Θεσσαλονίκη: Θερινές εκπτώσεις με μειωμένο τζίρο και χαμηλή επισκεψιμότητα - Απογοητευτικά τα στοιχεία της έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου

Εκπτώσεις χωρίς καταναλωτές – Ο πληθωρισμός και η ακρίβεια στραγγαλίζουν τη μικρομεσαία επιχείρηση

- Newsroom

Ολοκληρώθηκε η έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης για την αγοραστική κίνηση κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, αποτυπώνοντας μια εικόνα έντονης πτώσης τόσο στις πωλήσεις όσο και στην επισκεψιμότητα των καταστημάτων.

Υψηλές εκπτώσεις, χαμηλά έσοδα

Οι επιχειρήσεις προσέφεραν υψηλά ποσοστά εκπτώσεων, με το 30,8% να κινείται στο εύρος 21%-30%, το 23,1% στο 31%-40%, ενώ το 19,2% παρείχε εκπτώσεις της τάξης του 41%-50%. Παρά τις ελκυστικές τιμές, το 80,8% των εμπόρων δήλωσε πως οι πωλήσεις ήταν μειωμένες σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Αναλυτικά, το 27% των επιχειρηματιών ανέφερε πτώση τζίρου κατά 30%, το 15% κατέγραψε απώλειες μεταξύ 10%-30%, ενώ το 12% έκανε λόγο για μείωση 50%. Μόλις το 19% δήλωσε ότι οι πωλήσεις διατηρήθηκαν σταθερές.

Πτώση στην επισκεψιμότητα

Αντίστοιχη ήταν η εικόνα και στην επισκεψιμότητα, με το 84,6% των επιχειρήσεων να καταγράφει σημαντική μείωση. Μόνο το 11,5% παρατήρησε αύξηση, ενώ ένα 3,8% ανέφερε σταθερότητα.

Ο τουρισμός δεν «ζέστανε» την αγορά

Παρά την αυξημένη τουριστική κίνηση στη Θεσσαλονίκη, το 77% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι οι πωλήσεις τους δεν επηρεάστηκαν θετικά. Η χρήση πιστωτικής κάρτας ήταν η κυρίαρχη μέθοδος πληρωμής, με το 27% να δηλώνει πως το 50%-60% των συναλλαγών έγινε με πλαστικό χρήμα.

Πίεση και από τα ενοίκια

Σχετικά με το κόστος στέγασης, το 31% των επιχειρήσεων έχει δεχθεί ειδοποίηση για αύξηση του ενοικίου, με ποσοστά που κυμαίνονται από 5% έως και 100%. Αντίθετα, το 65% δεν έχει αντιμετωπίσει ακόμα τέτοιο ζήτημα, ενώ μόλις το 4% στεγάζει την επιχείρησή του σε ιδιόκτητο χώρο.

Αβεβαιότητα για το μέλλον

Ιδιαίτερη ανησυχία επικρατεί μεταξύ των επιχειρηματιών, με το 69,2% να δηλώνει προβληματισμένο για το μέλλον των καταστημάτων τους, ενώ μόλις το 7,7% αισιοδοξεί για θετική πορεία. Επιπλέον, το 42,3% δήλωσε πως διατηρεί επιχειρηματικό ή προσωπικό δάνειο, το οποίο ωστόσο εξυπηρετείται κανονικά.

Επιπτώσεις από τις ανατιμήσεις

Καταλυτικό ρόλο στη μειωμένη κατανάλωση φαίνεται να παίζουν και οι ανατιμήσεις στα είδη πρώτης ανάγκης, καθώς το 80,8% των επιχειρηματιών ανέφερε ότι οι αυξήσεις αυτές επηρεάζουν άμεσα τη δραστηριότητά τους.

Loader