Θεσσαλονίκη - Μετρό και Flyover: Πώς θα αντιμετωπιστεί το διπλό σοκ στο κυκλοφοριακό (βίντεο)

Στις 29 Οκτωβρίου κλείνει ο ένας κλάδος της γέφυρας Πανοράματος, στις 10 Νοεμβρίου σταματάνε για ένα μήνα τα δρομολόγια του μετρό

Οι επόμενοι τρεις μήνες είναι κρίσιμοι για το κυκλοφοριακό, καθώς τα εν εξελίξει έργα κατασκευής του flyover συμπίπτουν χρονικά με το κλείσιμο του μετρό, με αποτέλεσμα να αναμένεται αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου. Στις 29 Οκτωβρίου θα κλείσει ο ένας από τους δύο κλάδους της γέφυρας Πανοράματος και η κυκλοφορία θα γίνεται στον έτερο (δύο ρεύματα ανόδου, ένα καθόδου) και θα ακολουθήσει καθαίρεσή του, στα τέλη Νοεμβρίου, ενώ το τούνελ στα Κωνσταντινοπολίτικα θα καθαιρεθεί τον Ιανουάριο του 2026. 

Στο μεταξύ, από τις 10 Νοεμβρίου και για ένα μήνα θα σταματήσουν τα δρομολόγια του μετρό, προκειμένου να εκτελεστούν δοκιμαστικά δρομολόγια για να «κουμπώσει» στη βασική γραμμή η επέκταση της Καλαμαριάς. Το μετρό θα λειτουργεί από τις 10 Δεκεμβρίου και κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου -μάλιστα γίνεται προσπάθεια για 24ωρη λειτουργία του τα δύο Σαββατοκύριακα των εορτών- αλλά θα κλείσει ξανά, για έναν μήνα, από τη νέα χρονιά, προκειμένου να γίνει η πιστοποίηση των τρένων και της γραμμής σε όλο το μήκος της. Οι εξελίξεις σε αυτά τα δύο έργα θα φέρουν καθυστερήσεις στην κίνηση των οχημάτων στον περιφερειακό, αλλά και περισσότερα αυτοκίνητα στους δρόμους του κέντρου. 

Για την καλύτερη αντιμετώπιση των προβλημάτων που θα ανακύψουν ο υφυπουργός Εσωτερικών Κώστας Γκιουλέκας συγκάλεσε σήμερα ευρεία σύσκεψη, με τη συμμετοχή του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη και του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου, καθώς και δημάρχων και εκπροσώπων φορέων. 

Ο κ. Γκιουλέκας κάλεσε τους πολίτες να αναζητούν εναλλακτικές διαδρομές μέσα από την πλήρως ενημερωμένη εφαρμογή thessdrive, την τροχαία να συμβάλλει ώστε να τηρείται το ωράριο φορτοεκφορτώσεων και να μην υπάρχουν διπλοσταθμευμένα και τους δήμους να φροντίσουν για τις διαβάσεις και για τη χωροθέτσηση των κάδων, ώστε η κίνηση να γίνεται απρόσκποπτα. Ζήτησε επίσης να γίνουν επείγουσες ρυθμίσεις στη λειτουργία φωτεινών σηματοδοτών. 

Αναφορικά με το κλείσιμο του μετρό για ένα μήνα ο κ. Κυρανάκης τόνισε ότι η ασφάλεια είναι πρώτιστο μέλημα και για αυτό τα δοκιμαστικά δρομολόγια των νέων συρμών πρέπει να γίνουν απρόσκοπτα. «Έχουν έρθει νέοι συρμοί σε μια νέα γραμμή και πρέπει να εκτελέσουν 10.000 χλμ με ασφάλεια, ώστε όταν ανοίξει το μετρό να μπορεί να εξυπηρετηθεί σωστά ο κόσμος. Είναι καλό που ο κόσμος συνήθισε το μετρό. Για το χρονικό διάστημα που θα κλείσει είμαστε εδώ για να βρούμε λύσεις, σε συνεργασία με τον ΟΣΕΘ» είπε. Από την πλευρά του ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι η ομάδα του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών είναι απολύτως αφοσιωμένη στα έργα Θεσσαλονίκης. Προέβλεψε ότι μετά την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, την ολοκλήρωση του flyover και τη δρομολόγηση του προαστιακού η Θεσσαλονίκη θα είναι μια άλλη πόλη, με τρία μέσα μαζικής μεταφοράς και με μεγαλύτερη χωρητικότητα στην περιφερειακή οδό.

