Διακοπή λειτουργίας Μετρό Θεσσαλονίκης: Να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα ζητά ο Στέλιος Αγγελούδης
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης σε επιστολή του επισημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρξουν υπερβάσεις στους χρόνους - Τι ζήτησε από Τροχαία, ΟΑΣΘ, ΟΣΕΘ και ΔΕΘ
Η αναστολή λειτουργίας δοκιμάζει τις αντοχές της πόλης
Οπλισμένοι με υπομονή, Θεσσαλονικείς αλλά και επισκέπτες ετοιμάζονται να μετρήσουν τις αντοχές τους αφού από σήμερα τίθεται σε εφαρμογή η αναστολή λειτουργίας του Μετρό, διακόπτοντας προσωρινά τον ρυθμό που η πόλη είχε αρχίσει να βρίσκει ύστερα από δεκαετίες αναμονής. Για τον επόμενο μήνα, οι σταθμοί θα παραμείνουν κλειστοί με τους πολίτες επιστρέφουν στο γνώριμο σκηνικό των γεμάτων λεωφορείων και των μποτιλιαρισμένων δρόμων.
Η αναστολή λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης για έναν μήνα κρίθηκε αναγκαία, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι τελικές εργασίες πριν από τη σύνδεση της βασικής γραμμής με την επέκταση προς την Καλαμαριά. Ωστόσο, αυτό σημαίνει ότι η πόλη θα πρέπει να λειτουργήσει χωρίς τον συγκοινωνιακό της «πνεύμονα» και μάλιστα σε μια περίοδο που το κυκλοφοριακό πρόβλημα εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της καθημερινότητας.
Μετά από μια σειρά συσκέψεων οι αρμόδιοι φορείς προσπαθούν να αποτρέψουν σκηνές κυκλοφοριακού χάους, με νέα μέτρα που τίθενται από σήμερα σε εφαρμογή. Παρ’ όλα αυτά, ειδικοί προειδοποιούν ότι η επιβάρυνση στους δρόμους θα είναι αναπόφευκτη.
Ενισχυμένα λεωφορειακά δρομολόγια, νέες προσωρινές γραμμές και αυξημένη παρουσία της Τροχαίας είναι μερικές από τις παρεμβάσεις που σχεδιάστηκαν, ώστε να περιοριστούν οι δυσκολίες που θα προκαλέσει η διακοπή λειτουργίας του μετρό για τον επόμενο μήνα.
Από σήμερα, Δευτέρα 10 Νοεμβρίου, ο ΟΑΣΘ ενεργοποιεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης των αυξημένων αναγκών μετακίνησης.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη δρομολόγηση νέας λεωφορειακής γραμμής, την ενίσχυση τριών υφιστάμενων γραμμών και τη δημιουργία άμεσης ομάδας δράσης με οδηγούς και σταθμάρχες του ΟΑΣΘ, ώστε να καλύπτονται άμεσα τυχόν έκτακτες ανάγκες. Για την εφαρμογή του προγράμματος, ο Οργανισμός έχει αναστείλει προσωρινά τις άδειες των οδηγών και των απαραίτητων σταθμαρχών για το διάστημα από 10 Νοεμβρίου έως 10 Δεκεμβρίου.
Από σήμερα τίθεται σε λειτουργία η γραμμή Μ1, με ημι-εξπρές χαρακτηριστικά. Το δρομολόγιο της θα εκτελείται μεταξύ Νέας Ελβετίας και Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού, κινούμενο κατά μήκος του νοητού άξονα του Μετρό, αλλά μέσω Κωνσταντίνου Καραμανλή αντί της οδού Δελφών, με 11 στάσεις σε σημεία-κλειδιά της πόλης. Θα εξυπηρετείται από 17 αρθρωτά λεωφορεία με συχνότητα 7,5 λεπτά στις ώρες αιχμής, από τις 5:00 έως τις 00:30 (Κυριακή–Πέμπτη) και μέχρι τη 01:00 τις Παρασκευές και τα Σάββατα.
Κατά τη μετάβαση, τα λεωφορεία θα σταματούν στις στάσεις: 25ης Μαρτίου, Γυμνάσιο, Ιπποκράτειο, Θεαγένειο, ΠΑΜΑΚ, ΑΧΕΠΑ, Καμάρα, Αγίας Σοφίας, Αντιγονιδών, Πλατεία Δημοκρατίας και Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός.
Κατά την επιστροφή, θα γίνεται στάση στα σημεία: Ζωγράφου, Πλατεία Δημοκρατίας, Αντιγονιδών, Αγίας Σοφίας, Καμάρα, ΑΧΕΠΑ, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεαγένειο, Ιπποκράτειο, Μ. Μπότσαρη και 25ης Μαρτίου, με τελικό προορισμό τη Νέα Ελβετία.
Την ίδια ώρα ο Δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη ενισχύεται συγκοινωνιακά με τη νέα λεωφορειακή γραμμή 58Μ, η οποία θα ξεκινά και θα καταλήγει στον Σταθμό Μετεπιβίβασης Νέας Ελβετίας.
