Τζιτζικώστας από Θεσσαλονίκη: Στα μέσα του 2026 παρουσιάζεται η στρατηγική της ΕΕ για τον τουρισμό - Στους δέκα κορυφαίους προορισμούς η Ελλάδα

Ο Επίτροπος της Κομισιόν σκιαγράφησε τις προκλήσεις για τον τουριστικό κλάδο – Ηγείται της κούρσας η Θεσσαλονίκη, τρέχουν με +7% οι αφίξεις


Με στόχο τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας του τουριστικού της προϊόντος, η ΕΕ καλεί στο τραπέζι του διαλόγου το σύνολο των τουριστικών φορέων της χώρας μας για να «θωρακίσει» τις προοπτικές του κλάδου μέσα σε περιβάλλον αβεβαιότητας.



Για την ώρα, στην Ελλάδα τα μηνύματα της σεζόν είναι ενθαρρυντικά (παρά τις δασμολογικές απειλές του Τραμπ) με τη Θεσσαλονίκη (μελανό σημείο οι καθυστερήσεις στις διελεύσεις των Τούρκων στα σύνορα) να πρωταγωνιστεί στην τουριστική κούρσα κι ενώ οι προκλήσεις για τον κλάδο (έλλειψη εργαζομένων, κλιματική αλλαγή) απαιτούν συντονισμένες δράσεις, ενταγμένες σε μία οραματική στρατηγική ανάπτυξης.


Την ίδια στιγμή, οι αεροπορικές εταιρείες καλούνται να «απογειώσουν» την χρήση πράσινων καυσίμων στα αεροσκάφη, χωρίς να… ξεφύγουν τα κόστη, ζητώντας τη συμβολή της Κομισιόν στην διασφάλιση της δύσκολης αυτής ισορροπίας.


«Ξεκινάμε και στην Ελλάδα τον διάλογο με φορείς κι εταίρους για να διαμορφώσουμε την ενιαία στρατηγική της ΕΕ για τον τουρισμό η οποία θα παρουσιαστεί έως τα μέσα του 2026, μέχρι τα τέλη Αυγούστου θα έχουμε ερωτηματολόγιο στο σάιτ της Κομισιόν για να συμμετέχει στον διάλογο και η κοινωνία των πολιτών», επεσήμανε ο Απόστολος Τζιτζικώστας, Επίτροπος της Κομισιόν, αρμόδιος για τις βιώσιμες μεταφορές και τον τουρισμό, στο πλαίσιο συνάντησης με τη διοίκηση του ΣΕΤΕ (Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων), στη Θεσσαλονίκη.





«Προσωπικό που λείπει, κλιματική αλλαγή, βιώσιμος τουρισμός»


«Οι πιο σημαντικές προκλήσεις για τον κλάδο έχουν να κάνουν με την έλλειψη προσωπικού, την κλιματική αλλαγή και την ανάγκη για πιο βιώσιμο και ισορροπημένο τουρισμό, την ευκολότερη πρόσβαση των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων σε χρηματοδοτικά εργαλεία και την επιτάχυνση της ψηφιοποίησής τους. Στόχος είναι να κάνουμε πιο εύκολη την πρόσβαση των ΜμΕ στον προϋπολογισμό της ΕΕ η οποία είναι ο κορυφαίος τουριστικός προορισμός στον κόσμο. Θέλουμε, με τη συνεργασία όλων, να διασφαλίσουμε πως η Ελλάδα θα παραμείνει στην πρώτη δεκάδα των τουριστικών προορισμών παγκοσμίως», κατέληξε.