566590184-807185755396353-5729318902840303483-n.jpg?v=0

Μεγαλύτερη αστυνόμευση στην Εγνατία

Από την πλευρά της η διευθύντρια της Τροχαίας Θεσσαλονίκης ταξίαρχος Παρασκευή Παπαγεωργόπουλου είπε ότι θα ενταθούν οι προσπάθειες για ομαλή ροή κυκλοφορίας και διατήρηση του πλάτους σε βασικούς οδικούς άξονες, με απαγόρευση στάσης και στάθμευσης. Θα υπάρξει σημειακή ρύθμιση κυκλοφορίας στις οδούς Καραμανλη και Εγνατία, από όπου θα διέρχεται η γραμμή Μ1, και έλεγχος στην πιάτσα ταξί στην Καμάρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι δύναμη της τροχαίας ρυθμίζει ήδη την κυκλοφορία στη γέφυρα του Πανοράματος, πριν ακόμα περιοριστεί ο αριθμός των ρευμάτων κυκλοφορίας, λόγω της καθαίρεσης της. 

Οι νέες λεωφορειακές γραμμές

Όπως τονίστηκε από τον κ. Κυρανάκη, σε σχέση με έναν χρόνο πριν, όταν δεν είχε ακόμη δρομολογηθεί το μετρό θα υπάρχουν 40 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων, για να εξυπηρετηθεί ο μεγαλύτερος δυνατός αριθμός επιβατών από τον διαθέσιμο αριθμό λεωφορείων.  Για όσο διάστημα θα είναι κλειστό το μετρό θα δρομολογηθεί η γραμμή Μ1 με αφετηρία το σταθμό Νέας Ελβετίας, που θα διέρχεται από τις οδούς Κωνσταντίνου Καραμανλή και Εγνατία, με κατάληξη τον ΝΣΣ, δηλαδή θα έχει μια αρκετά παρόμοια διαδρομή με το μετρό. Το δρομολόγιο θα διαρκεί περίπου 40 λεπτά, με 11 στάσεις και συχνότητα δρομολογίων κάθε 10 λεπτά και 7 λεπτά τις ώρες αιχμής. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Κ. Ταγγίρης θα ενισχυθούν οι γραμμές 3Κ, 31 και 39 και θα προστεθούν δύο λεωφορεία στη γραμμή 58 (σήμερα διατίθενται 12 λεωφορεία).

Η επέκταση στην Καλαμαριά

Αναφορικά με την επέκταση στην Καλαμαριά η δήμαρχος Χρύσα Αράπογλου επεσήμανε ότι οι κάτοικοι της ανατολικής Θεσσαλονίκης προσδοκούν ότι θα σταθμεύουν στη Μικρά και θα μετεπιβιβάζονται στο μετρό, αλλά με τα σημερινά δεδομένα δεν θα υπάρχει χώρος στάθμευσης. «Δημιουργούνται τεράστια ζητήματα στην είσοδο και έξοδο και πρέπει να τα δούμε πολύ νωρίτερα από τον Μάρτιο». Η άλλη μεγάλη εκκρεμότητα στο έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά είναι η διάνοιξη της οδού Πόντου. Ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι είναι σημαντικό το ότι έγινε το δικαστήριο για τον καθορισμό της τιμής μονάδας για τις απαλλοτριώσεις και εξέφρασε την ελπίδα να εκδοθεί σύντομα η απόφαση. «Προσπαθούμε να δεσμεύσουμε τους πόρους και είμαστε σε επικοινωνία για τις δημόσιες εκτάσεις με τα υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας για να προχωρήσει γρήγορα η διαδικασία» είπε και επανέλαβε ότι η διάνοιξη της Πόντου θα είναι μια χωριστή εργολαβία σε σχέση με το κύριο έργο.  

