Εφημερίδα Μακεδονία Αρχική

Κεντρικά Άρθρα

Επικαιρότητα

Τελευταία Νέα

Θεσσαλονίκη: Η νέα δημοπρασία για τα γυάλινα περίπτερα, το θάψιμο του νομοσχεδίου Σκυλακάκη και το τραπέζι των δημάρχων. Γράφει ο Σαλονικιός

Είχε πολλές εκδηλώσεις και συζητήσεις, κάποιες από τις οποίες ήταν πολύ ενδιαφέρουσες, το φετινό Money Show το οποίο ολοκληρώθηκε το βράδυ της Κυριακής στο Hyatt Regency. Η διαφορά με τα προηγούμενα χρόνια είναι ότι φέτος το πολιτικό ενδιαφέρον ήταν μικρότερο. Ο λόγος ήταν η απουσία υπουργών καθώς η διοργάνωση συνέπεσε με τον ανασχηματισμό και...

Περισσότερα

Δημοφιλέστερα

Σχολικές καθαρίστριες: Ανοίγει «παράθυρο» για να σταματήσουν να είναι προσωπικό μερικής απασχόλησης

Σχολικές καθαρίστριες: Ανοίγει «παράθυρο» για να σταματήσουν να είναι προσωπικό μερικής απασχόλησης

Το υπουργείο Εσωτερικών κατανέμει 55,2 εκατ. ευρώ για τη μισθοδοσία τους έως τον Ιούνιο, οπότε τερματίζουν οι συμβάσεις τους - Πόσα παίρνει ο κάθε δήμος

Περισσότερα

Ο Χαρίλαος Τρικούπης γίνεται ο πρωθυπουργός που με ομιλία του στη Βουλή περιγράφει το όραμά του για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους και ξεκινάει το σχεδιασμό τους

Βασίλης Κεχαγιάς
Γράφει ο Βασίλης Κεχαγιάς Κριτικός Κινηματογράφου - Δημοσιογράφος

Ο ιστορικός

Ήταν χρόνια του Όθωνα, όταν ο Γάλλος Φεραλντί προτείνει την πρώτη σιδηροδρομική σύνδεση, στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος. Μιλάει για την κατασκευή τροχιάς ανάμεσα στην Αθήνα και στο επίνειο της, τον Πειραιά. Ως τότε, η γνωστή οδός Πειραιώς είχε αναλάβει την αποστολή της συγκεκριμένης σύνδεσης, με άλογα, κάρα, ακόμη και καμήλες. Ήδη, όμως, η Ελλάδα είχε αρχίσει να εμφανίζει την παθογένεια της καθυστέρησης των έργων κι έτσι χρειάστηκαν είκοσι έτη για να ξεκινήσει η υλοποίηση της πρότασης. Είχε φτάσει το 1855, όταν η Βουλή ψήφισε την έναρξη των εργασιών, μετά από εισήγηση του πρωθυπουργού Αλέξανδρου Μαυροκορδάτου. Και πάλι, είχε φθάσει το...

Ο αυτόπτης μάρτυς

Μπορεί η θητεία του Τρικούπη να κατέληξε στο πικρό «ανθ’ ημών Γουλιμής», όταν δεν εξελέγη καν βουλευτής, καθώς το έδρανό του στη Βουλή κατέλαβε ο ανεπαρκής Γουλιμής, είχε προλάβει, όμως να ανοίξει την πόρτα σε ένα πρώτο, έστω και ελλιπές σιδηροδρομικό δίκτυο. Πριν προλάβει να εκστομίσει το «Δυστυχώς, επτωχεύσαμεν», από την πρώτη κιόλας πρωθυπουργική του εκλογή, είχε προλάβει να εκπονήσει σχέδιο επτακοσίων χιλιομέτρων σιδηροδρομικής γραμμής. Ολοκληρώθηκε με καθυστέρηση, γύρω στο 1909, αλλά διέθετε ευφυείς προβλέψεις, πριν ακόμη ενταχθούν η Θεσσαλία και η Μακεδονία στον ελληνικό χάρτη.

Φυσικά, γνώριμο εγχώριο φαινόμενο, η αντιπολίτευση από την αρχή πρόβαλε αντιρρήσεις, για το πλάτος...

Περισσότερα
Περισσότερα
Περισσότερα