Η δουλειά την οποία έχει κάνει η Τροχαία, και η Ελληνική Αστυνομία γενικότερα, προκειμένου να βελτιωθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες στους βασικούς οδικούς άξονες της Θεσσαλονίκης, μετά την έναρξη των εργασιών για το flyover, αναγνωρίζεται από όλους. Ωστόσο, στην προσπάθεια αυτή γίνονται ορισμένες φορές και ακρότητες. Για παράδειγμα, έβλεπα προ ημερών, λίγο μετά τα μεσάνυχτα, στην οδό Καυταντζόγλου, στο ύψος του παλιού 424 Γενικού Στρατιωτικού Νοσοκομείου κλιμάκιο της Τροχαίας να ξηλώνει πινακίδες για παράνομη στάθμευση. Πέρασα από το ίδιο σημείο και λίγες ώρες αργότερα, στις 7.30 το πρωί και είδα ότι όλα τα αυτοκίνητα έλειπαν.
Πρόκειται προφανώς για ανθρώπους οι οποίοι μένουν στην περιοχή και σταθμεύουν τα ΙΧ τους το βράδυ σε εκείνο το σημείο ώστε να τα πάρουν πρωί πρωί για να πάνε στις δουλειές τους. Νομίζω ότι λίγη κατανόηση, ιδίως όταν μιλάμε για μεταμεσονύκτιες σταθμεύσεις παρά την οδό, σε έναν δευτερεύοντα δρόμο είναι απαραίτητη. Άλλωστε, όπως ανέδειξε πρόσφατη έρευνα της κοινής γνώμης στο δήμο Θεσσαλονίκης (Interview) το πρόβλημα της στάθμευσης αξιολογείται ως ένα από τα σοβαρότερα.
Δημοσκόπηση
Τα προ ημερών φάλτσα των δύο, εκ μετεγγραφής βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, της Ράνιας Θρασκιά και του Πέτρου Παππά, έχουν ανοίξει ξανά τη συζήτηση περί της σύνθεσης του ψηφοδελτίου του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην Α' Θεσσαλονίκης. Υπενθυμίζεται ότι προ μηνός περίπου η Ράνια είχε δηλώσει ότι “το ΠΑΣΟΚ είναι ανοιχτό σε διάλογο, ακόμη και με τον Τσίπρα”. Δήλωση η οποία προκάλεσε ενόχληση στη Χαριλάου Τρικούπη. Ανάλογη, ίσως και μεγαλύτερη ενόχληση προκάλεσαν τα προ ημερών επαινετικά σχόλια του Παππά προς τον Άδωνι Γεωργιάδη για το έργο που επιτελεί στο υπουργείο Υγείας. Κάποιοι σχολίαζαν μάλιστα, ότι ο Πέτρος, μετά τον ΣΥΡΙΖΑ και τώρα το ΠΑΣΟΚ, ίσως λοξοκοιτάζει καλού κακού και προς τη Νέα Δημοκρατία.
Και οι δύο προορίζονταν να είναι υποψήφιοι στην Α' Θεσσαλονίκης. Άλλωστε η Θρασκιά είχε εκλεγεί βουλευτής Θεσσαλονίκης με τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ο Παππάς εξελέγη, επίσης με τον ΣΥΡΙΖΑ, στο γειτονικό Κιλκίς. Μετά τις γκάφες τους δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι, ειδικά, ο Παππάς ίσως να ήταν καλύτερο να είναι ξανά υποψήφιος στο Κιλκίς.
Στο μεταξύ, όπως μαθαίνω ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες έρευνα περί της δημοφιλίας των πιθανών υποψηφίων του ΠΑΣΟΚ στη Θεσσαλονίκη. Πληροφορούμαι ότι πρώτη και σε σχετική απόσταση από τον δεύτερο Χάρη Καστανίδη, ήταν η Άννα Διαμαντοπούλου και μετά ακολουθούσαν οι υπόλοιποι (Σαουλίδης, Θρασκιά, Λεκάκης κ.λπ.). Επειδή το ενδεχόμενο υποψηφιότητας της Άννας στη Θεσσαλονίκη έχει χαλάσει τον ύπνο πολλών, σπεύδω να ενημερώσω ότι η πρώην υπουργός δεν πρόκειται να είναι εδώ υποψήφια. Όπως λένε οι πληροφορίες έχει κλείσει η υποψηφιότητά της στην πάλαι ποτέ Β' Αθηνών, πιθανότατα στον Νότιο Τομέα.
