ΕΞΥΠΝΕΣ ΑΓΟΡΕΣ Σε καιρούς κρίσης πάντα υπάρχουν ευκαιρίες

- Newsroom

Νεόκοπη μόδα που κερδίζει έδαφος στους καταναλωτές ή ανάγκη απόκτησης, ακόμη και εν καιρώ κρίσης, οικονομικών αλλά επώνυμων ειδών; Όποια και αν είναι η απάντηση, τα outlet έχουν μπει για τα καλά στη ζωή των Θεσσαλονικέων, οι οποίοι μπορεί το τελευταίο διάστημα να μην είναι οι πιο ένθερμοι οπαδοί τους, καθώς η οικονομική κρίση τούς έχει βάλει φρένο, ωστόσο συνεχίζουν να τα στηρίζουν επιλέγοντας, όμως, τα όσο το δυνατόν οικονομικότερα είδη.

Της Λίνας Τσιρέκα
ltsireka@makthes.gr

Σε εκείνο που συμφωνούν οι ιδιοκτήτες outlet καταστημάτων είναι ότι η οικονομική κρίση δεν τους έφερε κέρδη, καθώς οι καταναλωτές εμφανίζονται ιδιαίτερα φειδωλοί στις αγορές τους, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις τους να έχουν μειωθεί σημαντικά σε σχέση με πέρυσι. Είναι χαρακτηριστικό ότι στον άλλοτε παράδεισο των στοκατζίδικων και outlet καταστημάτων, στην Παλαιών Πατρών Γερμανού, σήμερα έχει απομείνει μόνο το Glamour outlet, γνωστό και μη εξαιρετέο κατάστημα του κέντρου της Θεσσαλονίκης.
Η αλυσίδα των καταστημάτων Glamour outlet, που έχει αφήσει εποχή με τα είδη της made in Italy και τις δελεαστικές τιμές που προσφέρει, σήμερα μετρά ένα κατάστημα στην Παλαιών Πατρών Γερμανού 2 έναντι έξι που ήταν πριν από τρία χρόνια.
“Υπάρχουν επώνυμες εταιρείες που δεν πουλάνε, στο κατάστημά μας στην οδό Μητροπόλεως είχαμε Jil Sander, που δεν είχε ζήτηση. Παράλληλα, ο κόσμος δεν αγοράζει κομμάτια που ακόμη και με την έκπτωση εξακολουθούν να μην είναι φτηνά. Δύσκολα θα αγοράσει κάποιος ένα κοστούμι που είχε αρχική τιμή 1.000 ευρώ και καταλήγει στα 500”, λέει χαρακτηριστικά ο Μιχάλης Σακαλής εκ των ιδιοκτητών του Glamour outlet. Όπως λέει ο κ. Σακαλής, οι πωλήσεις φέτος είναι μειωμένες κατά 40% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή χρονιά. “Στο κατάστημα στην Π.Π. Γερμανού έχουμε διατηρήσει εταιρείες, με τις οποίες ο κόσμος είναι περισσότερο εξοικειωμένος, για παράδειγμα Calvin Klein, Ferre, Cerruti. H αγορά αλλάζει, οι καταναλωτές επιλέγουν άλλες εταιρείες. Πρέπει να εναρμονιζόμαστε”, λέει ο ίδιος, επισημαίνοντας ότι το καταναλωτικό κοινό έχει κάνει μεγάλη στροφή προς τα shopping malls.

NEO AIMA
Νέο αίμα μπήκε πρόσφατα στην αγορά των outlet, στην οδό Εγνατία… Ο λόγος για το Sport Outlet Store, που αποτελεί νέο κρίκο στην ομώνυμη αλυσίδα. Όπως επισημαίνει ο υπεύθυνος του καταστήματος Στέλιος Δερίλας, η κίνηση τις πρώτες ημέρες λειτουργίας είναι ικανοποιητική. Σύμφωνα με τον ίδιο, μεγαλύτερη ζήτηση καταγράφουν τα είδη ένδυσης, ενώ η μείωση επί των αρχικών τιμών κυμαίνεται από 20% έως 50%.  
Μεγάλη γκάμα από μάρκες διαθέτει το Sport Outlet Store μεταξύ των οποίων Adidas, Puma, Lotto, Body Action, Diadora, Russel, Reebok, Nike.

ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ OUTLET
>> Ρούχα αντρικά και γυναικεία αλλά και αξεσουάρ των γνωστών οίκων Calvin Klein, Ferre, Donna Karan, Cerruti, Rare, Trussardi, Iceberg και Ungaro με σημαντική έκπτωση μπορούν να βρουν οι ενδιαφερόμενοι στο Glamour Outlet, στην Παλαιών Πατρών Γερμανού 2.
>> Επώνυμα γυναικεία υποδήματα και αξεσουάρ της προηγούμενης σεζόν από τις συλλογές του καταστήματος Galleria Di Scarpe σε πολύ προσιτές τιμές, στην Προξένου Κορομηλά 38.
>> All about shoes: Επώνυμα παπούτσια γυναικεία και αντρικά στην καρδιά του κέντρου, στην Παύλου Μελά 24.
>> Υποδήματα ανδρικά αλλά και γυναικεία- Nak, Puma, Fab, Camber κ.ά.- μπορούν να βρουν οι ενδιαφερόμενοι στα καταστήματα Nak stock στην Βασιλίσσης Όλγας 111 και στην Παύλου Μελά 10.
>> Sport Outlet Store: Αθλητικά είδη από τις εταιρείες Adidas, Puma, Lotto, Body Action, Diadora, Russel, Reebok, Nike στην Εγνατία.
>> Prince oliver outlet: Stock ποιοτικά αντρικά ρούχα με την υπογραφή της Prince Oliver στην Μαρίνου Αντύπα 12.
>> Μigato Stock στην Μαρτίου 85.
>> Fena stock: Stock επώνυμα ρούχα και παπούτσια για όλη την οικογένεια, στην Λ .Γεωργικής Σχολής 65.
>> Sato stock house: Stock έπιπλα στο 14ο χλμ. Θεσσαλονίκης-Πολυγύρου.
>> ΒιβλίοStock: Παλιά βιβλία σε καλές τιμές στην Πατριάρχου Ιωακείμ 8.
>> Area Domus Stock: Στοκ επώνυμα είδη σπιτιού 3 - 4 μηνών, που διατίθενται κάτω του κόστους. Ανδρέου Γεωργίου, περιοχή Βίλκα (δίπλα στο Μύλο).


Αμερικανική μόδα

Η μόδα των outlet ξεκίνησε τη δεκαετία του 1950 από τις ΗΠΑ, αλλά άνθισε κυρίως σε χώρες που διαθέτουν μεγάλους οίκους μόδας -πρωτοστάτης η Ιταλία. Οι εν λόγω οίκοι λόγω της συχνής εναλλαγής των μοντέλων τους και των ειδών που κοσμούν τις προθήκες των καταστημάτων τους είναι αναγκασμένες, προς τέρψη των καταναλωτών, να προωθούν τα παλιά τους σχέδια σε οutlet.
Μειονέκτημα των outlet είναι ότι τα προϊόντα είναι παλαιότερης σεζόν, ενώ συνήθως τα νούμερα είναι “σπασμένα”. Σύμφωνα με εκπροσώπους της αγοράς ο καταναλωτής πρέπει να είναι προσεκτικός, ενώ χρειάζεται έρευνα αγοράς στις καινούργιες κολεξιόν των συγκεκριμένων εταιρειών, ώστε να γνωρίζει αν συμφέρει να προβεί σε αγορές από εκπτωτικό κατάστημα.


Ποια είναι η διαφορές των outlet και των καταστημάτων stock

Οutlet: Μοντέλο που ήρθε στην Ευρώπη από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Πρόκειται στην ουσία για πολύ μεγάλους χώρους πώλησης με είδη επώνυμων και ιδιαίτερα ακριβών οίκων μόδας, όπου η παρουσίαση των προϊόντων δεν έχει να κάνει με εκείνη των κλασικών καταστημάτων και τα προς πώληση αγαθά διατίθενται με έκπτωση που φτάνει ακόμη και το 90%.
Καταστήματα stock: Διαθέτουν τις επιστροφές των καταστημάτων και αγαθά παλαιότερων σεζόν σε πολύ χαμηλές τιμές. Τα καταστήματα αυτά αποτελούν τη λύση για όσους καταναλωτές δεν έχουν την δυνατότητα να διαθέσουν πολλά χρήματα αλλά θέλουν να αποκτήσουν επώνυμα προϊόντα άριστης ποιότητας έστω και με μια χρονική "διαφορά φάσης", που κάποιες φορές μπορεί να είναι καθοριστική.
Loader