«Πράσινα και βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, επιτάχυνση επενδύσεων στην εναέρια κυκλοφορία»

494570721-1001041458911606-8862300823242491089-n.jpg?v=0




«Το καλοκαίρι φέτος προσθέτουμε νέες απευθείας αεροπορικές συνδέσεις από Θεσσαλονίκη για Σύρο και Σμύρνη, τα πράσινα αεροπορικά καύσιμα είναι ο μόνος τρόπος να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου το άνθρακα έως το 2030, θέλουμε οι σημαντικές επενδύσεις των αεροπορικών εταιρειών να υποστηριχθούν από την ΕΕ προκειμένου να έχουμε φθηνότερα και πιο βιώσιμα καύσιμα αλλά και επάρκεια καυσίμων. Επιδιώκουμε και καλύτερη λειτουργία της κυκλοφορίας των αεροσκαφών στον εναέριο χώρο της Ευρώπης και της Ελλάδας, τον ενιαίο ευρωπαϊκό ουρανό, χρειάζεται ταχύτερη αξιοποίηση των χρημάτων των αεροπορικών εταιρειών από Ελλάδα και ΕΕ. Στην Ελλάδα πρέπει να επιταχυνθούν οι επενδύσεις για την καλύτερη οργάνωση και στελέχωση της εναέριας κυκλοφορίας», σημείωσε ο Ευτύχης Βασιλάκης, πρόεδρος και βασικός μέτοχος της Aegean.


«Εξαιρετικές οι επιδόσεις της Θεσσαλονίκης, πρόβλημα οι καθυστερήσεις των Τούρκων στα σύνορα, πάει καλά ο τουρισμός από ΗΠΑ»


«Η βραχυχρόνια μίσθωση ταλανίζει τον τουριστικό κλάδο σε όλες τις χώρες της ΕΕ, ο τουρισμός είναι τομέας ψυχολογίας, επηρεάζουν οι δασμοί αλλά λίγο, η Αθήνα πάει καλά, η Σαντορίνη είναι κάτω 21% σε σχέση με πέρσι (λόγω και των σεισμών), θεωρώ πως θα πάει πολύ καλά ο τουρισμός από ΗΠΑ φέτος. Η Θεσσαλονίκη πάει πολύ καλά φέτος, ηγείται μέχρι στιγμής της κούρσας με εξαιρετικές επιδόσεις (+ 7% σε αφίξεις μέχρι την περασμένη εβδομάδα σε σχέση με πέρσι). Όταν θέλουμε ποιοτικό τουρισμό πρέπει να βλέπουμε την εμπειρία ολιστικά και όχι μόνο ξενοδοχειακά. Είναι θετικό για τη Βόρεια Ελλάδα που μπήκαν πλήρως στη Σένγκεν Βουλγαρία και Ρουμανία, ωστόσο οι καθυστερήσεις που αντιμετωπίζουν οι Τούρκοι (σημαντική αγορά για τη Θεσσαλονίκη) στα σύνορα είναι αποτρεπτικός παράγοντας για να έρθουν οικογένειες», ανέφερε ο Γιάννης Χατζής, πρόεδρος της ΠΟΞ (Ομοσπονδία Ξενοδόχων).

494575030-1453072019387356-5040325072715724996-n.jpg




«Εναρμόνιση πολιτικών που θα διασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα του τουριστικού κλάδου»


«Είναι σημαντικό που δημιουργήθηκε χαρτοφυλάκιο τουρισμού, αντιμετωπίζουμε σημαντικές γεωπολιτικές και οικονομικές προκλήσεις πρωτόγνωρου χαρακτήρα για τον κλάδο. Χρειάζεται να εναρμονίσουμε τις πολιτικές της ΕΕ σε ένα ενιαίο πλαίσιο που θα διασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα του τουριστικού κλάδου μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα», σημείωσε ο Γιάννης Παράσχης, πρόεδρος του ΣΕΤΕ και διευθύνων σύμβουλος του «Ελ. Βενιζέλος».

494356284-719581080433672-1487876144454228179-n.jpg?v=0



Ψάχνουμε 3.000 οδηγούς


«Στην Ελλάδα λείπουν πάνω από 3.000 οδηγοί τουριστικών λεωφορείων ενώ και ο στόλος είναι γηρασμένος», υποστήριξε μεταξύ άλλων ο Άρης Μαρίνης, πρόεδρος της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού


Η συνάντηση πραγματοποιείται για την προετοιμασία του πανευρωπαϊκού διαλόγου για τον τουρισμό και συμμετέχουν πάνω από 20 εκπρόσωποι κλαδικών ενώσεων – μελών του ΣΕΤΕ.

Loader