Θεσσαλονίκη: Ήλιος, θάλασσα και… η κρουαζιέρα μου – Το Explora 1 δένει στην πόλη, στα σχέδια αύξηση προσεγγίσεων

Η MSC βάζει τη Θεσσαλονίκη στο στόχαστρο - Πάνω από 2 δις. η συνεισφορά του κλάδου στην ελληνική οικονομία, τρίτος δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός παγκοσμίως η χώρα μας

Πεδίο δόξης… υπέρλαμπρο διανοίγεται για την κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη με εταιρείες παγκόσμιας εμβέλειας να βάζουν την πόλη στη ρότα τους.

Το νεότευκτο (2 ετών) κρουαζιερόπλοιο «Explora 1», του ελβετικού κολοσσού MSC Group που έχει ρίξει άγκυρα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης εντυπωσιάζει, με την εταιρεία να εκτιμά πως σε 3 χρόνια θα μπορούσε η πόλη να καταστεί homeporting προορισμός (αφιξο αναχώρηση του πλοίου από το ίδιο λιμάνι) για την MSC.



Παράλληλα, η εταιρεία σχεδιάζει να αυξήσει τις αφίξεις του Explora στη Θεσσαλονίκη, από 6 φέτος, ακόμα και σε διψήφιο νούμερο τα επόμενα χρόνια, όπως ανέφερε απαντώντας σε ερώτηση του emakedonia.gr ο Κυριάκος Αναστασιάδης, σύμβουλος διοίκησης της MSC. Ήδη μάλιστα «πουλά» κρουαζιέρες για το 2027…

«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με τις υπηρεσίες και τις υποδομές του ΟΛΘ», τόνισε.

kroyaziera-thessaloniki-6.jpg?v=0


Το πλοίο κάνει το εξής δρομολόγιο (7 ημέρες): Πειραιάς, Βόλος, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Κωνσταντινούπολη, Πάρος, Πειραιάς ενώ μπορεί να μεταφέρει 900 επιβάτες (από ΗΠΑ, Αγγλία, Ιταλία, Γερμανία, Ισπανία, Ασία) διαθέτοντας 461 σουίτες (όλα του τα δωμάτια είναι σουίτες με μπαλκόνι).

Η MSC δένει σε 20 λιμάνια στη χώρα μας (μεταξύ άλλων Κέρκυρα, Νυδρί, Φισκάρδο, Κατάκολο, Μονεμβασιά, Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Πειραιά, Ναύπλιο, Σύρο, Σαντορίνη, Πειραιά, Μύκονο, Χανιά, Μυτιλήνη, Σάμο, Πάτμο, Ρόδο).

kroyaziera-thessaloniki-2.jpg?v=0



Σύμφωνα με τον κ. Αναστασιάδη, η εταιρεία δένει πάνω από 470 φορές σε λιμάνια ανά την Ελλάδα, φέρνοντας στη χώρα πάνω από 1 εκατ. επισκέπτες.

Η Ελλάδα μάλιστα είναι τρίτος δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός παγκοσμίως.

kroyaziera-thessaloniki-3.jpg?v=0



«Χρυσωρυχείο» η κρουαζιέρα


Στο πλαίσιο αυτό, άνω των 2 δις. ευρώ είναι η συνολική οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, με τον τομέα να προσφέρει 22.500 θέσεις εργασίας (στοιχεία 2023). Όταν ένας επισκέπτης κρουαζιέρας μείνει ικανοποιημένος από την χώρα τότε επιστρέφει και για διακοπές στην ξηρά στη χώρα (το 40% το κάνει).

«Να βελτιώσουμε τις υποδομές, να μη φοβάστε την κρουαζιέρα»

«Τα επόμενα 10 χρόνια θέλουμε να αναπτύξουμε πιο εντατική παρουσία σε 20 ενεργούς νέους προορισμούς στην Ελλάδα (ήδη πάμε σε αυτούς, θέλουμε να πάμε περισσότερες φορές) οι οποίοι να προβάλλονται παγκοσμίως, θέλουμε οι επισκέπτες να κάνουν τρεις διαφορετικές επταήμερες κρουαζιέρες, μπορείς δηλαδή σε τρεις εβδομάδες να καλύψει δηλαδή ο επισκέπτης 20 προορισμούς. Τους νέους προορισμούς τους δουλεύουμε 8 μήνες πριν πάμε. Χρειάζεται αναβάθμιση υποδομών στα λιμάνια, σταθερά τέλη ελλιμενισμού και έξυπνη διαχείριση της κίνησης. Δεν έχουν να φοβηθούν κάτι οι τοπικές κοινωνίες από την κρουαζιέρα», υποστήριξε διευκρινίζοντας πως οι εταιρείες κρουαζιέρας δεν έχουν αντίρρηση στο τέλος κρουαζιέρας που βάζει το κράτος, «αρκεί να ξέρει τι θα τα κάνει και να ξέρουμε κι εμείς, χρειάζεται να συγκροτηθεί μία συνολική στρατηγική για την κρουαζιέρα», ανέφερε.

«Η εμπειρία του επισκέπτη πρέπει να είναι η καλύτερη. Είμαστε η εταιρεία κρουαζιέρας με το μεγαλύτερο αποτύπωμα στην Ελλάδα». Πέρα από τα Explora 1,2, άλλα τέσσερα πλοία αναμένεται να προστεθούν στο στόλο της Explora Journeys μέχρι το 2028, μία συνολική επένδυση πέριξ των 6 δις. ευρώ.


kroyaziera-thessaloniki-5.jpg?v=0

«Δυναμικά στο χάρτη η Θεσσαλονίκη»

«Η Θεσσαλονίκη μπαίνει δυναμικά στο χάρτη της κρουαζιέρας, όσοι αποβιβάζονται μπορούν να επισκεφθούν την πόλη αλλά και τοπόσημα της Βόρειας Ελλάδας», επεσήμανε η Βίκυ Χατζηβασιλείου, αντιπεριφερειάρχης τουρισμού της ΠΚΜ.

«Ελκυστικός προορισμός»

«Το Explora τιμά τη Θεσσαλονίκη, φέτος προσεγγίζει την πόλη 6 φορές. Η πόλη αποτελεί έναν ελκυστικό προορισμό, στον ΟΛΘ επενδύουμε διαρκώς στην αναβάθμιση των υπηρεσιών του λιμανιού που μπορεί να υποδεχτεί ταυτόχρονα δύο κρουαζιερόπλοια και 6.000 επιβάτες», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Γιάννης Τσάρας.

Loader