Τζιτζικώστας από Θεσσαλονίκη: Χρειαζόμαστε στρατιωτική Σένγκεν

«Για να μπορείς να υπερασπιστείς μία ήπειρο πρέπει να μπορείς να τη διασχίσεις», σημείωσε ο Ευρωπαίος επίτροπος μεταφορών και τουρισμού

Στον νευραλγικό ρόλο των υποδομών στη θωράκιση της ΕΕ απέναντι σε εξωτερικές απειλές και στην καίρια γεωστρατηγική θέση της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας, αναφέρθηκε ο Απόστολος Τζιτζικώστας, στο πλαίσιο του Thessaloniki Metropolitan Summit.

«Οι υποδομές, οι μεταφορές και ο τουρισμός είναι φάροι σταθερότητας και κοινής λογικής σε έναν κόσμο αβεβαιότητας, είναι κινητήριες δυνάμεις οικονομικής ανάπτυξης. Οι διασυνδεδμένες υποδομές και μεταφορές και η εφοδιαστική αλυσίδα είναι κρίσιμες για την ασφάλεια, είναι στρατηγικοί τομείς για Ελλάδα και Ευρώπη», επεσήμανε.

«Σύγχρονος οδικός και σιδηροδρομικός άξονας που θα ενώνει Θεσσαλονίκη, Σόφια, Βουκουρέστι»

«Δίνουμε έμφαση στην ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών, θα αυξήσει το ΑΕΠ της ΕΕ κατά 2,5% τις επόμενες δεκαετίες, διπλασιάζονται οι πόροι για υποδομές και μεταφορές (στα 51,8 δισ. ευρώ) στο νέο δημοσιονομικό πλαίσιο της ΕΕ, είναι μία ισχυρή πολιτική απόφαση που επιβεβαιώνει πως η ΕΕ επενδύει εκεί που έχει σημασία, εκτιμάται πως θα χρειαστούν 800 δισ. ευρώ για την ολοκλήρωση του δικτύου. Εμείς θα εστιάσουμε τη χρηματοδότηση σε έργα (δημόσια και ιδιωτικά) διασυνοριακά που θα προσελκύσουν επενδύσεις, επιταχύνουμε τα έργα για να γίνει πραγματικότητα ένας σύγχρονος άξονας (οδικός και σιδηροδρομικός) που θα ενώνει τη θάλασσα του Αιγαίου με τη Μαύρη Θάλασσα εξυπηρετώντας ταχείες και ασφαλείς μετακινήσεις, είναι ένα project τεράστιας γεωστρατηγικής σημασίας για Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Σόφια και το Βουκουρέστι. Πριν λίγους μήνες ενέκρινα πόρους 250 εκατ. ευρώ για την Ελλάδα για να προχωρήσει το σιδηροδρομικό τμήμα Ορμένιο – Αλεξανδρούπολη, το Νοέμβριο θα υπογραφεί σύμφωνο συνεργασίας της ΕΕ με τις τρεις χώρες. Η Βόρεια Ελλάδα κατέχει στρατηγική γεωγραφική θέση, είναι μία πύλη εμπορίου για τη Μεσόγειο, τα Βαλκάνια και την Νοτιοανατολική Ευρώπη», σημείωσε.

Στρατηγικές για ναυτιλία, τουρισμό

«Οι επενδύσεις που θα γίνουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα το καταστήσουν πρωταγωνιστή στο εμπόριο, θα ενισχυθεί η γεωστρατηγική αξία του. Το 77% του εμπορίου της ΕΕ με τον υπόλοιπο κόσμο γίνεται μέσω των λιμένων. Πριν το τέλος της χρονιάς θα παρουσιάσω τις στρατηγικές μας για τα λιμάνια και τη ναυτιλία, εργαζόμαστε παράλληλα πάνω σε μία κοινή στρατηγική της ΕΕ για τον τουρισμό», ανέφερε, κάνοντας ειδική μνεία στον νευραλγικό ρόλο των υποδομών και των μεταφορών για την ασφάλεια της Ευρώπης.

«Για να μπορείς να υπερασπιστείς μία ήπειρο πρέπει να μπορείς να τη διασχίσεις, από τα 1,7 δισ. ευρώ οι πόροι της ΕΕ για την στρατιωτική κινητικότητα δεκαπλασιάζονται στα 17 δισ. ευρώ. Έχουμε χαρτογραφήσει 4 διαδρόμους προτεραιότητας και πάνω από 500 έργα σε λιμάνια, δρόμους, γέφυρες, θέλουμε να μειώσουμε τη γραφειοκρατία για να μειώσουμε το χρόνο μετακίνησης των στρατευμάτων σε τρεις εργάσιμες μέρες, χρειαζόμαστε μία στρατιωτική Σένγκεν. Το ειδικό βάρος της χώρας μας στις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που φανταζόμαστε, να προχωρήσουμε μπροστά με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση», κατέληξε.

Loader