Η κατεδάφιση του τούνελ στα Κωνσταντινοπολίτικα και της γέφυρας που συνδέει το Πανόραμα με τη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο κατασκευής του flyover, αναμένεται να δημιουργήσει κυκλοφοριακά προβλήματα και να αναστατώσει την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών σε βάθος ενός έτους.
Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι καθημερινά 5.000 μαθητές μετακινούνται από και προς το Πανόραμα, όπου βρίσκονται πολλά ιδιωτικά σχολεία, με 120 σχολικά λεωφορεία αλλά και τα ΙΧ των γονέων τους, και ότι η ώρα άφιξης και αναχώρησης είναι ανελαστική και ακολουθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα. Στο παζλ προστίθεται και η προοπτική αναστολής λειτουργίας του μετρό, προκειμένου να συνδεθεί με τη γραμμή της Καλαμαριάς και να εκτελεστούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια.
Προκειμένου να αντιμετωπιστούν στο μέτρο του δυνατού τα προβλήματα που θα προκύψουν στην επόμενη φάση κατασκευής του flyover πραγματοποιήθηκε σήμερα σύσκεψη του Συντονιστικού, υπό την προεδρία του υφυπουργού Εσωτερικών Κώστα Γκιουλέκα. Καταρχάς δόθηκε η διαβεβαίωση ότι το κλείσιμο του Μετρό δεν θα συμπέσει με τις εργασίες καθαίρεσης του τούνελ και της γέφυρας στον περιφερειακό. Ζητήθηκε η συνεχής παρουσία της Τροχαίας Θεσσαλονίκης επί τόπου, κάτι που δρομολογείται.
Τρία ρεύματα ανοικτά
Ο δήμος Πυλαίας Χορτιάτη είναι αυτός που θα δεχτεί τη μεγαλύτερη επιβάρυνση και θα υποστεί τις «συνθήκες ασφυξίας» όπως σχολίασε ο δήμαρχος Ιγνάτιος Καϊτεζίδης. Όπως είπε οι εργασίες θα εξελιχθούν σε βάθος ενός έτους και σε αυτό το διάστημα θα πρέπει «να υπάρξουν οι λιγότερες δυνατές συνέπειες».
Παρότι δεν δόθηκε σαφές χρονοδιάγραμμα για την επόμενη φάση κατασκευής του flyover (καθαίρεση τούνελ, γέφυρας) ο κ. Καϊτεζίδης διαβεβαίωσε ότι καθ' όλη τη διάρκεια των εργασιών θα υπάρχουν πάντα ανοικτά τρία ρεύματα, τα δύο στην άνοδο και το ένα στην κάθοδο από το Πανόραμα προς την Πυλαία.
Από την πλευρά του ο κ. Γκιουλέκας, αφού σημείωσε ότι είναι η πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη που τα έργα ολοκληρώνονται εντός χρονοδιαγραμμάτων, αναγνώρισε ότι στη φάση της κατασκευής υπάρχει μια ταλαιπωρία και για αυτό οι εκπρόσωποι των φορέων της πόλης «προσπαθούμε να συντονιστούμε για να τα αντιμετωπίσουμε και να τα προλάβουμε».
Ως προς το πρόβλημα με τη μετακίνηση των μαθητών από και προς τα σχολεία μια από τις προτάσεις που συζητήθηκαν ήταν να δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης για τα ΙΧ των γονέων, ενώ θα εξεταστεί και το ενδεχόμενο τμηματικής προσέλευσης των λεωφορείων.
Νέες λεωφορειακές γραμμές
Μια νέα σύσκεψη θα γίνει με τον ΟΑΣΘ και τον ΟΣΕΘ για τη δημιουργία εναλλακτικών λεωφορειακών γραμμών (ίσως και με μία γραμμή εξπρές) που θα συνδέουν το Πανόραμα και τη Θέρμη με τη Νέα Ελβετία για να εκτραπεί η κίνηση από τον περιφερειακό και να επιλέγουν οι κάτοικοι της περιοχής το Μέτρο για τη μετακίνηση τους. Ο κ. Καϊτεζίδης εμφανίστηκε ικανοποιημένος από τους ρυθμούς κατασκευής του flyover και σημείωσε ότι τα προβλήματα είναι λιγότερα από όσα φαντάστηκαν και οι πιο αισιόδοξοι.