Ταχιάος: Γιατί έκλεισε για ένα μήνα το μετρό στη Θεσσαλονίκη - Αλήθειες και ψέματα
Οι παράμετροι που επέβαλαν την επιλογή της διακοπής σε δύο φάσεις, με μέγιστη διάρκεια καθεμιάς, ενός μηνός
Στο φουλ οι δοκιμές των δρομολογίων κατά μήκος της νέας γραμμής
Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται τα δοκιμαστικά δρομολόγια που πραγματοποιούν οι συρμοί του Μετρό κατά μήκος της υπάρχουσας αλλά και της νέας γραμμής που θα συνδέει τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό με τους πέντε νέους σταθμούς της Καλαμαριάς.
Φορτωμένοι με τσουβάλια, οι 18 συρμοί πραγματοποιούν δοκιμές καθόλη τη διάρκεια του 24ωρου διανύοντας την απόσταση από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τον τερματικό Σταθμό της Μίκρας.
Για την πραγματοποίηση των απαραίτητων δοκιμών χρειάστηκε να γίνουν ορισμένες αλλαγές στο σύστημα software ώστε ορισμένοι συρμοί να κατευθύνονται αυτόματα στη γραμμή της Καλαμαριάς και άλλοι να συνεχίζουν κανονικά στην υπάρχουσα γραμμή που οδηγεί στη Νέα Ελβετία.
«Απελευθερώνονται» οι σταθμοί της Καλαμαριάς
Την ίδια ώρα, στην τελική ευθεία βρίσκονται οι εργασίες για την ολοκλήρωση των πέντε νέων σταθμών της Καλαμαριάς. Πρόκειται για τους σταθμούς Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα οι οποίοι θα λειτουργούν κατα μήκος της νέας γραμμής των 4,78 χιλιομέτρων.
«Μέσα στον Δεκέμβριο, θα αρχίσουμε να απομακρύνουμε τις λαμαρίνες από τους νέους σταθμούς της Καλαμαριάς και να παραδίδουμε τον περιβάλλοντα χώρο στους πολίτες» αναφέρει στο emakedonia.gr ο Υποδιευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, Νίκος Δένης.
«Στόχος μας είναι μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026 να δωθεί σε πλήρη λειτουργία το Μετρό. Οι δοκιμές αποτελούν μια χρονοβόρα διαδικασία καθώς τα λογισμικά εξετάζονται διεξοδικά ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα. Θα προσαρμόσουμε τα δρομολόγια ανάλογα με τον φόρτο κυκλοφορίας που θα υπάρχει» τονίζει.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι δοκιμές βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο γι αυτό τον λόγο οι ειδικοί εξετάζουν το ενδεχόμενο η δεύτερη αναστολή λειτουργίας να έχει μικρότερη διάρκεια από έναν μήνα, κάτι που δεν έχει αποφασιστεί ακόμα. Ταυτόχρονα, ο Υποδιευθυντής του Μετρό διαβεβαιώνει ότι οι συρμοί θα επανέλθουν σε πλήρη λειτουργία για το κοινό στις 11 Δεκεμβρίου.
Τα συνεργεία βρίσκονται εντός των σταθμών και επιδιορθώνουν τα τεχνικά προβλήματα που παρατηρήθηκαν σε κυλιόμενες σκάλες, φώτα και μηχανήματα έκδοσης και ακύρωσης εισιτηρίων. Ήδη οι τεχνικοί έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες στον ΝΣΣ, τον Σταθμό Δημοκρατίας και Βενιζέλου ενώ αυτή την περίοδο πραγματοποιούν επιδιορθώσεις στον Σταθμό Αγίας Σοφίας.
«Η σύμβαση της εταιρίας που είχε αναλάβει την συντήρηση των κυλιόμενων σκαλών λήγει στις 30 Νοεμβρίου. Η THEMA θα αναλάβει να ολοκληρώσει τη νέα σύμβαση» επισημαίνει ο Νίκος Δένης.
Πώς θα γίνεται η μετεπιβίβαση
Όσοι επιβιβάζονται από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό θα πρέπει πλέον να επιλέγουν τον κατάλληλο συρμό που θα τους μεταφέρει στον προορισμό τους. Ο υπάρχων σχεδιασμός αναφέρει ότι δύο συρμοί θα αναχωρούν διαδοχικά από ΝΣΣ για Καλαμαριά και ένας για Νέα Ελβετία. Όσοι κινούνται από τον ΝΣΣ δεν θα χρειάζεται να μετεπιβιβάζονται σε άλλο τρένο για να φτάσουν στην Καλαμαριά.
Αντίθετα όσοι επιθυμούν να μεταβούν από τη Νέα Ελβετία στην Καλαμαριά θα πρέπει να μετεπιβιβάζονται σε άλλον συρμό στον σταθμό της 25ης Μαρτίου.
«Αυτό που κάνουμε δεν είναι επέκταση. Υπάρχουν δύο παράλληλες γραμμές που στην πορεία χωρίζονται. Ανάλογα με τον φόρτο θα καθορίσουμε και τα δρομολόγια προς Καλαμαριά και Νέα Ελβετία» υπογραμμίζει ο Υποδιευθυντής του Μετρό.
Αυτή την περίοδο οι νέοι συρμοί που παρέλαβε η εταιρία δεν πραγματοποιούν δρομολόγια. Οι δοκιμές θα συνεχιστούν όταν το Μετρό τεθεί και πάλι σε εμπορική λειτουργία. Κάθε ένας από αυτούς πρέπει να διανύσει 10.000 χιλιόμετρα, ώστε να πιστοποιηθεί και να μπορέσει να ενταχθεί στο σύστημα.
Οι παράμετροι που επέβαλαν την επιλογή της διακοπής σε δύο φάσεις, με μέγιστη διάρκεια καθεμιάς, ενός μηνός
«Θα είναι το πρώτο 24ωρο Μετρό της Θεσσαλονίκης. Μετά τις γιορτές θα πάμε στην τελική ευθεία για την επέκταση προς την Καλαμαριά» είπε ο Κυρανάκης
Ο εν λόγω εξοπλισμός ελέγχθηκε, διεξοδικά, από το Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης και βρίσκεται σε άριστη λειτουργική κατάσταση
«Μπαίνουμε σε μια φάση ανάπτυξης, όπου είναι σαφές ότι η Τεχνόπολη θα μετεξελιχθεί», δήλωσε ο πρόεδρος της Τεχνόπολης Θεσσαλονίκης, Αναστάσιος Τζήκας