FFF 2025 - Π. Μπίλλιας: Μέχρι τις αρχές του ’26 το Προεδρικό Διάταγμα για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου

O Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων αναφέρθηκε επιπλέον από το βήμα του Φόρουμ διαλόγου της «ΜτΚ» στα αντιπλημμυρικά έργα που πρέπει να γίνουν στην Περιφέρεια

Στην ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, στα αντιπλημμυρικά έργα που θα γίνουν με στόχο τη θωράκιση των περιοχών της Περιφέρειας, αλλά και στα οδικά έργα που αφορούν στην οδό Μουδανίων και τον άξονα Νέας Σάντας-Ασσήρου αναφέρθηκε στην ομιλία ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας, από το βήμα του στο Fast Forward Forum που διοργανώνει η «Μακεδονία της Κυριακής» και το emakedonia.gr στην αίθουσα «Αιμίλιος Ριάδης» της ΔΕΘ.

Για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου επεσήμανε πως «όπως είχαμε πει στην προηγούμενη συνάντησή μας, για το παραλιακό μέτωπο η Περιφέρεια έχει συντάξει τη μελέτη του ειδικού πολεοδομικού σχεδίου, ωστόσο, υπήρξαν δύο αντιδράσεις από δύο φορείς του δημοσίου: Η πρώτη ήταν από την ΓΑΙΑ ΟΣΕ για την έκταση στον παλιό σταθμό απέναντι από το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης και η δεύτερη αφορούσε το ακίνητο του ΤΑΙΠΕΔ που βρίσκεται δίπλα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Μετά από μια σειρά συζητήσεων με τους δύο φορείς καταλήξαμε σε έναν σχεδιασμό που εξυπηρετεί το σχέδιό μας, αλλά και τον Δήμο, με την κατασκευή ενός πάρκου δίπλα στο Μουσείο Ολοκαυτώματος, ακριβώς δίπλα στη νέα δυτικής είσοδο της πόλης, συνολικής έκτασης περίπου 80 στρεμμάτων, παράλληλα να αναπτύξει όλες τις μεταφορικές του δραστηριότητες που έχει στο πλάνο του ο ΟΣΕ.

Αναφορικά με το ΤΑΙΠΕΔ, αυτό που κάναμε αποδεκτό είναι να εντάξουμε στον σχεδιασμό μας ένας ακίνητο όμορο ο στην περιοχή κάναμε εμείς τον σχεδιασμό μας και αφορά στην περιοχή του αεροδρομίου «Μακεδονία» και τη μετεγκατάσταση των ναυπηγείων από τον Δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη στον Δήμο Θέρμης. Επικαιροποιήθηκε η μελέτη και είμαστε στη διαδικασία της διαβούλευσης, ενώ μεθαύριο λήγει η διαδικασία της διαβούλευσης από τους φορείς και τα αρμόδια όργανα των υπουργείων. Θέλω να πιστεύω ότι δεν θα υπάρχει ένσταση και μέσα στο προσεχές διάστημα θα πάρουμε τις εγκριτικές αποφάσεις που απαιτούνται από τα αρμόδια υπουργεία, κυρίως από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, έτσι ώστε τον Σεπτέμβριο να πάρει τον δρόμο για το Προεδρικό Διάταγμα, που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να βγει το ΦΕΚ.

Είναι ορατό να έχουμε ολοκληρώσει και να έχουμε στα χέρια μας το Προεδρικό Διάταγμα έως τις αρχές του 2026, ώστε οι πρώτες ψηφίδες του έργου να μπουν το 2027. Και όταν μιλάω για πρώτες ψηφίδες του έργου ουσιαστικά αναφέρομαι στην περιοχή του Δήμου Δέλτα, όπου υπάρχει σημαντική ωριμότητα από μια μελέτη που έχει εκπονηθεί ώστε να κάνουμε στη λιμνοθάλασσα Καλοχωρίου ένα μεγάλο πάρκο αναψυχής φιλοπεριβαλλοντικό σε απόσταση 15 λεπτών από την Πλατεία Αριστοτέλους. Από εκεί και πέρα, θα πάρουμε μια σειρά από έργα που πρέπει να γίνουν οι μελέτες, γιατί δεν υπάρχει τέτοια ωριμότητα μελετών σε όλες τις περιοχές, που εντάσσονται στον σχεδιασμό του παραλιακού μετώπου. Στόχος είναι από την στιγμή που θα έχουμε στα χέρια μας το Προεδρικό Διάταγμα, θέλω να πιστεύω ότι μέσα σε μια 10ετία θα έχουμε ολοκληρώσει τα έργα.

