Εφημερίδα Μακεδονία Αρχική

Κεντρικά Άρθρα

Ανάρτηση Μητσοτάκη για την αύξηση του κατώτατου μισθού: «Η δέσμευση παραμένει για 950 ευρώ το 2027»

Ανάρτηση Μητσοτάκη για την αύξηση του κατώτατου μισθού: «Η δέσμευση παραμένει για 950 ευρώ το 2027»

Επικαιρότητα

Τελευταία Νέα

Θεσσαλονίκη: Ο ανασφαλής «γαλάζιος» βουλευτής που βιάζεται να πάρει το χρίσμα για υποψήφιος δήμαρχος. Γράφει ο Σαλονικιός

Ο πρόσφατος ανασχηματισμός της κυβέρνησης σε συνδυασμό με τη δημοσκοπική φθορά της Νέας Δημοκρατίας αρχίζουν να προκαλούν ανησυχίες και ανασφάλεια στις τάξεις μερικών “γαλάζιων” βουλευτών οι οποίες δύσκολα πλέον κρύβονται. Ανησυχίες εύλογες θα έλεγα, κυρίως εάν είσαι βουλευτής Θεσσαλονίκης και δεν έχεις συμπεριληφθεί στο κυβερνητικό σχήμα παρότι η πόλη διαθέτει πλέον επτά υφυπουργούς. Είναι λογικό, επομένως...

Περισσότερα

Δημοφιλέστερα

Θεσσαλονίκη: «Ανθίζουν» αυξήσεις στα ακίνητα - Απλησίαστο το κέντρο, πίνακας με τιμές ανά περιοχή

Ράλι δίχως ανάσα στην κτηματαγορά, με πρωταγωνιστές τα μικρά διαμερίσματα – Πώς επιδρούν Μετρό, «Σπίτι μου 2» και γιατί το κέντρο της πόλης… αντικρίζει κατάματα την Ζυρίχη

Περισσότερα

Ο Χαρίλαος Τρικούπης γίνεται ο πρωθυπουργός που με ομιλία του στη Βουλή περιγράφει το όραμά του για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους και ξεκινάει το σχεδιασμό τους

Βασίλης Κεχαγιάς
Γράφει ο Βασίλης Κεχαγιάς Κριτικός Κινηματογράφου - Δημοσιογράφος

Ο ιστορικός

Ήταν χρόνια του Όθωνα, όταν ο Γάλλος Φεραλντί προτείνει την πρώτη σιδηροδρομική σύνδεση, στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος. Μιλάει για την κατασκευή τροχιάς ανάμεσα στην Αθήνα και στο επίνειο της, τον Πειραιά. Ως τότε, η γνωστή οδός Πειραιώς είχε αναλάβει την αποστολή της συγκεκριμένης σύνδεσης, με άλογα, κάρα, ακόμη και καμήλες. Ήδη, όμως, η Ελλάδα είχε αρχίσει να εμφανίζει την παθογένεια της καθυστέρησης των έργων κι έτσι χρειάστηκαν είκοσι έτη για να ξεκινήσει η υλοποίηση της πρότασης. Είχε φτάσει το 1855, όταν η Βουλή ψήφισε την έναρξη των εργασιών, μετά από εισήγηση του πρωθυπουργού Αλέξανδρου Μαυροκορδάτου. Και πάλι, είχε φθάσει το...

Ο αυτόπτης μάρτυς

Μπορεί η θητεία του Τρικούπη να κατέληξε στο πικρό «ανθ’ ημών Γουλιμής», όταν δεν εξελέγη καν βουλευτής, καθώς το έδρανό του στη Βουλή κατέλαβε ο ανεπαρκής Γουλιμής, είχε προλάβει, όμως να ανοίξει την πόρτα σε ένα πρώτο, έστω και ελλιπές σιδηροδρομικό δίκτυο. Πριν προλάβει να εκστομίσει το «Δυστυχώς, επτωχεύσαμεν», από την πρώτη κιόλας πρωθυπουργική του εκλογή, είχε προλάβει να εκπονήσει σχέδιο επτακοσίων χιλιομέτρων σιδηροδρομικής γραμμής. Ολοκληρώθηκε με καθυστέρηση, γύρω στο 1909, αλλά διέθετε ευφυείς προβλέψεις, πριν ακόμη ενταχθούν η Θεσσαλία και η Μακεδονία στον ελληνικό χάρτη.

Φυσικά, γνώριμο εγχώριο φαινόμενο, η αντιπολίτευση από την αρχή πρόβαλε αντιρρήσεις, για το πλάτος...

Περισσότερα
Περισσότερα