- Newsroom
Τον Νοέμβριο του 2028 τοποθετεί η Elpedison την δοκιμαστική λειτουργία του FSRU Θεσσαλονίκης. Όπως προκύπτει από την αίτηση μελλοντικής δυναμικότητας που υπέβαλε στον ΔΕΣΦΑ, η δεσμευμένη μεταφορική ικανότητα παράδοσης θα είναι 150.000 MWh/ημέρα και η έναρξη παροχής υπηρεσιών μεταφοράς τοποθετείται την 1η Νοεμβρίου του 2028.
Μελλοντική μεταφορική ικανότητα και συζευγμένες ροές
Σύμφωνα με τα όσα περιγράφονται, η προς δέσμευση μελλοντική μεταφορική ικανότητα για το «Thessaloniki FSRU μπορεί να αξιοποιεί, εκτός της αιτούμενης αδιάλειπτης ροής και την Συζευγμένη Μεταφορική Ικανότητα από το υπό ανάπτυξη σημείο εισόδου προς τα εξής σημεία εξόδου τα οποία διασυνδέονται με κατάντη Συστήματα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου: i. Σιδηρόκαστρο (exit), ii. Κομοτηνή ΔΕΣΦΑ/IGB (exit), iii. Ν. Μεσημβρία ΔΕΣΦΑ/ΤΑΡ (exit), καθώς και το μελλοντικό σημείο εξόδου iv. Ν. Μεσημβρία ΔΕΣΦΑ/IGNM (exit)» .
Αναλυτικότερα, για τα σημεία εξόδου η Elpedison εισηγείται την εξέταση των ροών στο ΕΣΜΦΑ ως εξής:
– Για το ζεύγος Συζευγμένων σημείων Thessaloniki FSRU – Σιδηρόκαστρο: ως και 80.000 MWh/ημέρα.
– Για το ζεύγος Συζευγμένων σημείων Thessaloniki FSRU – Κομοτηνή ΔΕΣΦΑ/IGB: ως και 40.000 MWh/ημέρα.
– Για το ζεύγος Συζευγμένων σημείων Thessaloniki FSRU – Ν. Μεσημβρία/TAP: ως και 10.000 MWh/ημέρα.
– Για το ζεύγος Συζευγμένων σημείων Thessaloniki FSRU – Ν. Μεσημβρία/IGNM: ως και 20.000 MWh/ημέρα.
Χαρακτηριστικά του έργου
Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά του, το έργο θα αποτελείται από:
- Υπεράκτιο Πλωτό Τερματικό Σταθμό ΥΦΑ ο οποίος περιλαμβάνει μια Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης (Floating Storage and Regasification Unit) [FSRU], καθώς και μια Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης (Floating Storage Unit) [FSU].
- Κεντρική πλατφόρμα επί μόνιμου αγκυροβόλιου νησίδων επί πασσάλων, δηλαδή με ναύδετα πρόσδεσης και πλεύρισης για την παραβολή και πρόσδεση του FSRU και του FSU, και η οποία θα φέρει τον απαραίτητο εξοπλισμό σύνδεσης των δύο πλωτών μονάδων μεταξύ τους.
- Αγωγοί και συνοδός εξοπλισμός φυσικού αερίου για παροχέτευση στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) μέσω νέου Μετρητικού Σταθμού.
Όδευση αγωγού και τεχνικές λεπτομέρειες
Η όδευση του αγωγού φυσικού αερίου διαμέτρου 24’’ περιλαμβάνει ένα υποθαλάσσιο τμήμα μήκους περίπου 4,5 km, καθώς και ένα τμήμα χερσαίου υπόγειου αγωγού, μήκους περίπου 7 km, μέχρι το δίκτυο του ΔΕΣΦΑ. Η όδευση του υποθαλάσσιου αγωγού λαμβάνει υπόψη όλα τα εμπόδια και την βαθυμετρία της περιοχής, ενώ το χερσαίο τμήμα θα υπογειοποιηθεί εξ ολοκλήρου.
Δυναμικότητα και χρήση φυσικού αερίου
Το FSRU Θεσσαλονίκης θα έχει ονομαστική δυναμικότητα αεριοποίησης ΥΦΑ 558.500 Nm3/h (6.378 MWh/h) και μέγιστη δυναμικότητα 837.750 Nm3/h (9.567 MWh/h). Το φυσικό αέριο θα παροχετεύεται στο ΕΣΦΑ, αλλά και για τις ανάγκες ιδιοκατανάλωσης της Elpedison.
Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Σε σχέση με το ακριβές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου, η Elpedison αναφέρει ότι η περιβαλλοντική αδειοδότηση τοποθετείται τον Απρίλιο του 2026, τον Ιούνιο του ίδιου έτους θα τρέξουν οι μελέτες και ο λεπτομερής σχεδιασμός, έναν μήνα αργότερα θα διεξαχθεί το Market test, θα ακολουθήσει τον Φεβρουάριο του 2027 η άδεια εγκατάστασης και μέσα στο 2028 θα τρέξουν οι εργασίες (ναυπήγηση ή μετατροπή πλοίων FSRU και FSU, κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού και λιμενικών έργων, κατασκευή χερσαίων εγκαταστάσεων) για να μπορέσει τελικά τον Νοέμβριο να μπει σε δοκιμαστική λειτουργία και αρχές του 2029 να πραγματοποιηθεί η εμπορική λειτουργία του έργου.
Πηγή: ypodomes.gr