Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 29 Αυγούστου
Θα καταβληθούν 2.443.990.550,71 ευρώ σε 4.322.897 δικαιούχους
Τεράστιες οι αυξήσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια - Στα ύψη και το κόστος μετακίνησης με αυτοκίνητο
- Newsroom
Μαζί με τη θερμοκρασία, στα ύψη είναι και οι τιμές στα εισιτήρια για τους Έλληνες που υποφέρουν από την ακρίβεια, καθώς ακόμα και μία εξόρμηση για ένα διήμερο το Πάσχα φτάνει να κοστίζει, όχι απλά όσο ο βασικός, αλλά πλέον όσο ένας καλός μισθός.
Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως μόνο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τη Σαντορίνη ένα ζευγάρι με ΙΧ θα δώσει 235€ και για αεροπορικά 450€.
Οι τιμές παρουσιάζουν αδιανόητες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, και ένας Θεός ξέρει, θα πουν οι επιβάτες, τι τους περιμένει το καλοκαίρι που αυξάνεται η ζήτηση.
Όσο για το Πάσχα, πριν το σούβλισμα του οβελία έρχεται το «σούβλισμα» του επιβάτη. Στους πιο κοντινούς προορισμούς που πολλοί θα επιλέξουν οι αυξήσεις είναι σημαντικές
Πειραιάς – Αγκίστρι
2023: 27€ (μετ’ επιστροφής)
2024: 35€ (μετ’ επιστροφής)
Πειραιάς – Πόρος
2023: 34€ (μετ’ επιστροφής)
2024: 57€ (μετ’ επιστροφής)
Και όσο οι αποστάσεις μεγαλώνουν τόσο μεγαλώνει και το κόστος…
Πειραιάς – Κρήτη (4μελής οικογένεια και ΙΧ)
2023: 430€
2024: 504€
Ακόμα πιο «αλμυρή» η τιμή του αεροπλάνου. Για παράδειγμα το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη μπορεί να κοστίσει ακόμα και 309€ με επιστροφή το αεροπλάνο, ενώ το ΙΧ με διόδια και καύσιμα (με επιστροφή) 237€.
Οι περισσότεροι επιβάτες δεν έχουν άλλη επιλογή, καθώς τα αεροπορικά εισιτήρια είναι απλησίαστα και δρόμος για τα νησιά δεν υπάρχει. Τι γίνεται όμως όταν υπάρχει η επιλογή αυτοκίνητο ή καράβι για μια παρέα τεσσάρων ατόμων;
Αν κάποιος επιλέξει να ταξιδέψει με το πλοίο για Θεσσαλονίκη από Πειραιά κοστίζει 93 ευρώ το άτομο και θα κάνει 27 ώρες και 20 λεπτά, καθώς το πλοίο θα περάσει από Σύρο, Μύκονο, Ικαρία, Φούρνους, Σάμο, Χίο, Μυτιλήνη και Λήμνο πριν την Θεσσαλονίκη.
Την ίδια ώρα, με αυτοκίνητο στο ένα τέταρτο του χρόνου, αφού σε 5 – 6 ώρες θα είναι στην Θεσσαλονίκη, το βενζινοκίνητο θα κάψει 110€, το diesel 90€, το υβριδικό 103€, το LPG 80€ και το ηλεκτρικό 60-95€ (ανάλογα με το που θα φορτίσει).
Αυτό σημαίνει πως πάνω κάτω ένα ταξίδι με πλοίο το άτομο θα δώσει 93€ ή μία 4μελής παρέα 372€, ενώ με το αυτοκίνητο (καύσιμο και διόδια) από 60€ – 110€.
Δηλαδή το ταξίδι μπορεί να κοστίσει ακόμα και 312€ παραπάνω ανά κατεύθυνση με το πλοίο. Αν υπολογίσει κανείς πως ίσως να χρειαστεί και ενοικίαση αυτοκινήτου ή μετακινήσεις με ταξί, τότε η ψαλίδα ανοίγει και άλλο. Ακόμα χειρότερα γίνονται τα πράγματα για όποιον σκεφτεί να ταξιδέψει από ένα νησί σε κάποιο άλλο κοντινό.
Μήλος- Μύκονος – Μήλος: 108€/ άτομο
Πειραιάς – Μύκονος – Πειραιάς: 72.50€/ άτομο
Με αυτά τα κόστη δεν λείπουν και όσοι, αφού το ψάξουν, πάνε στο εξωτερικό για φτηνότερα. Αυτό άλλωστε έγινε και πρόσφατα στα τριήμερα.
Στα ταξίδια με ΙΧ σημαντικό ρόλο στο τελικό κόστος παίζει το πού θα γίνει το φουλάρισμα του αυτοκινήτου, με τα βενζινάδικα των εθνικών οδών σταθερά να είναι ακριβότερα. Για παράδειγμα στην Λάρισα φτάνει τα 2.03€.
Ανεβασμένα όμως είναι και τα εισιτήρια των ΚΤΕΛ σε σχέση με πέρυσι για όσους θα προτιμήσουν αυτό τον τρόπο μεταφοράς.
Θα καταβληθούν 2.443.990.550,71 ευρώ σε 4.322.897 δικαιούχους
Η αξία των συναλλαγών ανέρχεται στα 50,95 εκατ. ευρώ
Από τη Δευτέρα 25 Αυγούστου 2025 οι δικαιούχοι θα λάβουν ποσά για το διάστημα Ιανουάριος 2021 – Μάρτιος 2023, ενώ χιλιάδες περιπτώσεις βρίσκονται σε επανέλεγχο ή μηδενική εκκαθάριση
Το Υπουργείο Οικονομικών και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς βάζουν «φρένο» στην αβεβαιότητα – Πώς θα λειτουργούν από εδώ και στο εξής εταιρείες, ανταλλακτήρια και ψηφιακά πορτοφόλια στην Ελλάδα