Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εμφανίζουν, παρά τους δασμούς Τραμπ, οι ελληνικές εξαγωγές που χαράσσουν πλώρη για να φτάσουν στο νούμερο-ορόσημο των 120 δις. ευρώ, με τη Βόρεια Ελλάδα στην πρώτη γραμμή και τα τρόφιμα αναπτυξιακό καταλύτη.
«Στόχος μας είναι εξαγωγές 120 δισ. ευρώ ως το 2030. Η Ελλάδα έχει σήμερα εξαγωγές (τριπλάσιες από το 2009) 50 δις σε προϊόντα και 50 δισ. σε υπηρεσίες. Το εμπορικό έλλειμμα της χώρας αγγίζει τα 13 δις. ευρώ, αν δεν το μειώσουμε θα έχουμε πρόβλημα με το χρέος για το οποίο μετά το 2032 θα αυξηθούν οι πληρωμές τόκων από τα 13 στα 18 δισ. ευρώ. Μέσα σε διαταραγμένο παγκόσμιο περιβάλλον οι εξαγωγές μας αντέχουν στο πρώτο επτάμηνο, εμφανίζοντας αυξητικές τάσεις. Ακόμα κι αν διπλασιάσουμε την παραγωγή μας, πρέπει να εξάγουμε όσα παράγουμε. Η Κ. Μακεδονία εξάγει το 36,4% (8 δις. ευρώ από 5 δις. ευρώ το 2019) των συνολικών εξαγωγών της χώρας, υπάρχουν μεγάλες περιφερειακές ανισότητες, σαν ΣΕΒΕ θα καταγράψουμε τις περιφέρειες που υστερούν σε εξαγωγές και εισάγουν όσα χρειάζονται για να καταφέρουν να περιορίσουν το χάσμα, θα δώσουμε κατευθύνσεις», σημείωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ), Σίμος Διαμαντίδης, στο πλαίσιο εκδήλωσης της ICAP.
Ισχυρό brand name το «made in Greece»
«Αιχμή του δόρατος των εξαγωγών της Κεντρικής Μακεδονίας είναι τα τρόφιμα, εκεί πρέπει να επενδύσουμε. Στη Βόρεια Ελλάδα έχουμε 7 χώρες που εξάγουμε σε ακτίνα 50 χιλιομέτρων. Τα made in Greece προϊόντα είναι ένα φθηνό, ποιοτικό και ισχυρό brand στο εξωτερικό, δυστυχώς σήμερα οι νέοι μας δε θέλουν να γίνουν αγρότες, στον ΣΕΒΕ προσπαθούμε να το αλλάξουμε αυτό με ενημερωτικές δράσεις που διοργανώνουμε στα σχολεία», επεσήμανε, εστιάζοντας στην αναβάθμιση των υποδομών της Θεσσαλονίκης.
Κοντέινερ από Κίνα στη Θεσσαλονίκη σε 25 μέρες – Αραβικό ενδιαφέρον για logistic center στον Γκόνο
«Πρέπει να προχωρήσουν γρήγορα η επέκταση του έκτου προβλήτα (σήμερα ένα κοντέινερ κάνει 25 μέρες να φτάσει από την Κίνα στον Πειραιά και άλλες 25 μέρες να έρθει Θεσσαλονίκη, με την ολοκλήρωση της επέκτασης θα φτάνει Θεσσαλονίκη σε 25 μέρες). Παράλληλα, χρειάζεται να τρέξει και η δημιουργία logistic center στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από Ινδία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Σαουδική Αραβία να φέρουν τα προϊόντα τους στην Ευρώπη μέσω Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, είναι αναγκαίο να αναβαθμιστεί και ο σιδηρόδρομος», υποστήριξε.
«Μέχρι τέλος του χρόνου θα ξέρουμε αν εξαιρεθούν τα ελληνικά τρόφιμα από τους δασμούς»
Για τους δασμούς Τραμπ (15% στην ΕΕ και την Ελλάδα), εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος πως μέχρι τέλος του χρόνου υπάρχουν καλές πιθανότητας να εξαιρεθούν ορισμένα ελληνικά τρόφιμα από τους δασμούς. «Συναντήθηκα με ανθρώπους κοντά στον πρόεδρο Τραμπ που λαμβάνει τις αποφάσεις, είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι. Μέχρι σήμερα οι δασμοί δεν επηρέασαν τις εξαγωγές με τις ελληνικές επιχειρήσεις να απορροφούν το 5% του κόστους, τους Αμερικανούς εισαγωγείς 5% και ένα 5% να μετακυλίεται στους Αμερικανούς καταναλωτές, δε θέλουμε να χάσουμε μερίδια αγοράς, αν μάλιστα εξαιρεθούν τα τρόφιμα θα κερδίσουμε μερίδια από τον ανταγωνισμό», τόνισε.