Είναι στόχος φιλόδοξος και επειδή γίνεται συχνά πολύς λόγος για καθυστερήσεις, θέλω να πω ότι αυτές είναι περίπου ίδιες σε όλη την Ελλάδα. Το θεσμικό πλαίσιο που διέπει είτε τη ρύθμιση του χώρου είτε τα ίδια τα έργα είναι αυτό που καθυστερεί την υλοποίησή τους.

Σε ό,τι αφορά στα έργα θωράκισης των περιοχών της Περιφέρειας, ο κ. Μπίλλιας είπε πως «στόχος μας είναι η βελτίωση της ανθεκτικότητας της Περιφέρειας, που αφορούν σε έργα αντιπλημμυρικά, έτσι ώστε να γίνει πιο ανθεκτική η Περιφέρεια και κυρίως τα μεγάλα αστικά κέντρα, όπως είναι η Θεσσαλονίκη. Ήδη έχουμε εγκρίνει και δημοπρατήσει μια σειρά από έργα, στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας προβλέπεται ένας προϋπολογισμός έργων 120 εκ. ευρώ, όπου στην πρώτη φάση που έχουν βγει οι προσκλήσεις έχουμε καλύψει αυτό το ποσό, θέλω να πιστεύω ότι θα έχουμε και μια δεύτερη σειρά έργων που θα δημοπρατήσουμε, για να καλύψουμε τις ανάγκες που έχουμε στην περιφέρειά μας. Δεν σας κρύβω ότι χρειάζεται και επιπλέον χρηματοδότηση και θα πρέπει να συνεργαστούμε με τα αρμόδια υπουργεία, ώστε όταν ολοκληρώσουμε τον σχεδιασμό μας – πιστεύω ότι μέσα στα επόμενα τρία χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί ένα μεγάλο μέρος του σχεδιασμού που έχουμε εκπονήσει - να βρούμε τα απαραίτητα κονδύλια.

Στο επόμενο διάστημα θα δημοπρατηθεί ένα μεγάλο έργο την ολυμπιάδα της Χαλκιδικής, είμαστε έτοιμοι να εντάξουμε στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας τι ς παρεμβάσεις στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στην περιοχή της Εθνικής Αμύνης-Λευκού Πύργου, την περιοχή Λαγκαδά-Πλατείας Δικαστηρίων, την υπόγεια διάβαση στο Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης, το ρέμα στη ΔΕΘ και το επόμενο διάστημα μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε και ώριμη προσένταξη του Ξηροποτάμου στην περιοχή του Δήμου Παύλου Μελά».

Αναφορικά με τα οδικά έργα που εκκρεμούν σχολίασε πως «υπάρχουν δύο προβλήματα: Το ένα αφορά στην απένταξη του παράπλευρου δικτύου των Μουδανιών, από τον Κ12 έως τον ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης, ένα πολύ σημαντικό έργο για τη βελτίωση της κυκλοφορίας στην περιοχή και το δεύτερο έχει να κάνει με τον άξονα Νέας Σάντας-Ασσήρου, που είναι τμήμα της Εθνικής Οδού Θεσσσαλονίκης-Κιλκίς, στο οποίο έργο είχαμε καθυστερήσεις κυρίως λόγω γραφειοκρατικών θεμάτων. Για τον λόγο αυτό προχωρήσαμε σε διάλυση της σύμβασης και στην επαναδημοπράτηση του έργου με σωστό προϋπολογισμό, γιατί αξίζει να αναφέρουμε ότι το έργο δημοπρατήθηκε με τιμές του 2012 και όπως αντιλαμβάνεστε είναι πολύ δύσκολο να ολοκληρωθεί εν έτει 2025. Θα γίνει, λοιπόν, άμεσα η επαναδημοπράτηση και ευελπιστούμε ότι τον Φεβρουάριο του 2027 θα έχει ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί σε κυκλοφορία και αυτό αποτελεί δέσμευση».

Loader