλιακά drones που θα μεταφέρουν προϊόντα και αγαθά μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης, μειώνοντας τις εκπομπές αέριων ρύπων και άλλες ευρηματικές ιδέες. Η νέα θεματική αφορά τον αθλητισμό, με παιχνίδια συνεργασίας, στην Ευρώπη του μέλλοντος.
«Ήρθαν στη Θεσσαλονίκη εκπαιδευτικοί από τις συνεργαζόμενες χώρες (Ισπανία, Ιταλία, Σουηδία) οι οποίοι έλαβαν μέρος σε σχετικό σεμινάριο ένταξης και τρόπου λειτουργίας της θεματικής μας. Κάθε χρόνο, ένας expert trainer που είναι γνώστης της θεματικής εκπαιδεύει Έλληνες και ξένους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Για παράδειγμα φέτος ο σκοπός ήταν να βοηθήσουμε τα παιδιά να μάθουν να λειτουργούν σε ομάδες, να αναλαμβάνουν ρόλους και να φτιάξουν ένα πρωτότυπο παιχνίδια βασισμένο στον αθλητισμό και στη συμπερίληψη. Η θεματολογία αφορούσε την ανάπτυξη τεχνικών ώστε να ενθαρρύνουμε τους μαθητές μας στο να εκφέρουν δημόσιο λόγο , να είναι ενεργοί ακροατές κτλ. Οι χώρες συνεργάζονται ανά δύο μεταξύ τους, εμείς με τους Ισπανούς και οι Ιταλοί με τους Σουηδούς. Στο τέλος, διαδικτυακά όλες οι χώρες μεταξύ μας ανταλλάσσουμε τα αποτελέσματα τα οποία και παρουσιάζουμε στο τέλος της εβδομάδος συνεργασίας, στην δήμαρχο , αντιδήμαρχο, διευθυντή εκπαίδευσης κτλ», περιγράφει η κ. Βαγκίδου.
Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+, στις 12/5, θα φύγουν στη Σλοβενία όπου θα ακολουθήσουν το εβδομαδιαίο πρόγραμμα των εκπαιδευτικών στα συνεργαζόμενα σχολεία του εξωτερικού, με σκοπό να δουν τον τρόπο λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος μίας άλλης χώρας. «Φυσικά, μεταφέρουν και τον δικό μας τρόπο εκπαίδευσης των μαθητών και μαθητριών μας και, στις 17 του μήνα θα πάνε στη Στοκχόλμη, για την τελευταία κινητικότητα της χρονιάς. Τον Οκτώβριο, όλα τα εμπλεκόμενα μέρη θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη για την εβδομάδα φιλοξενίας», εξηγεί η κ. Βαγκίδου.
Πολίτες του κόσμου
Φέτος στο πρόγραμμα συμμετείχαν 43 μαθητές και μαθήτριες, κυρίως από την έκτη δημοτικού, ενώ στην προηγούμενη θεματική συμμετείχαν περισσότερα παιδιά. «Φροντίζουμε να παίρνουμε στις αποστολές και παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες και ικανότητες, ώστε να προάγουμε τη συμπερίληψη», επισημαίνει η διευθύντρια του 4ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς. Υπογραμμίζει πως η δυνατότητα συμμετοχής στο πρόγραμμα δεν έχει κάποιον περιορισμό όμως, «η κινητικότητα των παιδιών στο εξωτερικό, σε τόσο μικρές ηλικίες, απαιτεί να μας εμπιστευτούν οι γονείς. Σαφώς, κατά την εβδομάδα συνεργασίας συμμετέχουν όλα τα παιδιά του σχολείου μας (έκτης και πέμπτης δημοτικού) ώστε να ενημερωθούν για τα αποτελέσματα της δράσης».
Η κ. Βαγκίδου λέει χαρακτηριστικά πως τα παιδιά που συμμετέχουν σε αυτές τις δράσεις, «έχουν αναπτύξει την ικανότητα να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, να προχωρούν σε ιδιαίτερα εποικοδομητικά debates, έχουν ενημερωθεί για θέματα που απασχολούν την ευρωπαϊκή κοινότητα και έχουν ευαισθητοποιηθεί πάρα πολύ. Τα παιδιά αναπτύσσουν φιλίες με συνομηλίκους τους από τις συνεργαζόμενες χώρες του εξωτερικού, έχουν βελτιωθεί σημαντικά στα αγγλικά και μπορούν να εκφράζονται με άνεση. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, τα παιδιά που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, μοιράζονται τις εμπειρίες τους. Αξίζει να σημειωθεί πως τα παιδιά που φεύγουν στο εξωτερικό, φιλοξενούνται για μία εβδομάδα σε οικογένειες των συνεργαζόμενων σχολείων που έχουν προταθεί από αυτά. Αυτό τους δίνει τη δυνατότητα να ζήσουν την καθημερινότητα και να δουν άλλες κουλτούρες, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να γίνουν πολίτες του κόσμου».
Χειροπέδες σε πέντε άτομα - Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία για φθορά ξένης ιδιοκτησίας κατά συναυτουργία και απείθεια.
Η συγκεκριμένη γυναίκα καθάριζε τον χώρο, λόγω της έναρξης λειτουργίας, όμως άτομα από φοιτητική παράταξη προσπάθησαν να κολλήσουν αφίσα. Όταν εκείνη ζήτησε να μην κολλήσουν, ένα από τα άτομα την χαστούκισε
Οι τρεις δράστες που επέβαιναν σε φορτηγό κατάφεραν να σπάσουν το ρολό ασφαλείας κάνοντας όπισθεν με το όχημα τους
Δεν τα κατάφεραν και έφυγαν άπραγοι