Απόθεμα Βιόσφαιρας της UNESCO ανακηρύχθηκε ο Πάρνωνας και το Ακρωτήριο Μαλέας
Η απόφαση ελήφθη και ανακοινώθηκε τέλη Σεπτεμβρίου στην 37η Σύνοδο του Διεθνούς Συντονιστικού Συμβουλίου του προγράμματος
Εκλεκτά διαμάντια, χήρες, φίλες, σπίτια που τρομάζουν
Υπάρχει μόνον ένα πολύ μεγάλο φιλμ στο εφταήμερο, μία πολύκροτη αμερικάνικη ταινία τρόμου και ένα ευαίσθητο γαλλικό φιλμ.
«Το σπίτι» («The home») 2025 του Τζέιμς Ντε Μανάκα, με 1 εκατομμύριο δολάρια εισπράξεις, είναι η κλασική μυθολογία ενός οίκου με κακό ριζικό, κάκιστο παρελθόν και μεταφυσική, με υποδειγματικό γύρισμα.
Πραγματικά θα προτιμούσα τους «Τρεις φίλους» (2025 «Tres amis» του Εμανουέλ Μουρέ με πολλά βραβειάκια και γύρω στα 3 εκατομμύρια ευρώ εισπράξεις, ένα κλασικό, έξοχο σύγχρονο φιλμ εξερεύνησης των διαπροσωπικών σχέσεων.
Η μία είναι πιο ερωτευμένη η άλλη της λέει άλλα, άνδρες και γυναίκες μπλεγμένοι στον ίλιγγο των φθινουσών σχέσεων. Το υπογράφω, εξαιρετικό, αργόρυθμο. Υπέροχο αλλά και… γαλλικό.
Και αν η Γαλλία δεν σας συναρπάζει, ταξίδια φουρτουνιασμένα, σκοτεινά, ζοφερά στην Ιρλανδία του 19ου αιώνα με το «Οι καταραμένοι» (2025, Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισλανδία, Βέλγιο) που πήγε καλά εμπορικά με 1.500.000 δολάρια. Στο φεστιβάλ του Κορκ η ταινία πήρε βραβείο, ο Θεοντάρ Πάλσον τώρα ξεκινάει και τα βάζει όλα μαζί. Και σκοτάδια και κυνισμό. Μία μοιραία χήρα, ένα τρομερό ναυάγιο, ίντριγκες και ψυχολογία και πανέμορφη η 27χρονη Αυστραλέζα Οντέσα Γιουγκ. Για τους φίλους του είδους, γιατί όχι. Οπωσδήποτε είναι προσεγμένο και αποδίδει καλά την ατμόσφαιρα του 19ου αιώνα.
«Διαμάντια», διάρκεια 2½ ώρες, έκαναν μεγάλο ρεκόρ εισιτηρίων στην χώρα παραγωγής στην Ιταλία με 2.500.000. Το πρώτο κομμάτι της ταινίας μας μεταφέρει στα 1976 και τα δεύτερο στο σήμερα. Αμέτρητοι καλλιτέχνες του υφάσματος ασχολούνται με ρούχα. Στο δεύτερο μέρος θα δούμε την σχέση τους με το σινεμά. Αμέτρητοι Ιταλοί ηθοποιοί σε μια τοιχογραφία εποχής, σχόλιο όμως και για την αισθητική, το γούστο την ταυτότητα, τις μεταμφιέσεις. Πολύ-πολύ αργό αλλά κατανοητό και απαιτεί προσοχή. Είναι κάτι μεγάλο.
Η απόφαση ελήφθη και ανακοινώθηκε τέλη Σεπτεμβρίου στην 37η Σύνοδο του Διεθνούς Συντονιστικού Συμβουλίου του προγράμματος
Χαρακτηρίζεται ως μία από τις πιο εντυπωσιακές ανακαλύψεις των τελευταίων ετών
Η κωμική όπερα The Telephone or L’amour a trois (1947) και λυρική τραγωδία La Voix Humaine (1959) στο Μέγαρο Μουσικής
Ο όλος σχεδιασμός αποσκοπεί στην ανάδειξη του κτήματος ως χώρου ιστορικής μνήμης