- Newsroom
Ένα σκάφος το οποίο «άραξε» κατά μήκος της Παλιάς Παραλίας θα θυμίζει το ξύλινο ντεκ που αναμένεται να κατασκευαστεί στη Θεσσαλονίκη, στο κομμάτι από το ύψος του Λευκού Πύργου έως το Λιμάνι, δίνοντας τη δυνατότητα στους κατοίκους, τους επισκέπτες αλλά και τους ποδηλάτες, να απολαμβάνουν άνετα τη βόλτα τους στο παραλιακό μέτωπο με θέα τον Θερμαϊκό. Το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Θεσσαλονίκης ενέκρινε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την «Κατασκευή Ξύλινου Καταστρώματος Επί Πασσάλων (Deck) στην Παλιά Παραλία» με τον δήμο Θεσσαλονίκης να είναι ο ένας από τους συνολικά δώδεκα φορείς και υπουργεία που απαιτείται να γνωμοδοτήσει ώστε να «τρέξει» το έργο.
Η καταληκτική ημερομηνία για τη γνωμοδότηση όλων των φορέων και των υπουργείων είναι η 24η Οκτωβρίου, ώστε στη συνέχεια η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων να εγκριθεί από το υπουργείο Περιβάλλοντος και να μπορέσει η διοίκηση του Στέλιου Αγγελούδη να προχωρήσει στη δημοπράτηση του έργου.
«Εκτιμούμε πως το έργο θα δημοπρατηθεί μέχρι τις αρχές του 2026. Ο ανάδοχος θα βγει προς το τέλος της άνοιξης και εάν δεν υπάρξουν προσφυγές κι ενστάσεις το φθινόπωρο του επόμενου χρόνου οι εργασίες θα ξεκινήσουν, με διάρκεια ενός έτους», δήλωσε στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων του δήμου Θεσσαλονίκης, Πρόδρομος Νικηφορίδης.
Πώς θα είναι το ξύλινο ντεκ
Το ξύλινο κατάστρωμα που θα κατασκευαστεί στην Παλιά Παραλία, ως επέκταση του υφιστάμενου κρηπιδώματος, θα έχει πλάτος δώδεκα μέτρα προς τη θάλασσα και θα εκτείνεται σε μήκος 1.100 μέτρων περίπου από την 1η προβλήτα του ΟΛΘ έως το Λευκό Πύργο, δεδομένου ότι το μικρό σήμερα πλάτος του κρίνεται ανεπαρκές σε σχέση με την ιδιαίτερα αυξημένη επισκεψιμότητα της περιοχής, σε συνδυασμό και με τον υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο της Λεωφόρου Νίκης.
Η επιλογή των υλικών έγινε με γνώμονα τη φιλικότητα του ξύλου ως υλικού πλησίον της θάλασσας, αλλά κυρίως με στόχο την αναστρεψιμότητα της παρέμβασης στο θαλάσσιο μέτωπο του ιστορικού κέντρου της πόλης, λαμβάνοντας υπόψη τις έντονες αντιδράσεις που είχαν προκαλέσει παλαιότερες προσπάθειες για επέκταση του παραλιακού μετώπου με οποιουδήποτε είδους μπάζωμα.
Για το έργο έχει ήδη διενεργηθεί το 2022 αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ιδεών, ενώ στις εργασίες περιλαμβάνεται η ανάπλαση του σημερινού παραλιακού πεζοδρόμου - κρηπιδώματος. Το «μεγάλωμα» της Παλιάς Παραλίας θα δώσει τη δυνατότητα να δημιουργηθεί και νέος ποδηλατόδρομος, αυτός που ήταν στην παραλιακή οδό και καταργήθηκε ως επικίνδυνος, καθώς επίσης μια λωρίδα κίνησης τυφλών.
«Η εικόνα αλλά και η αίσθηση που θα λαμβάνουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες θα είναι σαν ένα σκάφος που έδεσε στο λιμάνι, με τον κόσμο να περπατάει πάνω σε αυτό. Όταν θα τελειώσει το ξύλινο ντεκ θα είναι η ωραιότερη βόλτα της πόλης και όσοι έχουν σήμερα κάποιες αντιρρήσεις και αμφισβητήσεις θα αντιληφθούν την αξία του αλλά και την ιδιαίτερη θέα που θα προσφέρει», πρόσθεσε ο κ. Νικηφορίδης.
Ρομπότ θα αναλάβουν τον καθαρισμό
Πέρα, όμως, από τις εργασίες κατασκευής η δημοτική αρχή του δήμου Θεσσαλονίκης μελετά και τους τρόπους συντήρησης, καθώς κάτω από την ξύλινη επέκταση θα συγκεντρώνονται σκουπίδια που θα χρειάζεται να απομακρυνθούν.
Για το λόγο αυτό, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος έχει ήδη αρχίσει να αναζητά τρόπους καθαρισμού και ως ο πιο ενδεικτικός φαίνεται πως είναι οι ρομποτικοί εξοπλισμοί με τηλεχειριστήριο για να μαζεύονται τα σκουπίδια που θα συσσωρεύονται κάτω από το ξύλινο ντεκ.
«Μας απασχολεί από τώρα και η συντήρησή του. Όταν σχεδιάζεις, άλλωστε, ένα έργο θα πρέπει να σκέφτεσαι και όλες τις παραμέτρους», συμπλήρωσε ο κ. Νικηφορίδης.