FFF 2025 – Σ. Κιαρτζής: Στόχος είναι το 2030 να έχουμε μειώσει τις απευθείας εκπομπές μας κατά 50%
Ο διευθυντής νέων τεχνολογιών και εναλλακτικών πηγών ενέργειας της HELLENIQ ENERGY μίλησε για το πλάνο και τον ορίζοντα υλοποίησης του έργου τους
Θα γίνει ρουτίνα να βλέπουμε τους απέναντι συρμούς, όταν η χρονοαπόσταση μειωθεί στο 1,5 λεπτό
H επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση και «διατίθενται πόροι για να είμαστε έτοιμοι τον Φεβρουάριο του 2026» τόνισε ο Νίκος Ταχιάος, υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, αρμόδιος για θέματα υποδομών, μιλώντας από το βήμα του Fast Forward Forum 2025 της «Μακεδονίας» και του emakedonia.gr .
«Στα σχέδια μας είναι η διάνοιξη της οδού Πόντου κατά αναλογία με τη διάνοιξη της Ψελλού» είπε ο κ. Ταχιάος, αν και παραδέχτηκε ότι δεν είναι το ίδιο «ώριμη» η υπόθεση της Πόντου, καθώς υπολείπεται μεγάλο μέρος των απαλλοτριώσεων. Διαβεβαίωσε ότι το υπουργείο βρίσκεται σε απόλυτη συνεργασία με τη δήμαρχο Καλαμαριάς προκειμένου να δοθούν λύσεις. «Το μέτρο δεν μπορεί να είναι μέσα σε αλάνες» είπε, προσθέτοντας ότι πρέπει να είναι ένα ολοκληρωμένο μέσο κάτω από έναν ολοκληρωμένο δρόμο. Πάντως σημείωσε ότι το χρονοδιάγραμμα της διάνοιξης της Πόντου «δεν είμαι σίγουρος ότι συγκλίνει με το χρονοδιάγραμμα του μέτρο». Όσο για το διάστημα που θα χρειααστεί να διακοπεί η λειτουργια της βασικής γραμμής, προκειμένου να «κουμπώσει» η επέκταση της Καλαμαριάς και να γίνουν δοκιμαστικά δρομολόγια σε όλο το μήκος του δικτύου, είπε ότι αυτό θα συμβεί εντός του καλοκαιριού και για περίπου έναν μήνα.
Η επέκταση στα δυτικά
Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, επόμενη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η επέκταση του μετρό στα δυτικά. Όπως είπε, δόθηκε μια παράταση στην εκτέλεση της συμφωνίας-πλαίσιο για τις πρόδρομες εργασίες, με σκοπό να εστιάσει «στις γραμμές που θελουμε να προχωρήσουμε», ενώ παράλληλα θα προχωρήσει η μελέτη σκοπιμότητας για το κυρίως έργο, δηλαδή την αρθρωτή επέκταση μετρό στα δυτικά της πόλης.
Ρουτίνα να βλέπουμε τους συρμούς
Απαντώντας σε ερώτημα της «Μακεδονίας», σχετικά με τα βίντεο που είδαν το φως της δημοσιότητας, με δύο συρμούς του μετρό να είναι απέναντι ο ένας από τον άλλον, ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι «ποτέ κανένα τρένο δεν βρέθηκε σε αντίθετη τροχιά από αυτή που έπρεπε» και ότι όλες οι λειτουργίες έγινα στο αυτόματο mode και δεν υπήρξε χειρισμός από το κέντρο ελέχου λειτουργίας. Όπως είπε, ένας συρμός χρειάστηκε να μεταφερθεί στο αμαξοστάσιο, για αυτό σταματησαν όλοι οι άλλοι οι συρμοί, ο εν λόγω συρμός πέρασε στην αντίθετη χάραξη και λόγω της ακινητοποίησης των υπόλοιπων συρμών σχηματίστηκε ουρά. Ο κ. Ταχιάος είπε ότι ο σύστημα επιτρέπει δύο συρμούς να έρχονται σε οπτική επαφή έως 15 μέτρα. Μάλιστα ο υφυπουργός επεσήμανε ότι όταν θα προστεθούν οι 15 συρμοί που θα εξυπηρετούν την Καλαμαριά, θα μειωθεί η χρονοαπόσταση στο 1,5 λεπτό τότε «θα γίνει ρουτίνα» (σ.σ. η «συνάντηση» συρμών στη θέση που αλλάζουνν τροχιά), προσθέτοντας πως «δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα ασφαλείας».