Ο κίνδυνος για το Πανόραμα

Για την εξυπηρέτηση του Πανοράματος και της Πυλαίας ο δήμαρχος της περιοχής Ιγνάτιος Καϊτεζίδης ζήτησε τη δρομολόγηση μίας γραμμής εξπρές, που θα οδηγεί τους επιβάτες μέσω Θέρμης απευθείας στον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας, τουλάχιστον για το διάστημα μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2026, που θα διαρκέσει η κατασκευή της νέας γέφυρας του περιφερειακού στο ύψος του Πανοράματος. «Οι έκτακτες περιστάσεις απαιτούν έκτακτες αποφάσεις, αλλιώς το Πανόραμα θα αποκλειστεί από την πόλη» προειδοποίησε ο κ. Καϊτεζίδης, καθώς σε εκείνο το σημείο δημιουργείται το φαινόμενο του λαιμού του μπουκαλιού. Για την πιθανότητα δρομολόγησης μιας γραμμής εξπρές ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας είπε γίνονται προσπάθειες να εξευρεθούν δύο λεωφορεία του ΚΤΕΛ Σερρών που εξυπηρετεί τη συγκεκριμένη περιοχή και ενδεχομένως να μεταφερθούν εκεί και τα δύο του ΟΑΣΘ αντί να ενισχυθεί με αυτά η γραμμή 58. Για να συμβεί αυτό όμως πρέπει να ξεπεραστούν και τα νομικά ζητήματα, καθώς η εν λόγω περιοχή καλύπτεται από τη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ και όχι από τον ΟΑΣΘ.

Σημειωτέον ότι στο Πανόραμα φοιτούν χιλιάδες μαθητές και υπάρχει τεράστιος κυκλοφοριακός φόρτος από τα σχολικά λεωφορεία, τα ΙΧ των γονέων που μεταφέρουν τα παιδιά τους αλλά και αυτά των εργαζόμενων στα ιδιωτικά σχολεία.

Ο προαστιακός

Σε ένα μήνα οι πολίτες θα έχουν στη διάθεση τους ένα νέο μεταφορικό μέσο, τον προαστιακό, που θα συνδέει την Σίνδο με τον ΝΣΣ. Όπως ανέφερε ο κ. Κυρανάκης, σήμερα πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο και η γραμμή θα ξεκινήσει να εξυπηρετεί τους επιβάτες από τέλος Νοέμβρη και έπεται η δημοπράτηση τον επόμενο μήνα των υπόλοιπων στάσεων του βόρειου κλάδου του έργου, οι οποίες θα παραδίδονται τμηματικά «ώστε οι πολίτες της δυτικής Θεσσαλονίκης να έχουν μια απρόσκοπτη πρόσβαση σε μέσο σταθερής τροχιάς. Τον Μάρτιο του 2026 θα μπορεί να μετακινείται από την Καλαμαριά μέχρι τη Σίνδο με μέσα σταθερής τροχιάς». Ο δήμαρχος Κορδελιού Εύοσμου Λ. Αλεξανδρίδη ζήτησε να διαμορφωθεί χώρος στο στρατόπεδο Ζιάκα για να χρησιμοποιηθεί για Πάρκιγκ ώστε οι οδηγοί να κάνουν μετεπιβίβαση. Από κοινού με τον δήμαρχο Αμπελόκηπων Μενεμένης και πρόεδρο της ΚΕΔΕ Λάζαρο Κυρίζογλου έθεσαν εκ νέου το ζήτημα της επέκτασης του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Loader