Μια διαφορετική ΔΕΘ και μια διαφορετική Θεσσαλονίκη θα βρει μπροστά του σε λίγη ώρα ο Κυριάκος Μητσοτάκης ερχόμενος στην πόλη όπου εκλέγεται βουλευτής για να εγκαινιάσει ως
πρωθυπουργός την 89 η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
Και επειδή για τα θέματα των έργων ισχύει η γνωστή ρήση «περί ορέξεως κολοκυθόπιτα» να πούμε μόνο ότι παρά τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στην αρχική λειτουργία του μετρό η εκκίνηση αυτού του μεγάλου έργου από πέρσι τον Νοέμβριο σηματοδοτεί μια τεράστια αλλαγή στην καθημερινότητα της πόλης.
Αρκεί εδώ να αναφέρουμε τα περίπου 20 εκατομμύρια πολιτών
που το χρησιμοποίησαν ήδη, αλλά και την καθόλου ευκαταφρόνητη μείωση κατά 15% της κίνησης των
ΙΧ στο κέντρο της πόλης.
Εξάλλου εδώ δε χρειάζονται μετρήσεις για να βγουν τα συμπεράσματα: ο καθένας μας κινείται στο κέντρο και βλέπει πόση ώρα χρειάζεται για να το διασχίσει.
Εδώ τα εύσημα και στην κυβέρνηση που πήρε την απόφαση για σωστή αστυνόμευση, αλλά και στην ιδιαίτερα δραστήρια διοικητή της Τροχαίας Θεσσαλονίκης Παρασκευή Παπαγεωργόπουλου, η οποία με το που έλαβε το πράσινο φως για να εντείνει τα μέτρα έκανε πραγματικά θαύματα.
H πορεία του flyover είναι πια ιδιαίτερα ορατή και είναι αλήθεια ότι η κίνηση στον περιφερειακό δεν έχει καμία σχέση με τα περσινά μποτιλιαρίσματα στην αρχή κατασκευής του έργου. Για τα υπόλοιπα όπως είπαμε «περί ορέξεως κολοκυθόπιτα». Αλλά
καλό θα είναι σε αυτή την πόλη να βλέπουμε το δάσος και όχι το δέντρο. Και το δάσος είναι η λειτουργία του μετρό.
Κατά τα λοιπά ο Κυριάκος Μητσοτάκης έρχεται σε μια πόλη πολύ πιο καθαρή και πολύ πιο τακτοποιημένη σε ό,τι έχει να κάνει με το δημόσιο χώρο.
Και αυτό το οφείλει στη νέα δημοτική αρχή που έβαλε τάξη σε πολλά.
Φυσικά η πόλη έχει και τα προβλήματά της, όπου η κυβέρνηση έχει καθυστερήσει σε εμβληματικά ζητήματα.
Το σχόλιο αφορά στην υπόθεση της ανάπλασης της ΔΕΘ που είναι αλήθεια ότι καθυστέρησε υπερβολικά. Και δεν εννοούμε μόνο το γεγονός ότι το θέμα συζητιέται από τα τέλη της δεκαετίας του ‘90 και παρά το γεγονός ότι η ανάπλαση στο
κέντρο της πόλης είχε το ΟΚ από 3 διαφορετικές κυβερνήσεις ακόμα δεν έχει ξεκινήσει.
Εννοούμε πολύ απλά ότι έχει ευθύνες και η σημερινή κυβέρνηση, μια και η ανάπλαση της Έκθεσης ήταν μέσα στα 6 αρχικά εμβληματικά έργα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στις πρώτες του προγραμματικές δηλώσεις που έκανε το καλοκαίρι του 2019.
Φτάσαμε καλοκαίρι του 2025 για να δοθεί μια νέα εκκίνηση με ένα νέο σχέδιο. Από εδώ και πέρα δε χωρούν άλλες καθυστερήσεις και πρέπει οπωσδήποτε να μπουν μπουλντόζες στο χώρο.
Πιο πολυπληθής και η παρουσία της Θεσσαλονίκης στην κυβέρνηση, αλλά και πιο δύσκολη η συγκυρία για την κυβέρνηση, καθώς από πέρσι και την περσινή ΔΕΘ έχουν μεσολαβήσει τα τεράστια και αντικυβερνητικά συλλαλητήρια για τα Τέμπη, αλλά
και η υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ που ακόμη βρίσκεται στην επικαιρότητα.
Πιο δύσκολη και η λεγόμενη πίεση συμφερόντων που αισθάνεται πιο έντονα φέτος η κυβέρνηση. Απλά να θυμηθούμε ότι το 2019 και στην πρώτη ΔΕΘ του Μητσοτάκη ο Βαγγέλης Μαρινάκης ήταν ένας από τους οι παρευρεθέντες στην ομιλία του.
Χτες ο ισχυρός επιχειρηματίας ήταν κεντρικός ομιλητής στην
ημερίδα του Economist και άσκησε σκληρή και κριτική προς την κυβέρνηση.
Όλα αυτά μπορεί να αντιμετωπισθούν με την αυριανή του ομιλία στη ΔΕΘ, όπου θα παρουσιάσει το σχέδιό του για την Ελλάδα, του
2030 αλλά και ένα πακέτο μεταρρυθμίσεων συνολικού κόστους 1,7 δις; Θα δούμε.
Στις αλλαγές από πέρσι να προσθέσουμε και κάτι πιο χαλαρό που θα λείψει σίγουρα από τον πρωθυπουργό στη Θεσσαλονίκη.
Είναι το αγαπημένο του «Ολύμπιον» όπου συχνά έβλεπε
τους βουλευτές της Θεσσαλονίκης και το γευμάτιζε με τη σύζυγό του Μαρέβα κατά την παραμονή του στην πόλη. Σήμερα το μαγαζί είναι κλειστό και ο πρωθυπουργός θα πρέπει να ψάξει να βρει άλλες γαστρονομικές διεξόδους για το διήμερο.
Προσφεύγοντας πιθανότατα είτε στις «7 Θάλασσες» είτε στο πολυαγαπημένο του εστιατόριο «Οψοποιών Μαγγανείαι».