Ερωτήματα
Η τελευταία πράξη του σίριαλ της Εγνατίας οδού παίχθηκε προχθές με την κύρωση από τη Βουλή της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου για τα επόμενα 35 χρόνια στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS. Μόνο που, σε αντίθεση με τα τηλεοπτικά σίριαλ, στο συγκεκριμένο, παρότι έφτασε στο τέλος του, υπάρχουν πολλές πτυχές του οι οποίες παραμένουν άγνωστες. Αυτό συνέβη επειδή η κυβέρνηση έφερε στη Βουλή προς κύρωση μόνο το Σώμα της σύμβασης, χωρίς τα οικονομικά και τεχνικά παραρτήματα στα οποία περιγράφονται ουσιαστικές πρόνοιες και ρήτρες, ορισμένες από τις οποίες αφορούν και την τσέπη μας.
Μία απ' αυτές, για παράδειγμα, είναι το τι προβλέπεται για την αναπροσαρμογή των τελών διέλευσης διοδίων στη διάρκεια της 35ετιας. Με άλλα λόγια, δεν γνωρίζουμε πόσο θα μας κοστίζουν τα διόδια στον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο τα επόμενα χρόνια.
Βεβαίως, πέραν αυτού, με την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης μπαίνει οριστικά τέλος στην εταιρεία “Εγνατία Οδός ΑΕ” η οποία περνά στην ιστορία. Μαζί της χάνεται και ένα σημαντικό επιστημονικό απόθεμα τεχνογνωσίας η οποία αποκτήθηκε όλα αυτά τα χρόνια, μέσα από το μελετητικό έργο της εταιρείας και τη λειτουργία του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας. Όμως, όπως θα διαπιστώσατε, πέρα από κάποιες σποραδικές αντιπολιτευτικές φωνές, ουδείς στη Θεσσαλονίκη έδειξε να ενοχλείται.
“Έξω πάμε καλά”
Η φράση, στον τίτλο του συγκεκριμένου σχολίου, ανήκει στον Κωνσταντίνο Καραμανλή και υπογράμμιζε την αντίφαση μεταξύ της εσωτερικής πολιτικής κατάστασης που επικρατούσε στη χώρα, με απεργίες και διαδηλώσεις, στα μέσα της δεκαετίας του '70, με τη σημαντική πρόοδο των διαδικασιών για την ένταξη της Ελλάδας στην τότε ΕΟΚ. Τη θυμήθηκα με αφορμή τη χθεσινή πανηγυρική εκλογή του Κυριάκου Πιερρακάκη στο αξίωμα του προέδρου του Eurogroup, την ώρα που εντός συνόρων βρίσκονται σε εξέλιξη οι δυναμικότερες κινητοποιήσεις των αγροτών τα τελευταία χρόνια.
Η χθεσινή εξέλιξη έχει πολλαπλές αναγνώσεις. Η εκλογή του Έλληνα υπουργού Οικονομικών στην κεφαλή του Eurogroup ασφαλώς και αντανακλά στην δημοσιονομική πρόοδο που έχει σημειώσει η χώρα μας, σε σχέση με την Ελλάδα της χρεοκοπίας, μόλις δεκαπέντε χρόνια πριν. Όμως, πέρα από τα δημοσιονομικά δεδομένα, ρόλο παίζουν και τα πρόσωπα και ο Πιερρακάκης, παρότι κατέχει λίγους μόνο μήνες το χαρτοφυλάκιο της Οικονομίας, κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη των ευρωπαίων ομολόγων του. Τώρα, ξέρω που πάει το μυαλό σας, αλλά ο Γιάνης ανήκει πια στο παρελθόν. Τον αποκήρυξε, άλλωστε, ακόμη κι αυτός ο οποίος τον διόρισε.
Τέλος, η χθεσινή επιτυχία δεν παύει παρά να είναι η μία όψη του νομίσματος. Την άλλη τη βλέπουμε καθημερινά στα ράφια των σούπερ μάρκετ, στα κρεοπωλεία, στα βενζινάδικα. Έξω λοιπόν, πάμε καλά, μέσα όμως τα πράγματα δεν είναι καθόλου ρόδινα. Ας μην το λησμονούν αυτό στο Μέγαρο Μαξίμου διότι τις κυβερνήσεις τις εκλέγουν “οι μέσα”.