Η γραμμή θα εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό με τέσσερα λεωφορεία, τα οποία θα διέρχονται από 52 στάσεις στη διαδρομή μετάβασης και επιστροφής. Η λειτουργία της 58Μ είναι προσωρινή, καθώς θα διαρκέσει μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής της υπερυψωμένης γέφυρας ταχείας κυκλοφορίας (Fly Over).
Η διαδρομή της νέας γραμμής πραγματοποιείται μέσω των οδών: Στ. Καζαντζίδη, Χαριλάου–Θέρμης, Θέρμης–Πανοράματος, Βενιζέλου, Κομνηνών, Μαντζαρίδη, Πέτρου Λεβαντή, Σταδίου και Πυθαγόρα, ενώ κατά την επιστροφή τα λεωφορεία θα κινούνται μέσω των οδών Θέρμης–Πανοράματος, Χαριλάου–Θέρμης και Στέλιου Καζαντζίδη, με αφετηρία και τερματισμό τον Σταθμό Μετεπιβίβασης Ν. Ελβετίας.
Παράλληλα, τρεις υπάρχουσες γραμμές ενισχύονται για να καλύψουν τους επιβάτες του Μετρό:
Με πρωτοβουλία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΘ, Κώστα Ταγγίρη, συγκροτήθηκε άμεση ομάδα δράσης από οδηγούς και σταθμάρχες. Θα βρίσκονται σε ετοιμότητα για να καλύψουν οποιοδήποτε κενό σε δρομολόγια προκύψει. Ο στόχος είναι να μην υπάρξουν ακυρώσεις δρομολογίων κατά τη διάρκεια αυτού του μήνα, εξασφαλίζοντας τη σταθερή εξυπηρέτηση των πολιτών παρά τη διακοπή του Μετρό.
Από σήμερα, ο ΟΣΕΘ καλείται να διαχειριστεί τις αυξημένες ανάγκες μετακίνησης στη Θεσσαλονίκη, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού, Ιωάννη Τόσκα να τονίζει πως στόχος είναι να μειωθούν οι επιπτώσεις από τη διακοπή λειτουργίας του Μετρό. Όπως υπογραμμίζει, το Μετρό έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας, προσφέροντας ασφαλείς και άνετες μετακινήσεις σε χιλιάδες πολίτες.
Η λεγόμενη «Γραμμή υποκατάστασης» υπολογίζεται ότι θα καλύψει περίπου το 40% των μετακινήσεων που πραγματοποιούνται καθημερινά με το Μετρό, ενώ το υπόλοιπο αναμένεται να απορροφηθεί από Ι.Χ. και άλλα μέσα μεταφοράς.
«Οι πρώτες ημέρες θα είναι κρίσιμες», σημειώνει στο emakedonia.gr, ο κ. Τόσκας, προσθέτοντας πως ο ΟΣΕΘ θα παρακολουθεί στενά την κατάσταση, ώστε η εξυπηρέτηση του κοινού να γίνεται με συνέπεια. Παράλληλα, τονίζει την ανάγκη να παραμένουν ελεύθεροι οι δρόμοι, ώστε τα δρομολόγια να εκτελούνται στον προβλεπόμενο χρόνο.
Ο ίδιος επισημαίνει πως τα λεωφορεία δεν μπορούν να αντικαταστήσουν πλήρως την επιβατική κίνηση του Μετρό, που φτάνει περίπου τα 80.000 άτομα ημερησίως. «Απαιτείται συνολική προσπάθεια από όλους, με υπομονή και σύνεση, ώστε οι επιπτώσεις να είναι οι ελάχιστες δυνατές και να διασφαλιστεί ένα καλύτερο αύριο στις μετακινήσεις της πόλης» αναφέρει.
Οι οδηγοί ταξί στη Θεσσαλονίκη «ζεσταίνουν» τις μηχανές τους, προετοιμάζοντας τον στόλο τους για μια περίοδο αυξημένης ζήτησης, καθώς η προσωρινή διακοπή λειτουργίας του Μετρό αναμένεται να αλλάξει τις μετακινήσεις στην πόλη.
«Από τη στιγμή που το Μετρό ξεκίνησε να λειτουργεί, παρατηρήθηκε μείωση στην κίνηση των ταξί, κάτι που ήταν αναμενόμενο, καθώς κάθε νέο μέσο μεταφοράς επηρεάζει τη συνολική μεταφορική δραστηριότητα», σημειώνει στο emakedonia.gr ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί «Ο Ερμής», Κλήμης Λεοντιάδης, επισημαίνοντας παράλληλα τις αλλαγές που φέρνει η προσωρινή διακοπή του Μετρό.