Ο προαστιακός
Ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε και στον προαστιακό (παρότι δεν είναι θέμα αρμοδιότητας του, αλλά όπως είπε «η ιδιότητα του Θεσσαλονικιού είναι σημαντικότερη από αυτή του υπουργού») λέγοντας ότι χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ με 53,5 εκατ.ευρώ και δεν περιλαμβάνει μόνο την επέκταση προς τις δυτικές πλευρές της πόλης και αλλά και την είσοδο στον έκτο προβλήτα. Όπως έκανε γνωστό θα υπάρξει δίδυμη γέφυρα στην είσοδο του λιμανιού και αναδιάρθωση γραμμών εντός του λιμένα, προκειμένου να μην διακόπτεται η διέλευση των οχημάτων από την οδό 26ης Οκτωβρίου.
«Αυτό ανοίγει το δρόμο για μια σημαντική παρέμβαση σχέση με το υπό κατασκευή Μουσείο Ολοκαυτώματος, με την απομάκρυνση των γραμμών από την δυτική είσοδο» είπε ο κ. Ταχιάος, σημειώνοντας όμως ότι για να γίνει υπό ο ΟΣΕ θα πρέπει να λύσει το θέμα του χώρου όπου θα συναρμολογούνται οι συρμοί.
Επίσης αναφέρθηκε σε μικρότερα έργα όπως η ανακατασκευή της γέφυρας του Δενδροπόταμου, με δαπάνη 2,5 εκατ. Ευρώ, και φορέα υλοποίησης τον δήμο Αμπελόκηπων- Μενεμένης.
Να βάζουμε εφαρμόσιμους στόχους
«Υπάρχουν σχέδια για τη Θεσσαλονίκη, τα οποία συζητάμε συνεχώς. Το υπουργείο είναι ανοικτό στη συζήτηση με φορείς πόλεις και άλλες πολιτικές δυνάμεις για ένα ενιαίο και συνεκτικό σχέδιο για το μέλλον» ανέφερε σε άλλο σημείο της παρέμβασής του ο κ. Ταχιάος, προσθέτοντας ότι «σημασία έχει πώς διεκδικούμε τα έργα και βάζουμε στόχους, γιατί πάρα πολλοί στόχοι που είχαν υιοθετηθεί σήμερα δεν είναι εφαρμόσιμοι». Σημείωσε ότι επειδή δεν υπάρχει πια Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου «χρειάζεται να υπάρχει μια διαρκής διαβούλευση στην πόλη για να βρίσκονται λύσεις» και πρόσθεσε ότι οι δήμοι, η περιφέρεια και όλοι οι φορείς πρέπει «να συνεργήσουν, σε πνεύμα ενότηταςγια να βρεθούν λύσεις».
Ο διευθυντής νέων τεχνολογιών και εναλλακτικών πηγών ενέργειας της HELLENIQ ENERGY μίλησε για το πλάνο και τον ορίζοντα υλοποίησης του έργου τους
Ο πολιτικός μηχανικός και ιδρυτικός μέλος της ΑΝΑΚΕΜ μίλησε στο forum της «Μακεδονίας της Κυριακής» και του emakedonia.gr
«Το δυτικό μέτωπο ήταν η ντροπή της πόλης αλλά με τα έργα που προωθήσαμε έγινε ένας χώρος που μπορούν να χαίρονται οι πολίτες», υπογράμμισε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης
Για την ανακύκλωση στην πόλη μίλησε ο πρόεδρος TEXAN Α.Β.Ε.Ε στο FAST FORWARD FORUM 2025 που διοργανώνουν η «Μακεδονίας της Κυριακής» και το emakedonia.gr.