«Ο ρόλος μας παραμένει συμπληρωματικός και συνεργατικός απέναντι στα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς. Η διακοπή του Μετρό θα δημιουργήσει σίγουρα κυκλοφοριακή αναστάτωση, ειδικά μαζί με τα έργα του flyover και της γέφυρας στο Πανόραμα. Τα ταξί, άλλωστε, πάντα αντιμετώπιζαν τις πιο απαιτητικές συνθήκες», προσθέτει.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι πολίτες θα επιλέξουν τον τρόπο μετακίνησής τους με βάση το κόστος και την ευκολία. «Το ταξί παραμένει το πιο πρακτικό μέσο. Είμαστε έτοιμοι να καλύψουμε τις ανάγκες των επιβατών και να προσφέρουμε ποιοτική εξυπηρέτηση», επισημαίνει.
Η Τροχαία Θεσσαλονίκης ενισχύει την παρουσία της στο κέντρο της πόλης, με πεζούς τροχονόμους να ρυθμίζουν την κυκλοφορία στους πιο επιβαρυμένους δρόμους. Μεγάλο στοίχημα για τα στελέχη της υπηρεσίας είναι να διατηρηθούν «καθαρές» οι κεντρικές αρτηρίες από διπλοπαρκαρισμένα και παράνομα σταθμευμένα οχήματα, καθώς και από παράνομες εισόδους στις λεωφορειολωρίδες. Οι έλεγχοι εντατικοποιούνται, με επιβολή προστίμων και σε πολλές περιπτώσεις άρση οχημάτων με γερανούς.
Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται σε δρόμους όπως η Εγνατία και η λεωφόρος Κ. Καραμανλή, που κινούνταν οι συρμοί του Μετρό και πάνω στους οποίους λειτουργεί πλέον η νέα γραμμή Μ1 του ΟΑΣΘ. Στους ίδιους δρόμους η Τροχαία επιτηρεί αυστηρά ακόμη και την πιάτσα των ταξί, ώστε να μην εμποδίζεται η ροή της κυκλοφορίας.
Η «μάχη» της Τροχαίας θα δίνεται πλέον καθημερινά, με το επιχειρησιακό σχέδιο να προσαρμόζεται ανάλογα με τις ημέρες και τις συνθήκες. Παρεμβάσεις θα γίνονται όπου χρειάζεται, ώστε οι βασικοί άξονες να παραμένουν πλήρως λειτουργικοί. Σημαντικό ρόλο θα έχουν και οι ρυθμίσεις στα φανάρια, καθώς η Τροχαία βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για τη διαφοροποίηση των χρόνων στους σηματοδότες και την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας.
H Δημοτική Αστυνομία έχει αναλάβει ενεργό ρόλο στην αστυνόμευση των κεντρικών δρόμων της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να διευκολύνει τη ροή της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της προσωρινής διακοπής λειτουργίας του Μετρό.
«Βρισκόμαστε σε πλήρη συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία και θα συνδράμουμε όπου χρειαστεί», δηλώνει ο Αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, Κωνσταντίνος Τσιαπακίδης. Σε συνεννόηση με τη Διευθύντρια της Τροχαίας, Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, η υπηρεσία διαβεβαιώνει ότι το υπάρχον προσωπικό βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα.
Ο Αντιδήμαρχος τονίζει ότι η τήρηση του χρονοδιαγράμματος αναστολής λειτουργίας του Μετρό είναι κρίσιμη, ιδιαίτερα καθώς η εορταστική περίοδος πλησιάζει και η κίνηση στο κέντρο και στις περιφερειακές περιοχές αναμένεται αυξημένη.
«Η παρουσία της Δημοτικής Αστυνομίας είναι ήδη έντονη, με πεζές περιπολίες και εποχούμενους ελέγχους, προκειμένου να διατηρηθεί η ομαλή ροή της κυκλοφορίας και να εξασφαλιστεί η ελεύθερη διέλευση των οχημάτων. Όλοι πρέπει να σεβαστούμε τις συνθήκες και να αποφύγουμε το παράνομο παρκάρισμα και το διπλοπαρκάρισμα», σημειώνει ο κ. Τσιαπακίδης, καλώντας παράλληλα τους οδηγούς να περιορίσουν τις μετακινήσεις τους στο ιστορικό κέντρο και να χρησιμοποιούν όσο γίνεται τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης σε επιστολή του επισημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρξουν υπερβάσεις στους χρόνους - Τι ζήτησε από Τροχαία, ΟΑΣΘ, ΟΣΕΘ και ΔΕΘ
Δείτε όλες τις αλλαγές σε γραμμές ΟΑΣΘ, τη νέα γραμμή Μ1, τη 58Μ για Πυλαία–Χορτιάτη και τις ενισχύσεις στις γραμμές 3, 31 και 39
Στις στάσεις του ΟΑΣΘ χτυπά από σήμερα η «καρδιά» των μετακινήσεων της πόλης - Νέα γραμμή Μ1, ενισχυμένα δρομολόγια και υπομονή από τους επιβάτες
«Πρόκειται για την μεγαλύτερη νεκρόπολη της Ευρώπης» είπε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας